Hoofdsponsor

1/35 Abandoned Apocalyptic Battlestation. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
De binnenmaat, het diorama zelf dus, is 27cm x 19cm en er rond is een kader van 3,5cm. Niet supergroot maar wel een leuke maat om zoiets te bouwen en te experimenteren.

Qua battle rommel…eigenlijk alles wat kan dienen om rond te slingeren. Alle dingen die je daar opsomt en misschien ook wat munitie, achtergelaten wapens,…dankzij die vrijheid zijn de mogelijkheden eindeloos. Ik heb er nog niet echt over nagedacht maar naarmate er 'afval' door m'n handen gaat zal de inspiratie wel komen.
 
Net wat bezig geweest om de rest van het gras te zaaien en ook de weg aan te leggen. Aan die weg is nog wat werk, voor- of nadeel van die foto's: je ziet alles heel goed.

attachment.jpg
 
Om prikkeldraad te maken zal ik zo'n hordraad (muggengaas) gebruiken. Mijn vraag is nu hoe je dat opgerold kan laten blijven? Afsnijden, rond een potlood (of ander dikker rond voorwerp) draaien en dan bespuiten met haarlak of vernis? Heeft iemand daar ervaring mee?
 
plusmodel verkoopt ook prikkeldraad 1/35.er zit ook hout bij om een blokkade te maken.
Ik heb het ergens ook liggen.
 
Mocht je het nog vinden, er bestond vroeger muggengaas uit metaal.
Dit kan je heel goed buigen en vorm geven.
Wel oppassen, het kan ook echt prikken in de vingers :D
 
ik heb de ervaring dat als je het oprolt ( wel goed strak) en het dan een nachtje op de radiator legt , het zijn krul behoudt
die krul zal dan wel altijd iets groter zijn dan hetgene waar je het op opgerold hebt .
voor je het oprolt kan je het ook best op zen langs draaien dan wijzen de pinnen(tjes) alle kanten op .
m vr gr Lode
 
ik was trouwens ff aan het denken over die (rommel), je sprak over wapens en munitie.
gezien het feit dat er graffiti op je muur staat moeten er jongeren voorbijgekomen zijn ,
zouden die de plek dan ook niet geplunderd hebben ?
of ben ik nu te ver aan het denken ?
ik zou er bv een paar kinderen zetten die van een stuk boom een kanon maakten , een verroeste helm op hun kop en een stokgeweer in hun pollen .
niemand komt ons kamp in ! zoiets in die aard .
maar das mijn gedacht he , ik denk maar wat hardop
 
Het idee achter deze gevechtspost is dat die opgeworpen is op een plek met bestaande graffiti en dan in allerijl verlaten toen de vijandelijke troepen (aliens) te dicht kwamen. De kids moeten nog komen om de boel te plunderen.

Je hebt me echter op een idee gebracht voor een toekomstig diorama, alle aliens zijn verjaagd en de grote opruiming is in gang gezet…feestende mensen…kinderen die de gevechten naspelen zoals je zegt: met een verroeste helm en een stok. Op beurzen zal ik eens uitkijken naar een kit met kids.
 
Kampvuurtje hoort er ook bij vind ik. Ben al bezig met takjes verbranden zodat het 'net echt' is. Stinkt nu eens niet naar verf in de hobbykamer maar naar verbrand hout. Is eens iets anders hé.

attachment.jpg
 
Interessante methode om de houtjes daadwerkelijk te verbranden. Ingenieus!
 
Wel een paar nadelen aan die methode…de geur en het feit dat ik net m'n vingers heb verbrand. :@

TIP: zorg voor water héél dichtbij als je dat doet of doe het boven water en houd verf en andere brandbare producten uit de buurt.

VRAAG: om die takjes op hun plaats te houden, drupje houtlijm? Of wat stellen jullie voor?
 
Ja de naam zegt het al he. Ik zou ofwel houtlijm ofwel secondenlijm ofwel (eerste keus hier, maar ik weet niet of je het hebt) gator glue gebruiken.
 
desert rats of fox / engels 8ste leger of Afrika korps op 1/48 zou misschien een goede basis voor kids kunnen zijn (ze hebben al een korte broek aan :-) )
 
Goede tips The Bombus en Bert65, dat komt zeker goed met de kids en het prikkeldraad.

Dan volgt hier een close-up van het kampvuur. De geur in de hobbykamer is ondertussen al verdwenen en het was een goede zet om de takjes te verbranden, het is 'net echt'. Wel is er nog witte houtlijm te zien omdat ik niet kon wachten op het droogproces om de foto te posten. Ook zal er nog meer voorraad hout tegen de muur komen, zo is het wat weinig vind ik.

attachment.jpg
 
Roy: ik heb houtlijm gebruikt bij gebrek aan gator glue. Heb daar zelfs nog nooit van gehoord.

De houtlijm is mooi opgedroogd, morgen nog wat bijwerken met grijs en wit om het helemaal realistisch te maken. Een goede tip gekregen daarvoor, waarvoor mijn dank.
 
Een tussendoor foto zonder al teveel veranderingen. Just having fun.

attachment.jpg
 
Gewoon even mijn gedacht zeggen hoor, maar ik zou de tafel verder van de muur plaatsen. Het lijkt zo een beetje op een tafel dat de gemeente(s) voorzien om te kunnen pick-nicken. Deze zijn meestal verankerd in de grond...
Of anders kan je ze omkeren op zijn zij, zodat ze gebruikt geweest is om achter te schuilen...
Maar dit is enkel luidop denken hoor, ik zie wel wat je er van maakt ;)
 
Je bent vol passie bezig er iets moois van te maken , dat komt dus wel in orde.
De tips die gegeven worden zullen zeker helpen er nog iets beters van te maken.
Tot nu toe heb ik enkel gekeken omdat ik niet zo een kenner ben van al die militaire stellingen en gebruiken, laat ik maar zeggen.
Maar er hangt al een enkel dagen een vraag in mijn hoofd, misschien heb ik het wel helemaal mis maar is het niet logisch dat er een veilige doorgang is van de verblijfplaats naar de schuttersput ? aflossing van de wacht aansleuren van extra munitie en ik kan er zo nog wel enkel verzinnen.
Hoe dan ook , have fun bij het bouwen.
vgr Marc
 
Inderdaad Marc deze vraag stel ik me ook,maar in tijd van oorlog kan natuurlijk ook alles,verder zeer mooie vorderingen en geheel begint nu tot leven te komen echt zeer mooi werk...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan