Hoofdsponsor

1/35 Abandoned Apocalyptic Battlestation. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Aanpassen van een pantservoertuig en om als schuilplaats te gebruiken zijn goede opties waar ikzelf niet aan gedacht had. Dat is perfect mogelijk en ook het leuke aan een diorama, iedereen kan er een eigen verhaal ik kwijt.

Voor mij zijn ze daar neergezet door één van de verdedigers die ze in de buurt vond en ze heeft meegenomen om na het conflict te gebruiken in z'n tuin. Het is echter nooit zo ver gekomen want door een te grote overmacht zijn ze moeten vluchten.

Tijdens de bouw moet ik telkens denken aan de twee Red Dawn films. Burgers die kunnen vluchten en een verzetsgroep organiseren, later werken ze dan samen met militairen. Dit diorama is gesitueerd in mijn aliens-vallen-de-aarde-aan-reeks waar burgers verzet organiseren tegen de aanvallende aliens.

Maar uiteraard mag iedereen een eigen verhaal verzinnen.
 
voor die hekken is maar één goede oplossing ! :-) attachment.jpg
die zombie mag uiteraard ook een alien worden he .
 
The Bombus, dat is ook een zeer goede manier om ze te gebruiken. Nadien zijn ze dan ook nog bruikbaar in de tuin. Daar had ik niet aan gedacht.
 
Er was geen tijd meer om alle ijzeren staven te plaatsen. Iemand had nog nieuwe liggen maar gezien het tekort aan materialen wilden ze ook de geroeste gebruiken.

attachment.jpg
 
Morgen eens buiten op de tuintafel wat detailfoto's nemen, zo zal alles beter te zien zijn en dankzij de close-up foto's zullen de fouten beter zichtbaar worden.
 
Begint er heel erg druk en mooi uit te zien. Het is prachtig aan het worden ;)
Enkel een vraagje, staat de voorste poot van het machinegeweer op de zandzakken?
Dat zal waarschijnlijk niet zo stabiel zijn tijdens het afvuren..??
 
Die voorste poot staat inderdaad op de zandzakken omdat het zo makkelijker is om er aan te werken. Het machinegeweer is wat roestig en ze waren bezig om het aan de praat te krijgen.

Bedoel je dat het te druk aan het worden is of kunnen er nog wat items bij?

Het blijft een leuk diorama om te doen.
 
hebben de mannen bvb geen resten van een kampvuur achtergelaten met verbrande resten van munitiekisten enzovoort? Tis maar een gedacht e.........
 
Mooie vorderingen hier,toch een kleine opmerking ivb het machinegeweer ik denk/vermoed wanneer je op deze wijze de verdediging aanneemt dat dit wel niet met een verroeste machinegeweer zal gebeuren..
voor de rest veel lof over dit werkje....
 
Het is inderdaad niet ideaal om met een verroest machinegeweer te verdedigen maar ze moeten alles gebruiken wat er te vinden in en dat dan weer aan de praat krijgen. Apocalyptische toestanden, beetje zoals MadMax en Red Dawn. Battleship ook een beetje, een museumbattleship gebruiken om de aliens te verslaan. Achter de muur ligt er een mp40 in goede staat, ook opgeknapt door de verdedigers.

Jullie kennen me al een beetje denk ik, alles is vergezochte fantasie.

Dankjewel voor de steun, mooie woorden en opbouwende tips.
 
Net een ideetje gekregen, ik zal enkele dingen bij het machinegeweer leggen waardoor duidelijk is dat ze aan het werken waren om het ding aan de praat te krijgen. Wat gereedschap er rond, een (vuile) doek er over hangen, … Later eens in de voorraad kijken wat er allemaal kan dienen.
 
De vuile vodden die bij het machinegeweer liggen, er is nog materiaal ook 'in behandeling' die er bij zal komen te liggen.

attachment.jpg

De vodden zijn gemaakt van een stuk keukenrol die ik al weken gebruik om penselen mee af te kuisen en om overtollige verf en pigment mee op te kuisen. Er op gelegd en nat gemaakt met water waar ik de penselen in spoel. Dat droogt dan op waardoor het keukenpapier blijft plakken.
 
Dankjewel.

Nog een foto, deze keer met het gereedschap er bij.

attachment.jpg
 
Voor de verandering eens de andere kant van de muur.

attachment.jpg
 
Dit project is afgelopen. Het was zeer leerrijk en zeer leuk om te doen. Al hetgeen ik hier heb geleerd zal meegenomen worden naar volgende projecten en daar nog verfijnd worden. Iedereen bedankt voor de tips en mooie woorden, dankzij jullie sta ik waar ik nu sta.
Hier volgen de eindfoto's.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Ziet er prima uit ,al had ik een figuurtje erbij verwacht ...maar dat fantaseren we er bij hé ;)
 
Zeer mooi eindresultaat zoals Filip hier boven aanhaalde een figuurtje zou het dio afmaken,misschien heb ik er over gelezen rond welk jaar speelt dit af WW2 of later...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan