Hoofdsponsor

1/24 VW Polo R WRC 1/24

Schaal 1/24 - 1/25
Daar heb je een punt , ik ga het direct oplossen
Dank u voor deze tip
 
Roy gaf me de raad om eens een foto te tonen hoe een decal zit als hij volledig opgedroogd is en hij had wel gelijk
Dus bij deze zal ik mijn foutje rechtzetten




 
Dank voor het tonen. Je hebt waarschijnlijk sol / set gebruikt?

Als je dit straks een paar laagjes 2K lak geeft en vervolgens gaat polijsten, krijg je een spiegelglad resultaat. Niets moet he, alles mag. De decal is in elk geval keurig op z'n plaats.
 
Set wel sol niet daar heb ik het sopje voor gebruikt
 
Andersom bedoel je; in plaats van set heb je het sopje gebruikt, neem ik met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid aan.
 
inderdaad ik heb die van ammo en heten ietsje anders me vergist
 
jazeker , maar er liggen nog een kwart decals te wachten die er nog op moeten
ik weet alleen niet waar ( schema is er duidelijk in )
Marc
 
Onduidelijk bedoel je, neem ik aan? Heb je referentiefoto's van de echte auto?
 
Blijft indrukwekkend hoe jullie autobouwers die decals er zo netjes op krijgen.
Bij minste twijfel kan dit toch ferm tegenslagen.
Knap in ieder geval.
 
neen neen ik bedoelde alleen dat er zoveel decals te kleven zijn en begrijp dat ze er allemaal nog bij kunnen ,
Het schema is heel duidelijk genummerd , maar zoveel
 
@ Pascal dat valt redelijk goed mee natuurlijk is grote voorzichtigheid geboden ooit heb ik eens tegenslag gehad met het Jagermeister busje en moest een nieuw setje bestellen
 
Knap met die decals...

En Marc, als je nu al klaagt over teveel decals... wees blij dat je geen vliegtuigbouwer bent.

1313204-12741-82-720.jpg


Dan kon je een paar uur zoet zijn met 200+ van deze rakkers bvb
 
vandaag heb ik de Polo in de clear lak gezet staat nu een paar dagen uit te harden








deze beelden zijn onder verlichting getrokken








de rest is voor later nu de Model A verder afwerken
 
Ziet er netjes uit Marc.
 
Die eerste foto is wel koel.
Vind hem er ook al goed uit zien.
 
beste modellisten ik denk dat de clear laag nu wel voldoende gehard is dan kan ik gaan schuren om daarna te polijsten
wat ondertussen al gebeurd is

zoals gezegd begin ik met de grove polijstpasta te polijsten




de glans begint al terug te komen




om dan verder te gaan met de fijne pasta waar het effect nog meer zichtbaar word




hier zien we de mooie glans terug komen

µhttps://flic.kr/p/2nPPTwj








jobke gedaan en nu verder gaan met de verdere bouw van de Polo de ramen en de grilles zijn hier reeds geplaatst







dit is het voor nu tot later
Marc
 
Krijg nou wat, dit wordt een Coachke-mode van de hogere kwaliteitscategorie! Polijsten betekent denk ik dat je dit model bovengemiddeld koestert…

Ik hoop dat het ok is dat je de schuurfase binnen het polijstprocédé overslaat; voorzichtigheidshalve is dat meestal nog wel aan te bevelen. Maar ik ben blij verrast dat je het polijstavontuur aangaat! Deze ga ik dus met toenemende interesse volgen.
 
Waarom word er meestal gedacht met een laagje (of twee) kan ik gaan polijsten??? Ik zie ondanks de oh en ahs op een foto al twee plekken waar je door de vernis ben gegaan. Jammer van je werk :((
 
Weke foto is dat Ron? Kijk zelf op een mobieltje en zie het zo niet 1 2 3..
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan