Hoofdsponsor

1/24 VW Polo R WRC 1/24

Schaal 1/24 - 1/25
Beste vrienden na een heftige Flickr ervaring ben ik er eindelijk toch door geraakt ik kreeg namelijk geen foto's deftig geplaatst alles geprobeerd zonder enig resultaat , totdat ik het mijn heupen kreeg 2 volledige dagen eraan verloren , heb me lid gemaakt voor een jaar en kan nu onbeperkt foto's plaatsen in plaats van 1000 goed he?

Ok nu dan terug bij de Polo tussen mijn vele werk hier op het forum heb ik nog even tijd om te bouwen , de cockpit is af nu begin ik aan de buitenzijde met de koplampen , ramen en dan de " The Big Moment " moet ik beginnen met de decals maar eerst een laagje vernis of iets anders he
De stuurinrichting




het stuurwiel




de cabine bijna af





rolkooi gemonteerd




Zo beste bouwvrienden tot hier mijn update , misschien tot zondag in Mol
Marc
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja Flickr lidmaatschap is zeker een aanrader, kosten zijn te overzien zeker als je bekijkt wat je ervoor terug krijgt.

Voortgang ziet er goed uit.
 
Knap interieur Marc, dat VW logo op het stuurtje doet het hem helemaal ^^

Wat betreft Flickr, je kan ook gratis diensten nemen. Sinds een tijd gebruik ik IMGBB, werkt wonderwel.
 
Dank u makkers sorry voor het stof foto's tonen meer dan je verwacht he
Marc
 
sta er steeds van versteld dat jullie steeds zoveel aandacht aan het interieur schenken.
ziet er realistisch uit in elk geval.
 
dank u voor uw reactie , dat is toch met tanks of vliegtuigen ook zo he ik tanks weten bouwen die van binnen als echt uit zien en als alles af is zie je er gewoon niks meer van
 
De volgende werken op het bouwplan zijn de ramen afplakken om de zwarte randen te spuiten , schilderen met penseel is niet zo makkelijk omdat de dekking op een doorschijnend onderdeel laat altijd lichte en donkere vlekken doorschijnen en een tweede laag is dan weer te dik dus de airbrush ter handen genomen een beetje van het donkerste grijs van Vallejo in gedaan en hopla klaar
Maar eerst ben ik nog wat uitleg verschuldigd

het glaswerk




ik heb door jaren te werken aan auto's nogal een grof vel en raar harde vel maakt krasjes op de zachte plastiek daarom gebruik in een zachte doek om onder te leggen en vast te nemen
In de kit zit een velletje zelfklevend papier met de sjablonen op om op het glaswerk te kleven reeds uitgekapt




Vooraleer ik begin kleef ik langs de andere zijde het glas af ook om te beschermen en ook om geen spuitnevel op te krijgen ( geen foto van sorry )
nog iets ik keef het sjabloon langs de binnenkant , waarom zal je je afvragen wel eenvoudig omdat het bij auto's 1/1 ook zo is behalve de zijkanten daar zijn delen aan de buitenkant ook mat zwart en daar moeten we dan weer anders werken maar dat is voor later
Hier een afgeplakt raampje



nu even iets anders , jullie kennen allemaal die groene sponsjes om potten mee te kuisen , wel pik er eentje uit de keuken thuis of anders spring even binnen in de Action of Aldi daar heb je een heel pak voor geen geld ( ik gebruik die wel veel dat is ook weer voor in een tutorial )
Dan neem je zo sponsje en trek het groene deel eraf sponsje mag weg of bijhouden voor een andere job of zo







in het begin zijn die schuurmatjes een beetje stijf maar dat veranderd snel hoor , nu gaan we daar de te beschilderen delen mee schuren tot alles goed mat is , geen nood aan de andere kant zie je er niks van





Erratum nu blijk ik toch een foto te hebben van de beschermende tape aan de achterkant ( sorry guys )








ok beste bouwvrienden dat was het weer voor nu , ik hoop dat onze beginnende bouwers er iets van opgestoken hebben ( en de oude rotten in het vak he )
Marc
 
Duidelijke uitleg die ik graag mee volg.
 
Goeie tip. Ik weet wat doen wanneer ik zover ben. Merci Marc!
 
ik heb door jaren te werken aan auto's nogal een grof vel en raar harde vel maakt krasjes op de zachte plastiek daarom gebruik in een zachte doek om onder te leggen en vast te nemen
Heb dit stukje een paar keer gelezen en wilde bijna om een Nederlandse vertaling vragen tot de 20eurocent viel :ROFLMAO: handschoenen aan dan maar Coachke.
 
De volgende werken op het bouwplan zijn de ramen afplakken om de zwarte randen te spuiten , schilderen met penseel is niet zo makkelijk omdat de dekking op een doorschijnend onderdeel laat altijd lichte en donkere vlekken doorschijnen en een tweede laag is dan weer te dik dus de airbrush ter handen genomen een beetje van het donkerste grijs van Vallejo in gedaan en hopla klaar
Maar eerst ben ik nog wat uitleg verschuldigd

het glaswerk




ik heb door jaren te werken aan auto's nogal een grof vel en raar harde vel maakt krasjes op de zachte plastiek daarom gebruik in een zachte doek om onder te leggen en vast te nemen
In de kit zit een velletje zelfklevend papier met de sjablonen op om op het glaswerk te kleven reeds uitgekapt




Vooraleer ik begin kleef ik langs de andere zijde het glas af ook om te beschermen en ook om geen spuitnevel op te krijgen ( geen foto van sorry )
nog iets ik keef het sjabloon langs de binnenkant , waarom zal je je afvragen wel eenvoudig omdat het bij auto's 1/1 ook zo is behalve de zijkanten daar zijn delen aan de buitenkant ook mat zwart en daar moeten we dan weer anders werken maar dat is voor later
Hier een afgeplakt raampje



nu even iets anders , jullie kennen allemaal die groene sponsjes om potten mee te kuisen , wel pik er eentje uit de keuken thuis of anders spring even binnen in de Action of Aldi daar heb je een heel pak voor geen geld ( ik gebruik die wel veel dat is ook weer voor in een tutorial )
Dan neem je zo sponsje en trek het groene deel eraf sponsje mag weg of bijhouden voor een andere job of zo







in het begin zijn die schuurmatjes een beetje stijf maar dat veranderd snel hoor , nu gaan we daar de te beschilderen delen mee schuren tot alles goed mat is , geen nood aan de andere kant zie je er niks van





Erratum nu blijk ik toch een foto te hebben van de beschermende tape aan de achterkant ( sorry guys )








ok beste bouwvrienden dat was het weer voor nu , ik hoop dat onze beginnende bouwers er iets van opgestoken hebben ( en de oude rotten in het vak he )
Marc
Mooi afgewerkt die ramen, en goeie tip met die sponsjes Marc. Willy.
 
Dank u mannen
@Ron ik heb twee dozen met handschoenen liggen maar met de beste wil van de wereld ik heb er geen gevoel in om te airbrushen maar verder heb ik al zoveel x geprobeerd
Marc
 
Ik kan ook niet met handschoenen werken hoor Coachke mis het gevoel als ik wat aan heb.
 
Knap werk.
Ik had alleen een extra laagje zwart op de ramen gezet.
Nu is het nog een beetje transparant.
Of is dit de bedoeling?
 
Neen zeker niet maar ze komen bovenop op een ondergrond te liggen daarom denk ik dat we er niet veel meer van zien
 
gisteren heb ik me bezig gehouden mat het plaatsen van de decals , eerst had ik de Polo al in de Alclad Aqua vernis gezet als glimmende grondlaag voor de decals te plaats , zoals jullie wel al zien is het decal op het dak al geplaatst toen kwam ik erachter dat ik vergeten was om beelden te maken
Dus beginnen we met de tweede decal




eerst even een sopje op gedaan om zeker bij grote decals ze nog te kunnen verschuiven







het decal uit het water gehaald en even gevoeld of dat hij al los zit , en daar gaan we




even uitlijnen dat het decal juist staat he




voorzichtig droog deppen en niet wrijven anders heb je kans dat het decal zou verschuiven





nu gewoon niet meer aankomen en hup naar het volgende decal een zijkant




deze ging goed




heb een klein foutje ontdekt aan het achterste raam is het decal te kort , eerst dacht ik de hij niet juist zat maar vooraan zijn er een paar gaatjes en die komen juist overeen op het decal , maar vanmorgen na de droogtijd zag ik dat helemaal aan de achterkant een stukje decal dat voorbij de carrosserie stak dat heb ik met een nieuw scherp mesje eraf gesneden en dat kwam juist uit met wat draaien en keren

hopla de andere zijde ook al klaar en daar klopte het decal perfect



zo dat was het dan weer straks meer maar heeft het vrouwke mijn diensten nodig om boodschappen te doen
Tot later
Marc
 
Ziet eruit als kwaliteitsdecals.

Ik denk dat het voor degenen die niet vaak met decals werken, nog van toegevoegde waarde is te tonen hoe de motorkap is geworden en op welke manier je alles strak hebt gekregen.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan