Hoofdsponsor

1/24 VW Polo R WRC 1/24

Schaal 1/24 - 1/25

coachke

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
14 apr 2014
Berichten
10.865
Beste bouwvrienden het heeft lang geduurd , maar ik ben er weer met een nieuwe bouw een VW Polo WRC weer eentje voor mijn VW collectie
Voor zover ik kan zien is het een prachtige gedetailleerde kit gemaakt voor Domino
Voor degene die mij niet kennen vind ik het spijtig dat de motor er niet in zit maar ok zo ziet de afwerking er wel geweldig uit
De boxart






De decals
zal er een heus jobke aan hebben






De inhoud van de doos














_
52226456358_1428abb231_c.jpg




















De eerste beginselen de bodem is gespoten in helder wit , het carter en de voorste aandrijfarmen ( cardans in het Vlaams :D ) zijn ook in kleur en reeds geplaatst





Benzinetanks moesten in het donker geel en een stuk van de achter ophanging en een stuk uitlaat geplaatst












Nu de carrosserie moest in 2 kleuren en het blauw moest in de kleur van mijn Golf goed he ik had de kleur nog liggen dat was mooi meegenomen he


I


Zo tot zover ben ik reeds maar nu zal het weer even duren
Grt
Marc
 
Stevige start en volger bij.
 
Een Polo zie je niet vaak verschijnen, succes!
 
Al veel goede dingen gehoord van die BelKits. Nog nooit iets van gebouwd. De start ziet er alvast veelbelovend uit!
 
Beste bouwvrienden het heeft lang geduurd , maar ik ben er weer met een nieuwe bouw een VW Polo WRC weer eentje voor mijn VW collectie
Voor zover ik kan zien is het een prachtige gedetailleerde kit gemaakt voor Domino
Voor degene die mij niet kennen vind ik het spijtig dat de motor er niet in zit maar ok zo ziet de afwerking er wel geweldig uit
De boxart






De decals
zal er een heus jobke aan hebben






De inhoud van de doos














_
52226456358_1428abb231_c.jpg




















De eerste beginselen de bodem is gespoten in helder wit , het carter en de voorste aandrijfarmen ( cardans in het Vlaams :D ) zijn ook in kleur en reeds geplaatst





Benzinetanks moesten in het donker geel en een stuk van de achter ophanging en een stuk uitlaat geplaatst












Nu de carrosserie moest in 2 kleuren en het blauw moest in de kleur van mijn Golf goed he ik had de kleur nog liggen dat was mooi meegenomen he


I


Zo tot zover ben ik reeds maar nu zal het weer even duren
Grt
Marc
Ziet er heel realistisch uit. Willy.
 
Het is een kreem van een kit proper bijna geen flash en het zichtbare is zeer mooi gedetailleerd
Decals weet ik nog niet
Er bestaan al zeker een 8-tal kitjes Skoda, Fiesta ,Peugeot ,Opel en twee versies Polo
 
Ja Rudi dat geluk had ik anders moest ik ze weer bestellen
Nu de regenzone hier overtrekt ga ik nog wat bouwen
 
Dat wordt een heus decalwerkje.
Succes.
 
Je bent hier al goed van start gegaan en zoals Jelle zegt,een heus decalwerkje.
Marc S.
 
Beste vrienden bouwers ik ga even de gewone weg volgen omdat ik een probleem heb bij Flickr
Beste vrienden ik denk dat ik het probleem van foto's plaatsen heb gevonden , de fout lag natuurlijk aan mij door mijn onkunde ik was vergeten eerst een new reply aan te klikken , na lang zoeken en proberen heb ik het gevonden dus mijn oprechte excuses voor de verloren tijd die jullie gebruikt hebben
Ok we gaan verder , nu iemand op een forum heeft me gevraagd of er geen hitteschild moest komen tussen de linker benzinetank en uitlaat en vermits het niet mee in de kit zat heb ik het dan maar zelf gemaakt met de alu afdekking van een botervlootje , daarvoor moest ik wel de tank even uitbouwen gelukkig niks beschadigd




De voorste wielophanging is best wel goed nagemaakt









de complete ophanging vooraan






de schijfremmen met mooie PE







De complete ophanging voor en achter ( vind ze wel mooi )






zo dat was het weer voor nu
Marc
 
Ziet er goed uit Marc.
 
Thanks guys ja het is een leuke kit om te bouwen en tot nu toe past alles perfect
 
Voor dat hitteschild kun je ook het zilverpapier van een pakje sigaretten ( type box van bvb Marlboro of Lucky’s ) gebruiken , dat is niet zo blinkend en heeft een mooie raatstructuur
goeie tip overigens, wist ook niet dat daar een schild hoort.


Greetzzzz Modest.
 
beste auto bouwers ik heb een vraagje
de veiligheidsriempjes met wat lijmen jullie die om het uitrafelen tegen te gaan en ook aan de uiteinden de omslag te kkleven
heb geprobeerd met sec lijm maar dat maakt vlekken door het vast nemen of zo
 
Das inderdaad een lastige.
Ik heb secondenlijm gebruikt, de heel dunne en met een applicator tool aangebracht (ik gebruik de Glue Looper). Vooral de omslagen lukten daar goed mee. Bevestiging aan de stoel was wat anders. Is inderdaad een beetje messy. Uiteindelijk heb ik de gordels op hun plaats kunnen lijmen met gel secondenlijm en ik heb de hele gordels daarna met dunne secondenlijm behandeld. De kleur wordt dan iets donkerder en uiteraard worden de gordels dan stijf, maar dan was de enige manier dat het voor me een beetje doenbaar was. Dus als er een betere manier is lees ik het graag van de collega's
 
dank u ik heb vroeger ook zo gedaan maar zoals je schrijft word het makkelijk een boeltje
 
Kan er geen gebruik gemaakt worden van schilders-/afplaktape om de gordels te maken?
Dit lijkt mij makkelijker bruikbaar en iets dunner..??
Is ook makkelijk te beschilderen en vast te kleven ;)
 
Dubbelzijdige plakband van 0,5 cm breed , te krijgen in bvb AVA

Greetzzzz Modest.
 
Ik meen mij te herinneren dat voor veiligheidsgordels vroeger medische tape werd gebruikt (het soort tape om kompressen en wondverband aan te brengen). Dit materiaal is geweven en zelfklevend en biedt mogelijk een oplossing Marc.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan