Hoofdsponsor

1/35 Vickers-Armstrong 6 ton [wip]

Nu is mijn vraag of ik dat gaatje in de PE gemakkelijk kan uitboren tot de juiste maat?

Een gaatje iets opboren lukt prima in PE.
Moet er (in 't plastic deel) ook niet een gaatje geboord worden voor het loopje ?

Normaal niet.
Waar het PE onderdeel moet komen komt normaal een dik stuk uit de kit te zitten.

normaal geen probleem om een gaatje te boren, wel een beetje voorzichtiger zijn met de kleinere diameters (0.3/0.5mm), koper heeft de neiging iets meer weerstand te bieden waardoor ze sneller kunnen breken.

Bedankt voor de input.
Het eerste PE deel zit erop.
De eerste foto is het originele van de kit tegenover het PE onderdeel.
Het PE onderdeel is iets groter dan het origineel.
Het loopje zit er ook al op en heb ik een beetje uitgeboord.
Het probleem met de scharnieren heb ik simpel opgelost door stukjes styreen te gebruiken.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Straks wil je geen auto meer maken, je bent hier goed op dreef ;)
Scharnieren zijn goed opgelost...

Goede oplossing voor de scharnieren Jelle.
Knappe vorderingen, je gaat zo, echt nog de militaire toer op blijven gaan.
PE is echt wel een meerwaarde, dat is duidelijk te zien aan het verschil.
Kijk al uit naar het vervolg.

Mark

Bedankt mannen,

Beyond en Mark, ik denk dat auto's toch mijn grootste passie zal blijven wat niet wil zeggen dat dit mijn laatste militair zal zijn.

Rik, die knaller zal wel meevallen. Heb helemaal geen ervaring met militair en verweren, dus hier zullen nog behoorlijk wat fouten en leerlessen inzitten.
Ga ook proberen om de PE delen te solderen en hopelijk lukt dit.

Waar ge wel moet op letten is dat het PE stukje niet buiten het pvc stukje komt, desnoods voorzichtig bijwrijven.
Tenzij het daadwerkelijk zo moet zijn é Jelle maar dat betwijfel ik zeer sterk daar de "verdikking" op je PE-stukje de dikte van het onderliggende ovalen buis nabootst.
anders netjes gewerkt

Inderdaad Famo,
dit is iets groter dan het plastiek.
Dit is dus mijn eerste foutje met PE:wub:.
Voor dit ga ik het wel gewoon zo laten zodat ik niks afbreek.
Maar hou er de volgende keer zeker rekening mee.

Vandaag de zijkanten van tank bewerkt.
Hier moesten stukken afgezaagd worden zodat er andere stukken kunnen opgezet worden:O:wacko:.
De zijkanten zijn voor een ander type van deze tank en er zitten vervangstukken bij.:laugh:

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Goed bezig Jelle, echt serieus op dreef en met oog voor detail. Kan je het stukje pe welk iets te groot is uitgevallen, niet wat bijschuren ?

Goed bezig Jelle, echt serieus op dreef en met oog voor detail. Kan je het stukje pe welk iets te groot is uitgevallen, niet wat bijschuren ?

Dat zou ik kunnen, maar ben bang om iets te beschadigen.
En ook dat het randje dan niet mooi meer is. (niet overal even breed meer)
Het onderdeel zit er iets scheef op (wou het nog corrigeren maar het zat al vast)

attachment.jpg

We zijn nog een beetje verder geraakt.
Heb nog een PE roostertje gelijmd met de lijm die op de foto te zien is.
Heb het nu 3x gelijmd en hopelijk blijft het nu zitten. kwam steeds los als ik het vastnam.
Heeft iemand een idee hoe dit kan?

attachment.jpg

attachment.jpg

Mogelijk niet goed ontvet (PE) of styreen nog vettig.
Lichtjes schuren of ontvetten met alcohol wil dan al eens helpen Jelle.
Mooie vorderingen weer.

Mark

Ik heb de PE opgeschuurd met een glasvezelpen en het plastiek met schuurpapier.
Wat kan ik dan het beste gebruiken om het daarne te ontvetten?

Heb ooit eens gelezen dat je de PE dient te ontvetten met "lacquer thinner".
Wanneer je het plastic hebt geschuurd, misschien goed afstoffen met een "tack rag" (klevende doek)...
Anders zou ik het ook echt niet weten Jelle. Blijft het ondertussen wel op zijn plaats ?

Mark

Knappe vorderingen man. Heb hetzelfde probleem ook gehad met roosters op mijn tiger.
Plots bleven ze wel hangen.

Is je secondelijm al wat van oudere datum ? Ik heb al ondervonden dat een potje dat al langere tijd open is, wat stroperiger wordt waardoor de kleefkracht durft minderen. Misschien ligt hier een oorzaak ?

Toch mooie vorderingen.

Groeten Rik

Is je secondelijm al wat van oudere datum ? Ik heb al ondervonden dat een potje dat al langere tijd open is, wat stroperiger wordt waardoor de kleefkracht durft minderen. Misschien ligt hier een oorzaak ?

Toch mooie vorderingen.

Groeten Rik

Hey dat heb ik ooit ook al voor gehad ! Het pe kleeft minder maar wat "stroop" tussen de vingerkes...oh oooooh...! Gelukkig is er dan nog het scalpel en die opperhuid wie heeft die nu nodig ? :)

Bedankt voor de input.

Mark, ik zal het eens proberen met lacquer thinner.
Is de verdunner van revell hier ook goed voor?

Rik, het is een nieuw flesje dat ik hier gebruik. En het is nog lekker dun.

Guy, idd als het op de vingers geraakt zal het zo gemakkelijk niet lossen.

Heb net even het stuk gecontroleerd en nu zit het lekker vast.

Terug
Bovenaan