Bedankt Buzzy,
dit zijn allemaal losse schakels en redelijk wat opkuiswerk.
En ik heb er wel nog een paar te gaan.
Daar is inderdaad redelijk wat werk aan man. Het is u tot nu toe blijkbaar wel al heel goed gelukt als ik de foto's bekijk.
Hier is een tip van mij hoe ik deze op mijn Tiger I gedaan heb.
Het is wat werk maar werkt wel vlot met een mooi resultaat vind ik zelf.
(Geef het enkel mee e, bij mij werkt dat goed, elk heeft zijn manier van werken natuurlijk.)
Ik heb deze tip ook aal Walter gegeven in zijn topic waarvan hier een copy.
"Eerst en vooral bevestig je de wielen op je underhull (wel dryfit).
dryfit hoeft niet echt maar werkt achteraf handiger, had het bij Tiger ook niet gedaan, stomweg vergeten.
vervolgens verdeel je je links in de hoeveelheid die je per track nodig hebt, meestal staat dit ergens in de beschrijving of op de doos.
Zo niet verdeel je de hoop in 2 zodat je track's beide even lang zullen zijn eenmaal ze gemaakt zijn.
Vervolgens neem je een stuk papiertape (iets langer dan de lengte die je track's gaan hebben als ze in elkaar zitten), dit leg je op je werktafel met het klevende deel naar boven en kleef je op het uiteinde vast op je tafel (zie foto)
Vervolgens kleef je op de tape (met klevend deel naar boven) een latje (bij mijn voorbeeld heb ik nu een meetlat genomen, zie foto)
Vervolgens kleef je de linken in dryfit met het loopvlak op de kleefband tegen de lat (zie foto)
Dit doe je tot de volledige lengte van de track in dryfit op de kleefband hangt.
Vervolgens als dit gebeurd is neem je je lijm en wrijf je met je borsteltje over de track's, door het capilaire komt de lijm tussen de linken.
Deze lijm gebruik ik (Tamiya)
Vervolgens 5 minuten wachten (zodat de lijm al gereageerd heeft maar nog niet helemaal droog is)
Dan kun je met de AB de track's al een kleurtje geven (zie foto)
Vervolgens met een tekenpotlood eventueel het loopvlak van de wielen op je track's even inkleuren zodat je terug metaalindruk krijgt.
Dan los je de track van de tape en kun je het loopvlak van je track's met de AB spuiten en dan ook op het loopvlak eventueel met een potlood terug metaal naar boven brengen (tenzij er rubberen blokjes op zitten zoals bij een 251).
Vervolgens kun je de track's rustig rond de wielen leggen die in dryfit op je hul zitten en de track's sluiten.
Vervolgens laat je dit volledig drogen zodat de lijm goed uitgehard is (eventueel de wielen aan de track's lijmen ook ondertussen)
Als de lijm dan volledig gedroogd is kun je de track's samen met de wielen in een geheel van je hull halen zodat je deze ook nog kan spuiten en verweren achter de wielen.
Als je hull dan afgewerkt is kun je in een geheel de wielen en de track's op je hull definitief monteren en vast kleven.
PS: tussen het aanbrengen van de lijm en het aanbrengen van de track's rond de wielen mag zo ongeveer 10 min zitten.
Dan is de lijm al aangetrokken en kleeft het al goed maar is hij nog niet uitgehard en kun je de schakels nog bewegen ten opzichte van elkaar.
Als je langer wacht word de lijm te hard en kun je de schakels niet goed meer bewegen ten opzichte van elkaar en kan het zelfs zijn dat je ze breekt.
Dit lijkt veel maar het valt nog mee hoor.
Juist zien dat je je goed voorbereid en dat je alles bij de hand hebt.
Als je ze met een borstel gaat verven in plaats van een AB kun je deze stap overslaan en laat je de lijm tussen de 7 en 8 minuten trekken voor je ze los maakt van de tape en rond de wielen hangt.
Ik heb zo bij mijn Tiger I 1 track per avond gedaan met dit als resultaat.