Leuk hè PE ?? komt goed maatje, iedereen die hier ervaring mee heeft zal dit herkennen...
Hoe krijg ik dit in godes-naam gedaan....
Misschien heb je wat aan het volgende in verband met het scharnieren krullen :
Heb wat plaatjes opgeduikeld van een sbs die een andersoortig onderdeel betreft,
maar bruikbaar om het omkrullen te laten zien.
Zie het maar als dat het platte uiteinde van het koperdraadje het strookje uitbeeld wat aan een scharnierhelft zit.
Hieronder spreek ik voor het gemak maar even van PE.
Ik zoek een asje uit dat liefst iets kleiner is dan de diameter die je wilt verkrijgen.
Dan leg ik dit hulpstuk erover zodat ik het asje op de PE vast kan duwen en gelijk ook ruimte heb om de PE te krullen.
Dit hulpstuk is niet door mij gemaakt.. is uit een cassettedek en terwijl ik op zoek was naar houvast, kwam dit toevallig van pas.
Terwijl ik de plaat stevig neer druk, kan ik het PE deel nog richten zodat je mooi recht kunt omkrullen.
Het gaat op deze manier wel wat provisorisch, maar met zorgvuldig bewegen lukt het best.
Rustig aan je gereedschap onder het lipje steken, en terwijl je geleidelijk het lipje om het asje heen werkt,
hou je met je tool het lipje zo strak mogelijk tegen het asje.
Uiteindelijk zal het lipje mooi om het asje zitten.
Waarschijnlijk zit je gemaakte krul niet helemaal dicht,
maar dat kun je doen door met een plat uiteinde van een cocktailprikker
voorzichtig de krul dicht te duwen.
Ben je bang dat je de krul plat gaat drukken, steek dan voor de zekerheid een nog wat dunner asje of draad erdoor.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is. Deze manier is niet heilig hoor.
Hoe je het ook doet, gebruik in ieder geval een asje om omheen te krullen.
Misschien heb je hier wat aan..
Succes !