Het eerste wat me nu te doen stond, was alles eens helemaal mat te spuiten, zodat alle lijmvlekken van de reling weg zouden zijn. Spoedig zou het schip er nu op komen en dan zou er geen toegang meer zijn voor de airbrush naar het dek van de ABSD.
Ik wilde ook de werken aan de romp al af hebben nu ik er nog goed aan kon. De figuurtjes moesten er dus nu op komen.
Ook de figuren op de bodem van de ABSD wilde ik al plaatsen.
Achteraf gezien was er nog vrij veel plaats tussen het schip en de muren. Wie een slagschip bouwt, zal hier wel beter aan doen.
Nu de matte lak er op zat, konden ook alle raampjes in de cabines geplaatst worden. Dat betekende dus 180 raampjes vullen met een druppel houtlijm.
Wanneer dat opdroogt, wordt er een doorzichtig vlies gevormd.
De kisten kregen een wash met een donkerbruin acrylverfmengsel. Tot hiertoe leken alle kisten qua kleur nog op elkaar.
Dat verandert na een flinke dry-brushbeurt met lichtere kleuren.
Ik wilde ook de scheepsschroeven nu plaatsen, en omdat ik plaatjes vond van een ABSD waar een scheepsschroef gedemonteerd was, wilde ik de buitenste stuurboordschroef losmaken. Denk er aan dat dit niet de schroeven uit de kit zijn, maar die van de Princeton. Daardoor moest ik wel een stukje paspin verwijderen.
Ik had al gemerkt dat de boeg van de Columbia niet goed wilde aansluiten op de houten blokken van de ABSD. Ik dacht eerst dat mijn metalen paspinnen te lang waren, maar achteraf bekeken ligt het aan de kit van de Birmingham. Daarvan hebben ze de kiel niet recht gegoten. De Cleveland-kits lijken me daarom ook een afrader om te combineren met een ABSD, buiten het feit dat ze te kort zijn om al je 10 pontons te kunnen gebruiken. Het is op de Columbia-foto's niet te zien, maar waarschijnlijk liggen er maar 8 pontons.
Nu is het te laat om hier een mouw aan te passen. Het schip is vastgelijmd en het is tijd om de meertouwen vast te leggen. Ik had voor de voorste twee mijn 0.4mm staaldraad genomen, maar die was te stijf om rond de bolders te wikkelen, dus die sprongen los. Gelukkig kon ik vandaag nog langs een modelbouwzaak en hadden ze daar zachtere messingdraad. Die probeer ik zo dadelijk eens uit.