Bedankt voor de complimenten iedereen. Ook de kruiser heeft nog zijn rigging nodig. Die wordt nu aangebracht.
Foto van USS Denver die gerepareerd wordt na een torpedo-inslag. De stellingplanken zijn opgehesen aan katrollen die over een geleidekabel hangen. Die kabel had ik al in de romp verwerkt voor het schilderen.
De eerder getoonde foto van Columbia.
De draadjes worden eerst onder de plank en dan achter de kabel geschoven, om dan op de dekrand vastgelijmd te worden. Daarna wordt het andere eind op de geleidekabel vastgemaakt en doorgeknipt.
De job van scheepsrompschrobber kan niet gezellig geweest zijn, je staat op een plank die bengelt aan twee katrollen.
Ik ga de blokken van de katrollen ook nog toevoegen, misschien uit kleine stukjes metaal.
De rigging van de kruiser is gelukkig wat eenvoudiger dan die van de Callaway. Ik zag wel op de foto's van Columbia een signaalbol aan de voorste mast. Door twee bolvormige eindjes sprue af te knippen, kon ik deze over de draad kleven.
De lijnen voor signaalvlaggen zijn hier op deze foto van Denver goed te zien. Ze hangen aan de voorste ra.
Er zijn acht kleine PE-rondjes aan stukjes draad vastgemaakt en aan de ra geplakt. Hier wordt de lijn over gekleefd.
Na een aantal uren werk hangt elke kabel op zijn plek. Die kabels bleven meestal pas na drie pogingen aan de vlaggenbak hangen. Een keer sprong het rondje bovenaan terug los, er zat niets anders op dan de lijn door te knippen, want die trekt te hard.

Foto van USS Denver die gerepareerd wordt na een torpedo-inslag. De stellingplanken zijn opgehesen aan katrollen die over een geleidekabel hangen. Die kabel had ik al in de romp verwerkt voor het schilderen.

De eerder getoonde foto van Columbia.

De draadjes worden eerst onder de plank en dan achter de kabel geschoven, om dan op de dekrand vastgelijmd te worden. Daarna wordt het andere eind op de geleidekabel vastgemaakt en doorgeknipt.

De job van scheepsrompschrobber kan niet gezellig geweest zijn, je staat op een plank die bengelt aan twee katrollen.

Ik ga de blokken van de katrollen ook nog toevoegen, misschien uit kleine stukjes metaal.


De rigging van de kruiser is gelukkig wat eenvoudiger dan die van de Callaway. Ik zag wel op de foto's van Columbia een signaalbol aan de voorste mast. Door twee bolvormige eindjes sprue af te knippen, kon ik deze over de draad kleven.

De lijnen voor signaalvlaggen zijn hier op deze foto van Denver goed te zien. Ze hangen aan de voorste ra.


Er zijn acht kleine PE-rondjes aan stukjes draad vastgemaakt en aan de ra geplakt. Hier wordt de lijn over gekleefd.

Na een aantal uren werk hangt elke kabel op zijn plek. Die kabels bleven meestal pas na drie pogingen aan de vlaggenbak hangen. Een keer sprong het rondje bovenaan terug los, er zat niets anders op dan de lijn door te knippen, want die trekt te hard.