Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw Titanic (Revell) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zou eerst het zwart doen en dan nadien de rode streep erop maar andersom kan ook.
 
Petra, nog niet heel veel geschilderd op schepen, maar mijn beste ervaring is eerst zwart en daarna het rood.
Het blijft een persoonlijke keuze natuurlijk, succes :).
 
heb weer een kleine update van de kleinere dekjes...

attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg

ook de rompen zijn afgeplakt om het zwart vanmiddag te spuiten....spannend moment dus, en duimen maar....

attachment.jpg
attachment.jpg

vanavond de foto's van mijn prestatie...(ook als het zou mislukt zijn hihihi)
 
ziet er goed uit ,petra

komt wel goed met spuiten, in verschillende fijne lagen spuiten
 
Pas op Petra, het voorste stuk is losgekomen. Het zou zonde zijn.
 
Mooi gemaakt Petra. Ik ben benieuwd naar het spuitresultaat van de romp.
 
Ziehier het resultaat.... vind het heel goed gelukt van mezelf hihihi...

hier nog met de afplakking er nog aan, heb ff gewacht tot het wat droog was, heb altijd schrik dat anders de natte verf andere delen gaat vuilmaken...
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg

en dan het grote moment, de tape eraf gehaald....
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg

Is het mooi of niet?
Commentaar altijd welkom...

Petra
 
Zier er keurig uit Petra. Ook de kleine dekken zijn netjes geschilderd.

Fred
 
dank je wel Fred en Christophe....'t was toch met een klein hartje dat ik eraan ben begonnen hoor...maar dat zal voor iedere beginner wel zo zijn....

volgende week het rode deel, de waterlijn... hopelijk met evenveel succes...

Petra
 
yep petra netjes gespoten dit... knap...

groeten Jonas...
 
Zeer mooi resultaat. Om geen "verfophoping" te krijgen tegen de randen van de tape, kan je de tape eraf halen voordat de verf helemaal droog is. Ofwel wacht je tot de verf niet meer loperig is, ofwel spuit je heel dun, en kan je de tape er onmiddellijk na het spuiten afhalen.
 
Dat ziet er uit alsof je elke week een romp in de verf zet :).
Keurig werk.
 
Het zwart ziet er prima uit en je voor en achterdek ook.Ga je ook de gele rand doen tussen het zwart en witte deel?
Advieskleur voor de gele band Humbrol 154 Insignia Yellow.
Rompkleur advieskleur Revell #37 Matt Reddish Brown.
Dit is een mooie site over de Titanic onderaan staan de kleuren.

En dan nog een kleine tip als je romp nog open is en het spuitwerk klaar kan je nog aan de binnenkant van de patrijspoorten en raampjes dun plastic plakken zodat het wat meer echt lijkt.Of aan de binnenkant houtlijm smeren dit droogt transparant op.
Veel succes verder.
 
Het zwart ziet er prima uit en je voor en achterdek ook.Ga je ook de gele rand doen tussen het zwart en witte deel?
Advieskleur voor de gele band Humbrol 154 Insignia Yellow.
Rompkleur advieskleur Revell #37 Matt Reddish Brown.
Dit is een mooie site over de Titanic onderaan staan de kleuren.

En dan nog een kleine tip als je romp nog open is en het spuitwerk klaar kan je nog aan de binnenkant van de patrijspoorten en raampjes dun plastic plakken zodat het wat meer echt lijkt.Of aan de binnenkant houtlijm smeren dit droogt transparant op.
Veel succes verder.

Eerst en vooral, dank je wel voor de lovende woorden mannen....word er helemaal verlegen van...

Bert, zou ik de link mogen over de Titanic? zie die niet staan in je vorig bericht...
Normaal ga ik de gele rand doen, heb de verf al in mijn bezit: Modelair van Vallejo, USA amarillo interior(71107)
Ook de rode kleur heb ik: ook Modelair van Vallejo, ROJO RLM 23 (71102)

Ook de raampjes zijn een goed idee, gaat de verlichting binnen ineens wat temperen...
Bedankt voor de tips....

Petra
 
zeer mooi hoor ziet er priema uit petra 8)
 
Ziet er goed uit.
Nog even en hij kan gaan zinken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan