Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw Titanic (Revell) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
P

petra

Guest
zal mijn topic alvast ook al maar erop zetten in afwachting van 1 januari....

Titanic is een film uit 1997 van filmregisseur James Cameron, geproduceerd door 20th Century Fox (wereldwijde distributeur), Paramount Pictures (Amerikaanse distributeur) en Spyglass Entertainment (enkel productie). De film gaat over de twee geliefden Rose DeWitt Bukater en Jack Dawson die elkaar ontmoeten tijdens de fatale overtocht van de RMS Titanic in 1912. De film verschijnt op 5 april 2012 opnieuw in de Nederlandse bioscopen in 3D, i.v.m. het feit dat het op 14 april 2012 honderd jaar geleden is dat de Titanic zonk.

De film was zowel bij critici als aan de kassa's een succes en won elf Oscars, waaronder die voor beste film. Titanic is momenteel de film die na Avatar het meest heeft opgebracht in dollars, als men geen rekening houdt met inflatie.

de foto's...
de doos
attachment.jpg
de boegdelen
attachment.jpg
rest van de onderdelen
attachment.jpg
attachment.jpg
en nog wat extraatjes die er bij zaten
attachment.jpg
attachment.jpg

Als er nog tijd over is, zou ik er ook figuurtjes bij willen zetten met als hoogtepunt de beroemde scene met Rose en Jack vooraan het schip...

zo, nu 1 januari afwachten...

groetjes
een ongeduldige Petra
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Petra, succes met de bouw.
 
Veel geluk met de wedstrijd, ongeduldige Petra.
 
Veel plezier met de bouw en succes met de wedstrijd.

Fred
 
Veel suk6 met deze gigant.
Voor figuurtjes zal je ferm moeten zoeken denk ik (welke schaal is dit schip?)
Mocht het op 1/200 zijn, dan kan je bij Preiser eens gaan rondneuzen ;)
 
De Titanic is sowieso een van mijn favorieten. Maak er iets moois van Petra!

groetjes
 
Petra, ik gebruik figuurtjes op schaal 1/500 voor mijn maquettes en die zijn maar een paar millimeter groot. Ik denk dat op schaal 1/400 er niet veel verschil is en dat je niets van de kledij gaat zien. Een persoon van 1m80 is op schaal 1/400 maar 4,5mm. Daar ga je volgens mij niet veel details op kunnen zien.
 
Petra,
Veel plezier met de bouw van dit legendarische schip en succes met de wedstrijd.
Ik heb hier een link voor figuren in verschillende schalen , ik heb er zelf de bemanning voor de Enterprise uit Startrek 1/350 besteld.
http://www.depsite.eu/epages/61760057.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/61760057/Categories

Gr
Mind-9

dank je wel Mind-9 voor de hele mooie link, heb hem bij mijn favorieten gezet om er mij later eens deftig voor te zitten en mij vergapen op de kleine figuurtjes... ;););)

Veel suk6 met deze gigant.
Voor figuurtjes zal je ferm moeten zoeken denk ik (welke schaal is dit schip?)
Mocht het op 1/200 zijn, dan kan je bij Preiser eens gaan rondneuzen ;)

Beyond, het is schaal 1:400 zodus wordt inderdaad ff zoeken, en zeker voor de figuren met hun typische kledij van 100 jaar geleden...

Petra, ik gebruik figuurtjes op schaal 1/500 voor mijn maquettes en die zijn maar een paar millimeter groot. Ik denk dat op schaal 1/400 er niet veel verschil is en dat je niets van de kledij gaat zien. Een persoon van 1m80 is op schaal 1/400 maar 4,5mm. Daar ga je volgens mij niet veel details op kunnen zien.

en mag ik zo nieuwsgierig zijn waar je de figuurtjes van haalt christophe, of maak je die zelf?

Petra
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nee die zijn ook van Preiser en ik bestel die bij Modulor in Duitsland www.modulor.de.
Maar op schaal 1/500 zijn dit gewoon platte figuurtjes in polystyreen.

Zelf maken zou eigenlijk wel gaan denk ik. Nog niet geprobeerd.
 
Succes met de bouw Petra.
 
Dank jullie wel voor de bouwwensen (zal nodig zijn aan de stukjes te zien hihihi)

groetjes
Petra
 
Petra,

Een echte klassieker!!!

Veel succes.

Groeten,
Joost
 
Petra jong dat heb ik juist graag erg veel onderdeeltjes,ik wens je alvast veel succes toe met deze schiterende mooie cruiser
 
Ik had dit topic nog niet gezien...leuk!
Heel veel succes met je Titanic model Petra, ik ga het zeker volgen!

Cheers, Rinie
 
dank jullie wel...ook jullie veel succes hé, tis bijna zover....

Zal al eens direkt met een probleem komen se:

Ofwel is mijn boot te groot ofwel is mijn spuitcabine te klein....hihihihi
Ik wil dus de rompen met de airbrush spuiten maar kom dus wel het bovenstaande probleem tegen....
Is er iemand die weet hoe ik dit moet oplossen?

groetjes
Petra
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan