Hoofdsponsor

1/35 The Rusty Admiral. [wip]

Hey G, "roestige groeten" zeg je, op jou komt blijkbaar geen roest man.
Je blijft me (ons) verrassen met je details.
Elk stukje maakt het meer en meer realistisch.
Echt top.

Die kleuren in combinatie met het fantastische scratchwerk en de lichtinval maken hier een echt kunstwerk van. -foto-

idd, los van het modelbouw nivo is dit ook nog eens top fotografie.
Onbegrijpelijk dat we u nog niet in 'Art of Modelling' hebben zien staan.

Respect!!

Geweldig, echt geweldig. Het duurde effe voor ik door had dat de laatste foto's geen referentie-foto's zijn, maar foto's van uw dio.

Pascal, dank je man !

Erwin, jij ook weer bedankt voor de leuke reactie.

Stropke, eigenlijk vind ik het fotograferen van mijn modelbouwescapades even leuk om te doen. Over modelbouwmagazines, weet je, ik heb een tijd geleden een reportage geschreven voor een internationaal tijdschrift maar het artikel werd nooit geplaatst. toen ik erover informeerde was het antwoord dat het in het volgende issue zou worden gebruikt, wat dus niet gebeurde. Er volgde zelfs nog een verhaaltje over een gecrashte computer waarbij mijn artikel verloren ging, met de vraag of ik alles nog eens opnieuw wilde doorsturen ? Dat deed ik...vergeefs blijkt nu. Om nu m'n vertrouwen te winnen zal men het nu moeten verdienen, al weet ik niet hoe. Weet je, eigenlijk interesseren de magazines me niet, tenzij om ze te lezen, niet om mezelf erin terug te vinden want dan kan ik net zo goed naar m'n hobbyruimte gaan om het spul live te bekijken.

Tomas, ik wilde dat het licht een wezenlijk deel van het diorama zou worden, goed gespot vriend !

Buzzy, je bent nog niet van me af.

Ron...veelzeggend en bedankt ervoor.

Peter, thanks !

Nog wat gebricoleerd, ditmaal aan een gescratchte oude radio, je weet wel, spartaanse houten bak met beige stof in de klankkast, twee draaiknoppen (volume/kanaalzoeken). Voor de kleurwerking in die omgeving koos ik tevens voor een kleine email reclameplaat. Het geel ervan werkt mooi bij het blauw van de doos rechts van de radio.

59_zps3cf1cbcf.jpg

Ook heb ik een roestig vat geplaatst waartegen ik de afgesleten borstel heb gesmeten.

60_zps88c3b2cf.jpg

Het vat moet onderaan nog geïntegreerd worden met de zandbodem dmv. wat stof.

Groeten en tot meer !

Je blijft het klaarspelen om ons te verbazen, oh meester...
Amai G, schitterend gedaan maat. Subtiel die versleten borstel erbij gegooid, nog een verroest olievat neergeplant...
Over de radio zullen we dan maar zwijgen zeker... Dit is toch wel Kunst met een hééééééééééél grote K
Blijf maar eens inspiratie vinden om hier commentaar te leveren...

Mark

Verbazingwekkend hoe je het klaarspeelt om telkens iets toe te voegen die toch nog een meerwaarde geeft aan je dio.
ik blijf volgen met grote belangstelling

Grtn

dikkie dik

Wel Guy, wanneer geef je eens een workshop?
Ik kan dan misschien al een weekje verlof vragen zodat je alles uitgelegd krijgt :p

Strak, strak, strak, echt prachtig!

Pilaarbijter, wij gaan ons verlof nooit op één lijn krijgen he, stel u voor ! Het ergst van alles is dat ik je het weatheren van zo'n kleine items kan uitleggen op 1,2,3.

*bijvoorbeeld de radio, gesteld dat die helemaal van z'n kleurtjes is voorzien :

- een olieverfwash (white spirit + Raw umber) over het object borstelen en opletten dat er geen al te natte plekken zijn (druppelvorming),

- in de nog natte wash pigmenten met een stofkleur tamponneren dmv. een zacht rond borsteltje,

- even de haardroger erop en het teveel aan pigmentpoeder wegborstelen met een propere droge en zachte borstel,

- pigment fixer erover airbrushen en opnieuw laten drogen.

Dikkie dik, altijd welkom !

Buzzy, sorry...

Soetkin, ik ook, heb er honger van gekregen en er hangt hier een heerlijke vleesgeur !

Mark, de borstel zo wat achteloos weggesmeten, dat was de look die ik wou bekomen, niet te georkestreerd maar spontaan.

Vandaag heb ik een laagje grond aangewerkt tegen de schuur, dmv. gipspoeder, water, houtlijm tegen het scheuren, wat fijn zand voor de structuur en een paar kleine steentjes hier en daar. Ik heb in twee lagen gewerkt, waarbij ik de tweede aanbracht in iets drogere vorm, zodat ik wat oneffenheden kon creëeren. Nu wordt het ook uitkijken naar plantjes etc. Ik denk eraan om papieren spulletjes te kopen, in het verleden werkte dit bijzonder aangenaam.

Hey Guy, zie ik dat goed aan die borstel. Zit daar een stukje katoen tussen verwerkt om de steel aan te spannen in het stuk zaalveger?

Tom, da's een lichtstrook op de auto denk ik. Het lijkt op een stukje vod dat aan de steel hangt (wel een goed idee...dus...)

Martin, cool !

Kleine update :

1_zps8b51c311.jpg

2_zps7e61b9e5.jpg

3_zps2cb350ff.jpg

4_zpsac79dbce.jpg

5_zps727945fd.jpg

Vriendelijke groeten ! G

PS mijn twee universiteitsknakkers zitten in hun examenperiode dus de pc is 24/7 in gebruik, weinig tijd voor ondergetekende dus...

Olievaatjes afgewerkt, weer een ministapje dichter bij de finish.

6_zps6d2d7f8b.jpg

Goed weekend vrienden, tot later ! G.

Ik weet niet of dit de olievaten zijn, waarmee je een demonstratie hebt gegeven op de ledendag voor 2 jaar ?
Het lijken me in ieder geval bekende stukken, waarvan we dan het genoegen hebben gesmaakt om ze te zien ontstaan...
Ik moet Walter hier wel gelijk geven, oh Meester... gij toverde waarlijk voort
Knap grondwerkje ook. Zo eenvoudig en toch zo perfect.

Mark

Mark, dat zijn ze inderdaad. eindelijk komen ze van het schap eens op een diorama terecht.

Verder heb ik nog wat ander roestig spul gefabriceerd om de vaten mee aan te kleden. Een U profiel, enkele buizen, een hoge pot...

8_zps9e05b6e5.jpg

9_zpsbbc856db.jpg

Tijd voor wat gras nu, daarna de boel verder verlijmen en aansluiten met meer gras.

Ik ga me verder niet al te druk maken om de achterkant, wat groen en gedaan, het gaat om het interieur...

Groeten van G.;)

Terug
Bovenaan