Hoofdsponsor

1/35 The Rusty Admiral. [wip]

_NEW_YEAR_2014_HD_WALLPAPER_1923044143_zpscc7485f8.jpg

Voor we weer keihard verder gaan :

Jullie zijn geweldig !!!:wub:

Ik ga nog even door met het schuur-avontuur want het is nog lang niet klaar, al krijg ik nu toch echt zin om het boeltje opzij te schuiven voor iets anders.

Doorbijten is de boodschap en vandaar dat ik een kleine progressie kan posten.

Jullie zullen ze ook wel kennen, die ijzeren bakken in de vorm van een pijl en meestal rood geschilderd met gloeilampen er her en der in, bijvoorbeeld om een restaurant, garage, winkel oid. onder de aandacht te brengen.

Weer zo'n heerlijk oud item waar ik echt van kan genieten ! En iets gelijkaardigs nabouwen is nog leuker.

Dus enkele pijlen van het internet geplukt om als voorbeeld te laten dienen.

il_fullxfull321837552_original_zps18cf8758.jpg
ONLY for reference purposes !!!

Dit is echter het model geworden om in mijn schuur te gebruiken, en het kreeg een plek tegen de paal vooraan.

9_zps8ae5d896.jpg

Ik heb voorlopig nog geen gepaste lampen gevonden maar ook zonder kan het.

De pijl is samengesteld uit plastic sheet en werd eerst in een Tamiya acryl roestkleur gespoten, vervolgens grondig nat gemaakt met waterverdunde roestkleur uit hetzelfde potje en nog voor deze laatste laag begon te drogen heb ik er een scala roestpigmenten in getamponneerd (nieuwe methode voor mezelf ipv. een olieverfwash om de pigmenten in te verzekeren). Na indroging kreeg de pijl een aantal schrale roodtonen (bedankt Erik, voor de depannage) opgespoten. Met een tandenstoker en hard borsteltje heb ik dan het pigment onder de laatste verflagen weer tevoorschijn gehaald, zodat echte afgepelde verf ontstaat, met daaronder 'roest'. Hierover penseelde ik dan AK roestwash op enamelbasis. Met grafiet kregen de randen wat meer leven en een zachte metaalglans.

Groeten van Guy.

Je blijft er in slagen om ons te verrassen G.
Schitterend kunstwerkje weer dat je neer"hangt".
Ben benieuwd naar het vervolg.

Mark

Van een subtiele aandachtstrekker gesproken, ge moet er maar opkomen : gewoon een pijl plaatsen naar waar je blik moet afdwalen...:):)

Prachtige details Guy, waar blijft ge 't halen ?

Groeten Rik

Rik, op het internet is er zoveel te halen qua inspirerende beelden, misschien is het soms wel van het goede teveel want ik blijf echt hangen in dit diorama...

Buzzy, laat ons hopen dat ik binnenkort dit vehikel definitief in de vitrine kan bijschuiven.

Dank je Fred !

Mark, zoals ik al zei, de rem vinden is een probleem. en dan moet ik de zolder ook nog wat aankleden.

Filip, dank je !

Gisteren heb ik twee Engelse jerrycans toegevoegd aan de schuur, met inbegrip van een legplank die nadat alle items erop staan, nog wat geweatherd zal worden (brandstofvlekken bij de cans...stof...afdruk van een verfpot...)

10_zps6b525515.jpg

Groeten van Guy.

Hey Guy, ik heb van de week een boek in mijn handen gehad "Vlaamse meesters in de modelbouw" nu weet ik waarom ik het niet gekocht heb.
Uwe naam en artikels ontbreken er in. Veel meer commentaar kan ik er niet aan kwijt zoveel kan ik niet schrijven.

Grtx Jan

Meesterlijk bezig maatje knee_zps4255622c.gif

Gezien de aankleding van de schuur is de eigenaar een beetje een verzamelaar, dusss....
Ik zou de zolder volplempen met allerlei toffe goodies :yup:

mazzels bravo_zpse8aefded.gif

Niet alleen super knap maar enorm realistisch he,
ik vind het de max tot hiertoe.

Hartelijk bedankt weer voor de enorme steun in de rug want hoe langer dit duurt hoe meer wilskracht ik hieruit put.

De legplank kreeg ondertussen enkele rekwisieten bij ter aanvulling, zijnde een geroeste blikken doos met een paar oude metalen voorwerpen erin, daarnaast een roestige witte doos, een stuk plastic met daarop een oude katrol en drie glazen flessen met wat vuiligheid erin.

De dozen werden dun geschuurd tot ze overeenkwamen met in scale blik. De katrol is gescratched naar voorbeeld van een foto. De flessen zijn getrokken doorzichtig sprue fabrikaten die werden behandeld met AK olie, AK benzine om vloeistof te simuleren, en AK Slimy Green om een lichtgroene fles na te bootsen. Hierover werd dan nog een dun laagje Clear gezet.

Het plastic zeil is gewoon plastic afdekfolie dat werd getamponneerd met stofpigmenten en werd bespoten met wat Buff voor extra stof.

De ijzeren ronde vormen zijn afkomstig uit de sparebox en kregen een plekje aan een haak in de balk achter de jukebox.

11_zps31bd9f4f.jpg

12_zpsa463bda0.jpg

Er komen nog een paar kleine prullekes op het schap te liggen en dan volgt een laatste dusting ter afwerking.

Roestige groeten van Guy.

Laatst bewerkt:
Moah ven tô... (vertaling, man, man, man, klasse weer...)
Schitterend hé G. Wat kunnen we nu nog meer daar van zeggen ?

Mark

Terug
Bovenaan