Hoofdsponsor

1/35 The Rusty Admiral. [wip]

Als nog een verdere knappe toevoeging G. Je blijft ons verbazen.
En nu nog één ding over dit dio : G E N I E T E N van elke vierkante centimeter!!! (dat is wat ik er nu mee doe...)

Mark

Hey,

Prachtig Guy, aan de buitenkant zou ik het indd eenvoudig houden, de binnenkant dient te spreken....:)
Contrast met uw houtwerk komt echt wel goed over, heel knap ;)

Geen hoofdbuigingen mannen, dit is allemaal het resultaat van enkele belachelijk eenvoudige handelingetjes die ik jullie in de toekomst desnoods wat graag via een howto op een Ledendag wil tonen zodat jullie zien dat er geen toverij aan te pas komt.

LOL Bart, geen schraperij voor mijn werk, ik zal tonen hoe simpel het is op de volgende ledendag. Ik blijf dit volhouden, het zijn truukskes, niks meer, laat je dat niet wijsmaken.

Hey G.

Ik volg je er in dat het trukjes zijn die je moet toepassen en soms kan men met een simpele handeling heel mooie resultaten behalen maar ik vind je wel een van de meester op gebied van trukjes.
Je moet de trukjes soms ook wel goed beheersen en inzicht in compositie hebben en vooral dat laatste heb je of heb je niet.
Weet je, jij hebt het.

Inderdaad Guy, ons verlof op 1 lyn krygen heeft een utopische klank daarom al bedankt voor de uiteenzetting! Die gaat het werkschriftje en direct in :D
Er zullen nogal wat mensen aan je lippen hangen op de ledendag waaronder mezelf!
Keep it up!

ik blijf hier met stomheid naar kijken, ongelooflijk wat je hier uit je hoed tovert!!!!:$

grt Nicolas

Dank jullie wel voor jullie bezoek hier jongens.

De weinige vrije tijd die ik onlangs had heb ik opgevuld met het aankleden van de zijkant van het diorama. Na het inlijmen van de grasjes heb ik de buizen verlijmd alsook het stuk U-profiel.

Het maken van de grasjes deed ik door de vezels in dezelfde richting te ordenen tussen duim en wijsvinger, zeer simpel, en met het pincet doopte ik deze bosjes in licht verdunde houtlijm. Nadat deze dan een plekje kregen, nam ik met een fijn penseel het teveel aan houtlijm weer weg. Met de airbrush nam ik dan de synthetisch aandoende glans van de vezels weg. Ook de rode vezels kon ik zo weghalen met wat dor groen erover. Daarna heb ik dan eikenbladeren van Fredericus Rex (papier) gelijmd in een zo natuurlijk mogelijk voorkomen...door de wind bijeen geblazen in de buurt van de geroeste vaten, losjes op en tussen de grassen...vooraleer ik dit deed, kregen deze wel een herfstkleurtje uit het spuitpistool, zeer gemakkelijk terwijl ze nog op hun papieren raampje zaten. Ik gaf ze een beetje model door met een pincet en een tandenstoker te bewerken. De herfstbladeren moeten nog wel van extra kleurtinten worden voorzien, de lichte kleur zoals nu op de foto's te zien is, is slechts basis. Ook zijn er plantjes tussen het gras te zien, dit zijn echter simpelweg de negatieve vormen van mijn papieren varens van Fredericus Rex, de sprue zeg maar. Ze lijken perfect op kruidachtige gewassen tussen het gras en ze zijn gratis ! Ik heb ze enkel wat bijgesneden aan de voet. Ook deze kregen een groen kleurtje welk bij de rest van de groentonen inpast. Er komt wellicht nog wat meer groenige structuur aan te pas, we zien wel...

11_zpsd7e39b09.jpg

Tot later. G.

Dit is niet meer normaal man.... als je die foto's ziet begin je te twijfelen of dit wel een dio op schaal is! :huh:

Het is weer prachtig Guy!
Alleen, het afval is nu allemaal metaal, misschien een (opgerolde) tuinslang om dat een beetje te breken?

Peter

ik zou, maar dat is mss een persoonlijke 'touch', een natte effect geven op de middeltste ton. Ik zou daarvoor Humbrol gebruiken. Als ik het juist voor het Clearfix. Want zo zien ze er maar droogjes uit. Maar het is zeker subliem in zijn geheel. De linkse volledig ingedeukt is zeker de kleuren goed gebruikt . Andere tonnen geven me een indruk van 1 toon. Neem niet als negatieve op hè.

Dat ziet er weer prachtig uit, amigo. Amai G, wat jij allemaal kan met papiertjes en vezeltjes...
Ik zit weer al met de nodige bewondering te kijken naar je werken.

Mark

Buzzy, hebt ge het nu nog niet geleerd ?
Voor ge het topic van de G gaat bekijken, eerst uwen doek rond uw hoofd knopen, om vallende kinnebakken tegen te gaan :laugh::laugh::laugh:
Schrijft hij die zijn kinnebakkes al wel 10-tallen keren heeft opgeraapt :P:P:laugh::laugh:

Mark

Merci mannen, de afgelopen dagen heb ik weinig kunnen doen want de vroeges kruipen weer in de kleren...

...toch heb ik nog wat verder gewerkt aan de rechterkant van de schuur.

Ik heb nog zo'n roestige zeef gevonden uit de bouwsector, ooit was het de bedoeling om die op de Dodge te kieperen, toen gebruikte ik 'm niet, nu leek ie eindelijk op z'n plaats.

16_zpse20c2309.jpg

Nu ga ik even verder aan de achterzijde van de schuur, maar aan de voorlopig afgewerkte zijde komen nog een paar kleine prullen zoals extra vogelhuisjes.

Terug
Bovenaan