Hoofdsponsor

1/35 The Rusty Admiral. [wip]

De kiesknoppen worden vanzelfsprekend nog grondig aangepakt (kleuren), en er moeten nog 'kaartjes' met liedjes gemaakt worden (homemade decals).

En zoveel meer...
Zegt hij zo heel terloops...:8 Amai mijn voeten, dat is niet gewoon meer hé G.
Schoon jong, echt schoon... Niet meer of niet minder dan schoon8)
Wij kunnen waarlijk nog veel van u leren meester.

Mark

Ondanks de opspelende rug toch wat met enkele kleuren kunnen doen.

De rode accenten werden ingeschilderd met wat enamelverf van Tamiya en sommige van de chrome delen werden van Humbrol metaalverf (zilver) voorzien.

Het stoffen goudkleurige doek in de klankkast werd al basic met Tamiya geelgroene acrylverf bewerkt.

Morgen hopelijk de rest van de jukebox inkleuren ! Nu lijkt het nog op een prul uit zo'n Kindersurprise ei ! :D

Soit, daarna begint de lol met olieverfjes.

15_zps8757ab4a.jpg

Groeten van Guy.

Waar koop jij je kindersuprise eieren? Ik wil er ook wel met zulke "prullen" zoals wat jij hier toont :D ;)

Ik ook, ik ook...
En dan moet de lol nog beginnen schrijft hij...
Fijn dat wij daar mee mogen van genieten meester...
Prachtig G, is niet meer van te zeggen.

Mark

Ik wil ook zo een eitje.
Waar haal je die?
Knap G. Stap per stap word hij echter en echter.
Verzorg je rug maar e man.
Kan er zelf ook van mee spreken.
Heb dit jaar al 2,5 maand thuis gezeten met mijn rug.

Hoi mannen,

ik heb vandaag de plaatjes bij de keuzetoetsen aangebracht. Dat deed ik met zeer weinig waterbestendige houtlijm, vervolgens een stevige laag Clear glansvernis erover om ze voorgoed te sealen. Deze werden gemaakt van dunne stripjes Evergreen die ik nog 'ns halveerde voor de fijnheid.

Omdat ik toch aan de werkbank zat, heb ik maar ineens een paar dunne stoflaagjes Flat Earth gespoten om mattere effecten te bekomen die leuk concurreren met de glanzende bogen.

Ook heb ik hier en daar de metaaldelen opnieuw opgefrist om ze levendig te houden, de randen blijven echter stoffig en wat matter.

De sokkel heeft een metaalkleur gekregen, die wordt morgen verder stoffig gemaakt en afgewerkt.

Morgen ga ik verder met de afwerking van alles. Het einde komt stilaan in zicht.

16_zpsd23f7b06.jpg

Knappe werken weer die je gedaan hebt G. Het is nu wel een echte juke box aan 't worden hé...
Het blijft gewoon genieten van je werken...
Morgen ga ik verder met de afwerking van alles.
Dus mogen we binnenkort de plaatjes verwachten ?
Ik ben echt benieuwd makker.

Mark

Van bij het begin was ik er nog niet bij maar heb ondertussen beide posts- bouw van de opel en deze hier - doorgenomen en kan enkel de anderen volgen, gewoon prachtig wat je hier reeds gemaakt en nog aan het maken bent!

Blijf deze zeker vol interesse en bewondering volgen.

Grtn Eric

Dat is een super mooie kit op zichzelf geworden.
Bijna zonde om hem op de achtergrond bij de Admiral en de Cola-machine te zetten.

Peter

Dirk, ik hoop dat je er veel plezier van hebt, daarvoor doen we het hier allemaal he vriend.

Buzzy, ik heb geen grote handen hoor, op MSCF (Amerikaans forum van Rob Ferreira) denken ze zelfs dat ik een reus ben (dankzij één foto die uit een lage hoek werd genomen). Wel lachen, ben slechts 1.85m !

Mark, ik zit in het midden van de schilderwerken en ik heb later een tussentijdse stand op de gevoelige plaat.

Eric, het is nog lang niet gedaan, er staan nieuwe kleine scratchprojectjes op de rol, maar eerst moet deze helemaal klaar zijn.

Peter, dank je vriend, ik maak daar geen zonde van hoor, ik ga deze straks zodanig opstellen in mijn diorama dat ie niet te 'tentoonstellerig' overkomt, het is enkel op die manier dat een diorama een overtuigende indruk maakt (op mij dan toch...).

Nu wil ik vooral proberen om het voorfront te voorzien van een lichte horizontale houtnervatuur, zoals hieronder te zien is. De zijkanten en het gebogen deel hebben een verticale nervatuur in een donkerder houtsoort. De moeilijkheid ligt vooral in het interpreteren van deze houtsoorten in een verweerde conditie.

NEWIMAGES3170_zpsbc4768cf.jpg

Vriendelijke groet van Guy.

Laatst bewerkt:
We wachten vol spanning op het vervolg hé G...
Dat het weer een pareltje gaat zijn, staat nu al buiten twijfel.

Mark

Eric, het is nog lang niet gedaan, er staan nieuwe kleine scratchprojectjes op de rol...
LAP!.... Hij gaat ons weer eens in spanning houden... weer iets om naar uit te kijken, laat maar komen zou ik zeggen! :P

Btw: dat houtwerk... was dat niet een soort triplex destijds of iets in die aard?

Inderdaad Walter, maar met een heel glanzende afwerking in nieuwstaat.

Mercikes Mark !

Btw dat spoeltje met rood ijzerdraad dat ik van je kreeg is uitermate geschikt om de bubbelbuizekes mee te maken !

There's plenty more, where that came from my friend...
Ge weet het hé G, als ge iets nodig hebt en ik kan u helpen, laat het maar horen hé...

Mark

De bubble buisjes werden aangebracht, het was een hels karwei maar ze zitten erop ! Eerst met verdunde houtlijm (waterbestendig), gevolgd door twee stevige lagen Clear voor een hoogglans en eenmaking met de grote beige buizen.

18_zpsd73e79ab.jpg

Nog es bedankt Mark !

Guy.

Guy, in stilte mee gevolgd. dit is gewoon opnieuw een meesterstukje van micromodelbouw.
gewoonweg prachtig.

Grtx Jan

Bwaaaaaaaah , gewoon omver geblazen!!!! Dit is SF, buitenaards, ongelooflijk!

Terug
Bovenaan