Hoofdsponsor

1/35 The Rusty Admiral. [wip]

Hey Guy, elk klein detail wat je aanbrengt is een meerwaarde moet ik zeggen. En dat helemaal natuurgetrouw bouwen is wel prachtig om te zien maar voor zover ik weet toch geen verplichting. Het is de fun en het gevoel wat je krijgt als je je eigen resultaat kunt aanschouwen.

Ik zou zo zeggen doe zo verder amigo en laat ons maar genieten wat we reeds doen vanaf de eerste post!

Hey Tom, je verwoordt dat wel goed, geen mens die kan opleggen hoe ver je gaat behalve jijzelf. Zonder referentiefoto's in de buurt zal het wel overeind blijven.

Mark, een echte scratchbouwer zou élk klein detail in zo'n jukebox kunnen steken, ik heb daarvoor noch het materiaal, noch de hoge standaard. Maar ik ben wel content met wat ik presteer tot zover. Ik toon hieronder wat ik bedoel met "élk" klein detail...

zegt hij, en dan zet hij zo iets neer :

Als ik meer laagjes zou aanbrengen, zou de voet te zwaar worden, dus ik moest een compromis maken...ik ga er maar van uit dat mijn modelleke is zoals de kits op de markt, namelijk ze zijn voorzien van detail maar het kan altijd beter (al zijn hier dan geen aftermarket sets van).

Hier kunt ge toch alleen maar stil van worden... superlatieven schieten hier gewoon te kort.
Maar ik ben wel blij dat ge er content mee zijt. Ik doen in ieder geval mijne hoed voor u af.

Mark

Dank je maat !

Ook hier zal ik detail moeten 'verzachten' :

10_zps95adab51.jpg

Laatst bewerkt:
Die streepjes ? Die krast gij er toch gewoon in met uw scalpeltje zeker...:D:D
Die gaan u niet tegenhouden hé... en anders moet ge ze maar een beetje beroesten ;)^^
Nee, ik ben zeker dat ge ook hier een oplossing voor gaat vinden G.
Misschien met heel fijne metaaldraad aanbrengen ?

Mark

Misschien een ideetje om Uw metalen strips met die fijne detail na te bootsen :

http://panzerserra.blogspot.be/sear... with dozer blade (Ramschaufelpanzer Panther)
Hier even doorscrollen tot op ongeveer één derde van de pagina, dan kom je een filmpje tegen over het aanbrengen van Zimmerit.

Hierbij gebruikt de modelbouwer in kwestie een fijn X-Acto lemmet dat hij op een soldeerbout gemonteerd heeft. Hiermee bewerkt hij het plastiek van zijn model, om zo de Zimmerit rechtstreeks aan te brengen. Een originele, maar practische manier van werken.

Misschien kun je op deze manier de fijne ribbels in de metalen strip aanbrengen ?
Altijd het proberen waard, bvb eerst op een restje...

Succes.

Groeten Rik

Prachtig Guy en wat je niet zoal met een een paar stukjes plastic en geduld kan maken :)

Hey,

Ja Guy, knap werk, dat zal wel.
Het aanbrengen van details in schaal heeft altijd zijn beperkingen, omdat je om schaal werkt uiteraard, dit is in 35 zo en zeker in 72. Het visueel effect van er is daar iets meer dan een vlakke plaat, kan al voldoende zijn. Uiteraard is enkel jouw fantasie/kunnen de grens van wat je bouwt.
Laat niet staan dat dit wel heeeel knap gedaan is. Dat gaat de grot van alibaba worden in plaats van een schuur van ome fred... ;) :)

GUnit, vergeet niet dat je jezelf niet mag verliezen in de details hé :8
Sommige van deze zeer kleine details vergaan trouwens in het geheel van je dio, en het zou jammer zijn mocht je AMS (advanced modellers syndrome) oplopen aan details als dit...
Tijdens de schilderwerken kan je dit zeker verdoezelen of optisch bedrog verwezenlijken zodat niemand ooit zal zien of er dan wel of niet echte inkepingen of biezen op de jukebox staan... (trouwens, hoeveel personen zullen daar op letten of zelfs maar weten dat deze details daar horen??)
Wat jij nu al hebt gemaakt doen zeer weinigen van ons na, dus blijven gaan op je eigen manier lijkt mij hier op zijn plaats ;)
Zoals vanaf het eerste uur nog steeds een grote fan van je werk :)

Spijkers met koppen mannen, echt. Het is zeker zaak om zo'n dio-project in haar proportie te zien, als een geheel als het ware. Ik zou niet graag het plezier in de zaak willen verliezen omdat ik dwangmatig tot het allerlaatste detailke zou willen gaan, wat eenvoudigweg niet kàn, althans ik kan het niet...
Wanneer de referentiefoto's uit het zicht verdwenen zijn, ben ik nog meer tevreden omdat dan alles samenvalt, het modelletje blijft naar een jukebox verwijzen en het blijft herkenbaar overeind als item in het diorama.

Alzo heb ik vandaag nog meer aan detail-skipping gedaan !

9_zps0f3717da.jpg

Als je de referentiefoto's of het model niet kent, maak je je ook niet druk om een groefje hier of daar. Ik durf trouwens niet met mijn scalpel in het model te kerven omdat het nietige ding snel, zeer snel verknoeid kan worden, hier op de fot's lijkt het groot, maar het is echt klein om aan te werken.

G.^^

Guy, zeer knap gemaakt.
Details voldoende, het ziet er nu al echt uit als een echte JUKEBOX !!
Kwartje er in en draaien maar :)

Ik sluit me bij de rest aan G.
Moet toegeven dat ik het niet gezien had dat er details ontbraken.
Deze is voor mij zeker meer dan geslaagd.

G, houden zo en zeker niks meer aan veranderen. Diegene die hier wil over mierenn****n, die is of te jaloers of te fanatiek kritisch...
In ieder geval elke TE ervoor is niet goed, behalve TEVREDEN, en dat mag jij met deze juke-box zeker zijn.
Schitterend werk makker.
@ Erik : zulke kleine kwartjes heb jij toch ook wel zeker ?
Wij hebben toch allemaal wel een stukje plastic rod liggen waar we die kunnen van snijden...:laugh::laugh:

Mark

Ik vind het een pracht jukebox en zal er verder niets meer aan doen wat niet echt nodig is en vooral dat dit niet een een modelletje is wat ergens alleen op een plaatje komt te staan waar het de volle 10% aandacht heeft
En met en streepje verf kan je ook wel aardig wat trucjes uithalen om bepaalde details te simuleren :)

Dat doet goed om te lezen gasten. Wat ik nu nog moet doen is letterlijk het kroontje op het werk zetten, het bovenste ornament moet immers nog gemaakt en geplaatst worden. En onder de jukebox moet tevens nog een plaatje gelijmd worden. Oh ja, ik ben nog altijd aan het zoeken naar een raster voor het klankgat maar nog geen tijd gehad om de auto te pakken.

Ik hou jullie op de hoogte.

Groeten G.

Terug
Bovenaan