nog een beetje voortgedaan aan Poitiers , we gaan hier opnieuw een klein verbouwingske doen met onze vriend op het paard , het wordt geen kruisvaarder.
de mantel verdwijnt en ook de "gehoornde" helm.
onze vriend wordt Louis I de Brosse , heer van Boussac.
Vermoord in deze slag hier. zijn heraldisch kenteken is een bussel koren samen gebonden met een rood lint .
daar ben ik vergeten een foto van te maken , maar die volgt nog wel.

dus dit komt er niet op , dit is het mantel gedeelte.
het probleem was natuurlijk dat de persoon niet volledig bedekt was op het zadel en de mantel niet nauw sluit.
daarom heb ik deze geprepareerd met modelling putty.

ook heb ik een helm deken op het hoofdje gedrapeerd . Ik weet nog niet of ik daarop de schoften ga op plaatsen van de koren want op oorlogspad is dit redelijk vermoeiend om dit gedrocht te moeten dragen.

zoals je ziet moet het doek van het paard ook nog worden gecorrigeerd , maar er is nog een beetje werk aan.
wordt vervolgd...
grt nicolas

de mantel verdwijnt en ook de "gehoornde" helm.
onze vriend wordt Louis I de Brosse , heer van Boussac.
Vermoord in deze slag hier. zijn heraldisch kenteken is een bussel koren samen gebonden met een rood lint .
daar ben ik vergeten een foto van te maken , maar die volgt nog wel.

dus dit komt er niet op , dit is het mantel gedeelte.
het probleem was natuurlijk dat de persoon niet volledig bedekt was op het zadel en de mantel niet nauw sluit.
daarom heb ik deze geprepareerd met modelling putty.

ook heb ik een helm deken op het hoofdje gedrapeerd . Ik weet nog niet of ik daarop de schoften ga op plaatsen van de koren want op oorlogspad is dit redelijk vermoeiend om dit gedrocht te moeten dragen.

zoals je ziet moet het doek van het paard ook nog worden gecorrigeerd , maar er is nog een beetje werk aan.

wordt vervolgd...
grt nicolas