Hoofdsponsor

1/32 slag bij poitiers 1356 [DONE]

nog een beetje voortgedaan aan Poitiers , we gaan hier opnieuw een klein verbouwingske doen met onze vriend op het paard , het wordt geen kruisvaarder.attachment.jpg
de mantel verdwijnt en ook de "gehoornde" helm.
onze vriend wordt Louis I de Brosse , heer van Boussac.
Vermoord in deze slag hier. zijn heraldisch kenteken is een bussel koren samen gebonden met een rood lint .
daar ben ik vergeten een foto van te maken , maar die volgt nog wel.
attachment.jpg
dus dit komt er niet op , dit is het mantel gedeelte.
het probleem was natuurlijk dat de persoon niet volledig bedekt was op het zadel en de mantel niet nauw sluit.
daarom heb ik deze geprepareerd met modelling putty.
attachment.jpgattachment.jpg
ook heb ik een helm deken op het hoofdje gedrapeerd . Ik weet nog niet of ik daarop de schoften ga op plaatsen van de koren want op oorlogspad is dit redelijk vermoeiend om dit gedrocht te moeten dragen.:P
zoals je ziet moet het doek van het paard ook nog worden gecorrigeerd , maar er is nog een beetje werk aan.;)

wordt vervolgd...

grt nicolas

Goh... dit heb ik toch een beetje gemist :$
Ik volg uiteraard met grote belangstelling verder! :D

Vermoord of gedood/gesneuveld?
Lijkt mij een groot verschil.
Of het moet een laffe daad zijn geweest.
Kan niet echt veel vinden op Google, ik zal niet de goed zoek termen in type vermoed ik.

je zal er inderdaad niet veel van terug vinden, deze staat alleen beschreven in de boeken.
dat is soms het probleem ( of niet ) dat het een echte speurtocht is om alles op te zoeken.
daarom ben ik al een jaar of twee bezig met dit dio'tje om alles in de details te kunnen vinden, dat is altijd mijn interesse , altijd alles uitdokteren voor dat ik aan een dio of figuurtje begin.
oja, dit typetje werd gedood tijdens de slag zelf.;)

grt nicolas

Misschien dient diene Palm om zijn verf te verdunnen :P
In ieder geval lukt het! Prachtig

Thierry

Dit ziet er inderdaad mooi uit :)
Heb je de helm en maliën een zwarte grondlaag gegeven vooraleer je het zilverkleur er hebt opgezet?

dat klopt.
eerst leg ik daar een grondlaag van humbrol op en wacht toch zo'n half uurtje-uurtje om deze te bewerken met zilver ( hier in dit geval zilver poeder , normaal gebruik ik grafietpoeder maar bij zilver blinkt hij meer. en mengen met beiden gebeurt ook wel eens ) waarbij dit ook na het drogen een vernis laagje opkomt om daarna ( niet altijd) een wash te laten vloeien.

grt nicolas

heb om eerlijk te zijn van zilver poeder nog nooit gehoord op je soms een foto van het doosje of zo zou dit ook wel kunnen gebruiken voor mijn skaven legertje

denk niet dat je veel kan doen met die zilverpoeder van mij op jou figuurtjes.
ze zijn namelijk te klein ( 25mm dacht ik ? ) bij deze van mij ( 54 mm) is het al net gepast.:O
hoe dat komt , namelijk de korrel is veel te grof en als je ze op het figuurtje aanbrengt , komt de grove korrel niet op zijn plooien.
daarom gebruik ik bij kleinere figuren meestal grafietpoeder die ik bij schleiper koop.:)
als het mogelijk is zal ik een foto maken van het zilverpoeder en dan zal je zelf zien wat ik bedoel.
ik heb die poeder in de tijd bij tomker nog gekocht in Antwerpen maar helaas is deze winkel al verschillende jaren dicht.:(

grt nicolas

we hebben onze vriend al in een onderlaagkleurtje gestoken van het kleed.
attachment.jpg
en dit is zijn heraldisch synoniem.
attachment.jpg

de kleuren die ik gebruikte was prussian blue met white.
de heraldiek komt niet op de kledij hoewel het bij de meeste van deze heren dit wel werden gedaan waren er toch nog die hun eigen mode trend volgde.;)
deze komt wel op het kleed van het paard, en is zoals ik hier ergens had vermeld een " bussel " koren in propre en een strik van keel.;)

grt nicolas

Nicolas....een strik van keel????....wat bedoel je hier mee......voor de rest ...top man..

Dat is heraldisch dwz rood en propre gebruiken ze voor natuurlijke kleuren zoals geel.
Azuur is blauw, goud is or enz.
Als je ze allemaal wilt weten zal ik ze wel eens hier opzetten.

Grt Nicolas

Terug
Bovenaan