Hoofdsponsor

1/32 slag bij poitiers 1356 [DONE]

ben nu de achterzijde van het schild aan het bewerken.
rond deze periode maakten ze nog geen metalen standaarden dus deze bestonden dus uit hout.
attachment.jpg
zoals je ziet is er eerst voor een onderlaag gezorgd, bij deze bestaat deze uit mat bruin van humbrol.
omdat dit schild niet zo veel details had heb ik er eerst nog wat lijnen in gekrast om de vewering erin te krijgen.
en als dit droog was , met olieverf ( burnt umber ) bewerkt.
de bedoeling is een verweerde houten scherm te bekomen.
attachment.jpg
attachment.jpg
nu laten drogen en daarna drybrushen met een meer vergrijsde kleur.

grt Nicolas

Weer wat bijgeleerd Nicolas.
Goed gedaan overigens, de bewerking van het schild.
Gaat mooi tot zijn recht komen bij verdere "weathering".

Mark

de achterkant van het schild is nu wat verouderd , dat wil zeggen een vergrijzende uitzicht .
attachment.jpg

met een mix van raw umber en burnt umber ,white en een tipje French ultramarine ben ik deze beginnen te washen en daarna met een doekje openwrijven zodat daar dat wat afgesleten uitzicht bekomt.
attachment.jpg

nu nog de randen van het schild wat bijwerken...

grt Nicolas

heb het dio van het slagveld wat bij gewerkt, het enigste wat nog ontbreekt is wat nattigheid en de figuren natuurlijk.
hier wat sfeerbeelden.;)
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg

tot dus zover de battle.

grt Nicolas

Dat gaat een flinke knaap van een dio worden Nicolas.
Mooie vorderingen weer. Ben benieuwd naar het vervolg.

Mark

voor die modder heb ik een "how to" gemaakt en opgestuurd , maar deze staat nog altijd niet op de juiste plaats.:O

grt Nicolas

dank u mannen !
normaal komen er zo een twintigtal figuren op met 3 paarden .
bij deze slag werden weinig paarden gebruikt omdat deze veldslag deels werd uitgevochten in een vallei en het ten tijde was van epidemieën zoals de zwarte dood ( de pest ) waardoor het voedsel voor de beesten en mens schaar waren en de dieren zeldzaam werden.
alleen de allerrijksten konden zich nog een paard veroorloven en daarom werden deze zo weinig mogelijk ingezet bij gevechten.

grt Nicolas

Ik ben tegenwoordig behoorlijk gek geworden op Dio's.
Vroeger zo veel gebouwd en met de tijd afgebroken, veel stof, of wat dan ook.
En dan maar weer weg gedaan.
Wil dan ook alleen maar Dio's maken met een bescherm vitrine er om heen.
Ik geniet dan ook van (haast) elk diorama.
Jammer dat ik die HowTo over je modder niet kan vinden.
Zo moderater of wie dan ook, plaats die HowTo van Maerlandt op de goeden plaats, bij voorbaat dank. :)

Dat is echt een mooi grondwerkje, goed getroffen (vooral die ridder, die is écht goed getroffen de sukkelaar).

heb al een paar figuurtjes op hun plaats gezet , ze moeten alleen nog wat bijgewerkt worden als iedereen erop staat.
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpgattachment.jpg

er moeten nog 2 paarden bijkomen en ongeveer 5 figuurtjes .

grt Nicolas

Terug
Bovenaan