Hoofdsponsor

1/32 slag bij poitiers 1356 [DONE]

Dat is inderdaad balen, Maerlandt.

Maar als je niet bang bent van wat scratch, gauw effe zelf maken met wat messing.

Succes !

Groeten Rik

klopt rik, we hebben nog al eens potten gebroken, dus we doen gezwint voort!!:P

Ben begonnen met onze Gilles een rood hemdje te geven.

attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg

niet letten op de blink blink, dat is omdat hij pas geverfd is en de belichting.

ondertussen ben ik er nog ene aan het klaarstomen, namelijk een engelse kruisboogschutter.

attachment.jpg

Op de kruisboog zat geen snaar om de boog op te spannen,dus heb er zelf eentje gemaakt.

attachment.jpg
attachment.jpg

wordt vervolgd...

grt Nicolas

Ziet er goed uit Nicolas. Mooie oplossing voor de snaar.
Ik zie daar precies verschillende media op de achtergrond. Schilder je de figuren in olieverf ?
Dan krijgen ze achteraf nog een laagje matte vernis ?

Mark

inderdaad mark, ik schilder altijd in oliever.
Mijn ondergrond durf ik acryl en humbrol gebruiken.
Ben niet zo vertrouwd met acryl,heb in Folkstone bij verschillende bij top schilders gestaan ,en die gaven ook toe dat sommige afwerkingen met olieverf worden gedaan.Maar ik zeg altijd ,je moet verven met dat waar je je goed bijvoelt. Ik heb 20 jaar geleden leren schilderen door iemand die 2de werd in Parijs voor het figuren schilderen en die zei toen al dat acryl de toekomst werdt maar olieverf de toekomst behoudt.:)

Op je tweede vraag of ik nog een mat vernis op mijn figuren doe, normaal niet want ik laat altijd mijn olieverf uitlekken op een stukje keukenpapier om dat deze de het blink effect geeft, maar soms ( dat kent iedereen die schildert denk ik) gaat er wel eens iets fout en is er waarschijnlijk nog wat olie in de verf blijven zitten,en dan moeten we naar onze trucedoos grijpen en ze mat vernis overleggen dat normaal tegen mijn principe is.:unsure:

Hey,

Prachtige figuren dat je hier laat zien man, jij komt zeker en vast uit de figurinistenwereld..:)
Jullie kleurcombinaties zijn altijd zeer mooi om te volgen, vandaar mijn interesse in jullie schilderkunsten..;)

Goede uitleg, Nicolas.

Ik heb enorm genoten van het prachtige rode kleed van Gilles ! Rood is zowat het moeilijkste kleur om te schilderen. Vooral met het highlighten moet je opletten, want wanneer je het basiskleur mengt met wit (zoals normaal het geval is) dat krijg je roze. En dat is meestal niet de bedoeling bij rood textiel.

Tot nu toe is je figuur al prachtig geslaagd.

Groeten Rik

klopt rik, daarom gebruik ik een heel klein beetje geel voor de oplichting, niet teveel of het wordt ne oranje.
ofwel laat ik het volledig drogen en durf hem dan met wat wit oplichten.

ziezo leidsel goed gekregen en de wimpel wat bijgewerkt die hij beet heeft.
attachment.jpg
attachment.jpg

Ook zijn stijgbeugels zijn geplaatst en we komen dichter bij de afwerking!:)
attachment.jpg

En heb vannacht bezoek gehad van de kat op de kamer!:angry:

attachment.jpg

De "lieve" kat heeft 3 van mijn figuren omver geduwt op de grond... en zo blijven we bezig!!!:wacko:

grt Nicolas

Kat een schilderbeurt geven...:laugh::laugh::laugh:
Kan een oplossing zijn, of nee misschien geraakt ze er wel aan verslaafd aan die kleurtjes:8:8:laugh::P
Mooie schilderwerken Nicolas en jammer van de tegenslag.
Lijkt me wel makkelijk te herstellen, niet ?

Mark

Nicolas, hobbykamers zijn out of bounds voor huisdieren en huisvrouwen met stofdoek.
is jammer van de extra uitdaging, restoren lukt je wel ik ben er zelfs zeker van.

Grtx Jan

Kat opzetten, zo zal ze geen kattekwaad meer uitsteken !

Ik kijk nog steeds vol bewondering naar je schilderkunsten.

Groeten Rik

ben weer wat gestart met mijn diorama.
heb mijn "gilberke" wat bijgewerkt door hem wat levendiger te maken.
attachment.jpg
attachment.jpg
zijn bilplaat is nu afgewerkt ( slechte foto :@)
attachment.jpg

en ook de pantalon is bijgewerkt.
attachment.jpg
omdat het heraldisch symbool van deze meneer uit 3 hamers bestaat
heb ik deze al een beetje op de vaandel aangebracht.
attachment.jpg
attachment.jpg
er wordt nog een soort kadertje rondgemaakt op de vaandel met wat meer
tierlatijntjes, ook de "flosh" moet nog worden beschildert.
attachment.jpg

en voor het schild idemdito.

grt nicolas

Nicolas, schilder je die hamers uit de vrije hand ?
En dat op deze schaal... amaaai. Heb ik toch nog veel te leren.
Prachtige vorderingen weerom.

Mark

om de omlijsting van de vaandel te verfraaien heb eerst een schetsje gemaakt.
op de andere kant komt er deze tekst op en dezelfde omlijsting.
attachment.jpg

allè we gaan dat proberen hè.;)

grt nicolas

Tja, vlaggen en vaandels, zeker in die tijden barsten van de details, om dat allemaal netjes op die schaal erop te krijgen... :ohmy:

Terug
Bovenaan