ok jongens nu gaan we naar het vuile werk, hou de adem in dat niks wegvliegt want het is een vuiligheid!!!

ik ben begonnen met de malienkolder , en beenbeschermers te metaliseren.
eerst steek ik het figuurtje waar het nodig is in het zwart.
voor de onderlaag gebruik ik zoals u ziet humbrol n°6 mat zwart.
dan wacht ik zo een kwartiertje, twintig minuutjes,drink een koffie , kids van school halen.
thuisgekomen. voor het metaliseren gebruik ik grafitie poeder,te koop bij de betere hobbyshops.
giet er een beetje uit op een keukenpapiertje of stukje karton, en zoek uw slechtste borstels die ge hebt.
dan begin ik eerst de helm te bewerken met cirkel bewegingen zodat er geen strepen opkomen maar eentje waar ge voelt dat de helm is gepoliert.hoe meer draaibewegingen je maakt hoe meer poeder, hoe meer hij begint te blinken.
hier hoeft dit niet zo veel,want we zijn tenslotte op een veldslag! anders zijn het strandjanetten!
op de malienkolder moet men niet teveel gebruiken want bij deze moet men de schaduwen nog kunnen zien.
Tegen de richting van de malien schilderen,anders dekt men teveel.
en nu de beenbeschermers en het schoeisel nog.
als dit droog is, ik wacht altijd een dag of drie en dan ga ik over de helm en beenbeschermers een vernislaag leggen, opnieuw drogen en daarna een wash van ivory black olieverf in laten vloeien tussen de plooien en de pennen op been en helm.
wordt vervolgt...