Hoofdsponsor

1/100 Simara Ace

ERVARING
Vandaag wat meer dan gisteren, maar minder dan morgen.
BOUWWIJZE
Met toevoeging van lasergesneden frames en details
BOUWBUDGET
Zo laag mogelijk... kleurkrijtjes, kleurstiften en een paar verfjes en een rolletje garen heb ik nog in voorraad.
BOUWSTATUS
WiP
COMMENTAREN
Dat mag, zolang je maar geen rivetten gaat tellen of over de tint van een kleur valt
starving cow syndrome
Wel een heel beeldende manier van benoemen van dit fenomeen. Ik zie meteen voor me wat er wordt bedoeld.

Knap hoe je deze nieuwe werkzaamheden hebt vormgegeven, maar ik moet toch ook een compliment geven aan de ontwerper van dit model. Hoe krijg je het voor elkaar.
 
het ziet hier weer beeldig uit , ik sta nog steeds verstomd wat men papier toch kan maken he
Tof gedaan
Marc
 
Het nadeel van niet aan de spanten plakken vind ik dat de huid "los" komt en ook kan gaan bollen.
Het starving cow syndroom komt doordat de spanten zo dun zijn.
Om dit op te lossen kan je de spanten dikker maken met een strookje papier.
Dan heb je daar geen last meer van is mijn mening.

c5Wvn1U.jpg


OWtUvUU.jpg


Fred
 
Nu hebben de koeien het weer gedaan :oops: 🙂

Mooie update en nu is kan je al genieten van de mooie vormen van het schip.
 
Zo, hier zijn we weer, het heeft is alweer een tijdje geleden maar ik voelde me eventjes niet echt goed in mijn vel dus, hoewel er wel degelijk vooruitgang was aan de bouw, ging deze echt wel aan een slakkengangetje.
Bij dezen dus de foto's van de trage voortgang van de laatste tien dagen :

De zijwanden van de bovenbouw :

IMG-0776.jpg


En gemonteerd :
IMG-0777.jpg


Het spatwaterscherm :
IMG-0778.jpg


Nog maar eens een trapje :
IMG-0775.jpg


Zoals je op één van de foto's ook kan zien zijn er eveneens ook enkele leuningen aangebracht, dat was weer een avondje vloeken, en het resultaat is zeker niet 100% naar mijn zin. Nog een probleempje is dat railing "E" (deze die naast de trap staat op de foto) normaal gezien aan beide kanten van de trap moet komen...er zit er echter maar één exemplaar van in de LC-set.

Wordt vervolgd...
 
Het blijft een bijzonder complexe vorm om uit papier te maken. Dit is alweer een veelbelovende update en een aardig eind op weg richting einddoel.
 
Blijft geweldig om te zien hoe strak jullie te werk gaan met papier.
 
Blijft geweldig om te zien hoe strak jullie te werk gaan met papier.
Ach zo superstrak is het dit keer helaas ook niet echt bij dit model hoor, ik blijf erbij dat mijn Jupiter (zie link in mijn signature) tot op heden mijn beste prestatie is wat betreft papier en karton.

Ondertussen zijn we begonnen aan de zitbankjes die op het zonnedek moeten komen :

Het frame voor de bankjes ; voor elk bankje twee stuks :
IMG-0779.jpg


En zo ziet een bankje er dan uit voordat de randjes bijgekleurd worden :
IMG-0780.jpg
 
Bankjes priegelen 😄😄
Nette up-date Dany.
Dat het niet snel gaat herken ik wel met net een nieuwe Job.....

Fred
 
En ongeveer zes uren later zijn we toch alweer een beetje verder :

IMG-0780.jpg


IMG-0783.jpg


IMG-0784.jpg


Wordt vervolgd...
 
Ik heb waarschijnlijk iets gemist: zijn die railings ook papier ?
 
Ik heb waarschijnlijk iets gemist: zijn die railings ook papier ?
Die railings zijn inderdaad ook papier, Erwin, ik heb deze vluchtig vermeld in post #65.
Neen, ik heb ze niet uitgesneden, ze horen bij een LC detail-set :biggrin:
 
Fijne details Dany, ziet er knap uit.
Hier en daar de randjes van enkele tafeltjes en een bankje controleren, ik denk dat er enkele niet ingekleurd zijn?
 
man man wat een snij en knip werk toch weer knap hoor
 
Wederom mooie vorderingen.
 
Ik zie dat je de relingen niet geschilderd hebt Dany, is dat een bewuste keus of ga je dat nog doen.
Bij de trap naar boven kan je er nu niet goed meer bij.
Inderdaad wel jammer dat er maar 1 voor de trap naar boven bij de LC zat.
Bankjes/tafels op het achterdak geven wel gelijk een mooie uitstraling.

Fred
 
Ik zie dat je de relingen niet geschilderd hebt Dany, is dat een bewuste keus of ga je dat nog doen.
Bij de trap naar boven kan je er nu niet goed meer bij.
Inderdaad wel jammer dat er maar 1 voor de trap naar boven bij de LC zat.
Bankjes/tafels op het achterdak geven wel gelijk een mooie uitstraling.

Fred
Het is inderdaad de bedoeling dat dit nog gebeurt, Fred, het was een vergetelheid die eerst te schilderen. Ik was zo geconcentreerd op de bouw dat ik het schilderen gewoon vergeten was.
Onderaan de trap zal het moeilijk worden, maar bij het bekijken van het model op normale afstand/hoogte, zie je van dat stuk eigenlijk niet zoveel, en wanneer de rekken met reddingsvlotten er nog voor komen zal je er nog minder van zien.
 
En ondertussen prutsen we nog wat verder, alle bankjes en tafeltjes staan er op, helaas niet allemaal even netjes en recht, maar beter krijg ik het niet :
IMG-0790.jpg

Zoal je kan zien, zijn er alweer een paar relingen bij gekomen, dat was even zoeken, maar uiteindelijk is deze opstelling in mijn ogen wel acceptabel.

Volgende aan de beurt waren de constructies waar de opblaasbare vlotten op zullen komen, gelukkig zijn deze onderdeel van de LS set :
Hier zijn ze ook reeds doordrongen met secondenlijm.
IMG-0791.jpg


En geschilderd op hun plaats :
IMG-0792.jpg


Wordt vervolgd...
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan