Hoofdsponsor

1/100 Simara Ace

ERVARING
Vandaag wat meer dan gisteren, maar minder dan morgen.
BOUWWIJZE
Met toevoeging van lasergesneden frames en details
BOUWBUDGET
Zo laag mogelijk... kleurkrijtjes, kleurstiften en een paar verfjes en een rolletje garen heb ik nog in voorraad.
BOUWSTATUS
WiP
COMMENTAREN
Dat mag, zolang je maar geen rivetten gaat tellen of over de tint van een kleur valt
Ben dan ook maar eens gaan kijken en inderdaad is het wachten op vervolg en ben ik volledig mee.
boot.PNG
 
Het was inderdaad even wachten hé mannen, maar hier zijn we dan weer met een stukje van het vervolg ; namelijk alvast één van de twee kranen.

Opnieuw was het eventjes uitzoeken hoe het in elkaar moest maar ik denk dat we er geraakt zijn :

De stukjes.
IMG-0803.jpg


Het resultaat na twee uurtjes puzzelen :
IMG-0805.jpg


Wordt (volgend jaar) vervolgd...
 
Daar zie je al één van de twee kranen si :biggrin:
Ziet er fijn uit, kan me voorstellen dat het goed uitkijken is hoe het in elkaar moet...
 
Was te verwachten dat het zoiets moest worden. Leek mij toch serieus puzzeltje.
 
Fraai kraantje (y)
 
Beste wensen voor het nieuwe jaar beste mensen.

Deze morgen alvast alweer een beetje geknutseld zodat beide kranen nu op het hun plaats staan :
IMG-0806.jpg


Volgende stap worden dan weer de lieren voor het voordek, maar dat zal niet meer voor vandaag zijn.

Wordt vervolgd....
 
Knap werk die kranen en laatste foto is al geweldig.
 
Vandaag heb ik nog wat verder kunnen werken aan de Simara Ace. Het voordek is nu voorzien van bollards, winches en ventilatieluiken...
wat me niet gelukt is, is de witte boord die bovenop de rand had moeten komen ("potdeksel"?), ik heb het verschillende keren geprobeerd, maar ik zal het nu maar zo laten vooraleer ik schade berokken.

IMG-0808.jpg


Wordt vervolgd...
 
Dryfit werkte ook niet?

Jammer als 'ie er niet op zit, maar ook weer geen ramp want het is niet het belangrijkste onderdeel.
 
Dryfit werkte ook niet?
Slechts gedeeltelijk Roy, het probleem is dat het over een zeer smalle strook papier gaat natuurlijk, ik heb nog gezocht in mijn rommelkast errgh, ik bedoel "hobbykast" naar een blad styrene om dat te gebruiken in de plaats maar niet gevonden.
Zoals je ook zegt ; het is niet het belangrijkste onderdeel, misschien dat ik het later nog wel eens bekijk en eventueel het bestand aan kassia vraag om het zelf nog eens af te drukken, of eventueel te laseren uit steviger materiaal.
 
Beter en beter.
wat me niet gelukt is, is de witte boord die bovenop de rand had moeten komen ("potdeksel"?), ik heb het verschillende keren geprobeerd, maar ik zal het nu maar zo laten vooraleer ik schade berokken.
Moest je het niet schrijven had ik het niet geweten laat staan te zien.
 
Mij was het ook niet opgevallen hoor, maar ik ken dan ook niets van schepen :LOL:
Het resultaat is wel mooi en fijn uitgewerkt.
 
Tijdje geleden hé ?
Om aan te tonen dat deze nog steeds niet afgeschreven nog heel kleine vordering gemaakt met de mast en antennes :

IMG-0809.jpg


IMG-0810.jpg


Wordt (nog steeds) vervolgd...
 
Soms is het goed om gewoon een klein dingetje te doen, om het vliegwiel weer in gang te zetten of om speling te geven voor het volgende kleine dingetje.
 
Soms is het goed om gewoon een klein dingetje te doen, om het vliegwiel weer in gang te zetten of om speling te geven voor het volgende kleine dingetje.
Dat is juist Roy, en het grappige is, dat er enkel nog kleine dingetjes over blijven bij dit projectje... het vliegwiel zal dus blijven spinnen :-)

Zoals gezegd ; kleine dingentjes...

IMG-0813.jpg


IMG-0815.jpg


Wordt...
 
Laatst bewerkt:

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan