Hoofdsponsor

1/100 Simara Ace

ERVARING
Vandaag wat meer dan gisteren, maar minder dan morgen.
BOUWWIJZE
Met toevoeging van lasergesneden frames en details
BOUWBUDGET
Zo laag mogelijk... kleurkrijtjes, kleurstiften en een paar verfjes en een rolletje garen heb ik nog in voorraad.
BOUWSTATUS
WiP
COMMENTAREN
Dat mag, zolang je maar geen rivetten gaat tellen of over de tint van een kleur valt

dancooper

Well-known member
Registered
Lid geworden
15 dec 2007
Berichten
3.489
Na de Australische Alexander Arbuthnot gaan we het nu in het Noorden zoeken, alweer een passagiersbootje op de zelfde schaal, maar dan van een ander kaliber.
Hoewel de Simara Ace (en haar zusterschip Siluna Ace) uiterlijk meer weg hebben van het mega-yacht van de gemiddelde oligarch, zijn het toch ferryboten die de dienst tussen het Deense Helsingor en het Zweedse Helsingborg verzekeren.
Ze werden in 2007 in de Noordelijke Werf van de Remontowa Group gebouwd, en beschikken over drie dieselgeneratoren die behalve uiteraard alle elektrische en elektronische systemen aan boord ook twee Schottel azimuth eenheden van stroom voorzien.

Edit : Heden ten dage heet ze geen Simara Ace meer, en doet ze ook dat traject niet meer.
Geschiedenis in het kort :


2003
Contract signed 15/05. Keel laid 19/09.
Built at Remontowa Stocznia SA, Gdansk, Polen for Moltzau Tankrederi A/S (Ragnar Moltzau), Oslo.
2006 Ace Link Holdings A/S (Axel C. Eitzen), Lysaker (Ace Link Sweden A/B), Helsingborg, Sweden took over Moltzau Tankrederi A/S in December.
2007 Launched 12/01, delivered 26/11. In service between Helsingborg, Sweden and Helsingør, Denmark.
2008 Laid up at Helsingborg 21/12.
2010 ACE Link Holding A/S went bankrupt in January.
2011 Sold in September to Chevalier Floatels BV (Apeldoorn, the Netherlands), Willemstad, Curacao. Converted in Hardinxveld, the Netherlands to a floating hotel for the oil and wind power industry.
2013 Transferred in April to DP Gezina BV, (Kootwijkerdijk the Netherlands)( Tschudi Ship Management A/S, Tallinn, Estland), Valletta, Malta. Renamed DP GEZINA.
2014
Still in service in September for same owner.

IMG-0713.jpg


De eerste stapjes zijn gezet in dit nieuwe avontuur... om de afmetingen te vergelijken met het vorige projectje ; naast de Alexander Arbuthnot :

IMG-0714.jpg


En de stand van zaken na de werkzaamheden van vandaag :

IMG-0715.jpg


IMG-0716.jpg


Tot spoedig...
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad een flinke jongen. Maar of dat het makkelijker maakt?… Veel plezier in elk geval.
 
Even opgezocht en gezien dat dit alleen een passagiers ferry is, niet geschikt voor voertuigen.
Serieus beest en veel bouwgenot gewenst.
 
Laatst bewerkt:
Veel bouwplezier.
 
In 2007 zijn ze gebouwd en in 2008 had Bartek (JSC) alweer een bouwplaat van gemaakt.

Volg deze weer Dany.

Fred
 
Goed op dreef en ziet er al zeer goed uit.
 
De werkzaamheden gaan nog steeds traag vooruit, met de feestdag van morgen hoop ik een beetje verder te kunnen werken. Mijn hoop om nog deze week de gelaserde details te ontvangen is helaas de grond ingeboord, maar ik reken erop dat ik deze eerstdaags nog niet nodig heb.

De eerste trappen zijn klaar om ingebouwd te worden, deze komen op het onderdek, een technisch dek zonder veel inkijk.

IMG-0718.jpg


IMG-0717.jpg


Wordt vervolgd...
 
zeer nette trap Dany, beter dan een geprint trapje.
veel werk maar ook veel mooier!

Fred
 
Bedankt Fred, het is inderdaad "veel" werk, maar zonder treden is het niet echt een trap hé...

En ook vandaag is er nog een beetje verder gewerkt aan dit scheepje.

Eerst de trap een verdieping hoger trekken (uit het zicht zit er nog een trapje) :
IMG-0721.jpg


En dan deze stukjes... deze dienen voor het overgrote merendeel voor de bouw van twee elektrische lieren, ééntje ervan is al klaar, maar de volgende zal voor morgen zijn...
IMG-0719.jpg


De afgewerkte lier :
IMG-0720.jpg


En op zijn plaats op het achterdek :
IMG-0722.jpg


Wordt vervolgd...
 
Nog hele kleine update.

Het achterschip is ook alweer een beetje verder "aangekleed" :
IMG-0724.jpg


Ook het voordek is geïnstalleerd, evenals de "muur" van de cafetaria :
IMG-0723.jpg


En dan wordt het stil... heel vervelend om dit op een zondag tegen te komen ; ik heb minstens drie maal het pakje met de lasergesneden spanten en dekken doorgenomen, maar helaas dek nr 55 zit er niet bij. Deze moet op 0,5mm karton komen, en de enige stukken die ik daarvan heb (verpakkingen) zijn allemaal te klein.
Wachten dus tot ik naar Lucas Creatief kan...
 
Da's vervelend, net nu het schip een beetje herkenbaar begon te worden.
 
oh das spijtig , zijn zaken die wel kenbaar zijn voor ons
Komt wel in orde ben ik zeker van
Succes maat
 
Dat is jammer; hoogstens te zien als een oefeningetje 'geduld'. Heb je al enig idee wanneer je de ontbrekende delen in huis kunt hebben?
 
Dat is jammer; hoogstens te zien als een oefeningetje 'geduld'. Heb je al enig idee wanneer je de ontbrekende delen in huis kunt hebben?
Dat zal helaas hoogstwaarschijnlijk pas zaterdag zijn Roy, want de winkel sluit om 18 uur en meestal arriveer ik dan ongeveer pas met de trein.
 
Wanneer het geheel samenkomt zie je de schoonheid van het geheel en dat in papier.
 
mooie werkzaamheden , toch nog altijd vol bewondering voor de papierbouwers
succes verder
Marc
 
Ik heb in de loop der jaren al zoveel karton gespaard....en kom ook nog wel eens een stukje tekort, zo herkenbaar.
Wel jammer dat je moet wachten tot het weekend.
Die lier ziet er trouwens top uit!

Fred
 
Bedankt om te blijven volgen mannen, en geduld wordt beloond.
Ik ben er gisteren toch in geslaagd om op tijd terug te zijn om naar de winkel te kunnen en heb meteen twee vellen 0.5*720*1002 mm en twee vellen 1*800*1100 mm gekocht, zodat ik voor een tijdje voort kan.
Ondertussen ligt het achterdek ofte zonnedek ook op zijn plaats, maar hier heb ik nu nog geen foto van (ik ben op mijn werk momenteel).
Eergisteren zat er ook nog een pakje uit Polen in de brievenbus met daarin de lasergesneden details (vooral relingen en davids), en nog een kit van een "specialleke" waarover later meer.

Wordt vervolgd...
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan