Hoofdsponsor

1/100 Simara Ace

ERVARING
Vandaag wat meer dan gisteren, maar minder dan morgen.
BOUWWIJZE
Met toevoeging van lasergesneden frames en details
BOUWBUDGET
Zo laag mogelijk... kleurkrijtjes, kleurstiften en een paar verfjes en een rolletje garen heb ik nog in voorraad.
BOUWSTATUS
WiP
COMMENTAREN
Dat mag, zolang je maar geen rivetten gaat tellen of over de tint van een kleur valt
Die boeg gaat helemaal goed komen Dany!

Fred
 
Dat ziet er zeer goed uit en mooi strak.
 
Bedankt mannen, we ploeteren voort.
De boegbekleding zit er nu helemaal op, en zoals te verwachten viel volgt de verschansing niet de mooie, vloeiende lijn van het origineel omdat er dus gleuven in gesneden zijn (waar bij de echte boot de trossen doorgaan).
Gelukkig wordt dit toch een beetje recht getrokken door de steunen, niet helemaal, maar toch tot binnen aanvaardbare normen (althans voor mij).
IMG-0752.jpg

Hier zie je dat de verschansing aan bakboord reeds tegen de steun gekleefd is, terwijl dit aan stuurboord nog niet het geval is en open gaapt.

IMG-0753.jpg


Wordt vervolgd...
 
Zover ik er wat van kan zeggen zie het er toch goed uit.
 
Het ziet er allerminst eenvoudig uit hier, maar toch gaat het prima vooruit en met uiterlijk succes.
 
Bedankt om te volgen mannen, volgende update zal pas weer in het weekend zijn... de laser vraagt nu eventjes al mijn speeltijd :winking:
 
Ja zeg dat kan zomaar niet :ROFLMAO: (y)
Tjah, het gevaar van zo'n ding in huis halen wanneer je een halve harde schijf met bouwtekeningen en dergelijke hebt, is dat je op den duur gewoon niet meer weet waar eerste te beginnen.
Plotseling lijken projectjes die je anders niet zou zien zitten vanwege het fijne snijwerk in karton, in een paar seconden perfect uitgesneden te kunnen worden.... maar ik beloof plechtig eerst de Ace verder af te werken, en dan zie ik wel wat er nog meer onder het lasermes gaat.
 
Het is je vergeven Dany 🙂 (y)
 
En ja hoor, de werken zijn weer van start gegaan ; de "fenders" zijn aangebracht (niet goed zichtbaar op de foto's, maar ook niet zo supernetjes geslaagd), en we zijn ook weer een verdieping verder, en de pasvorm was fantastisch :

IMG-0761.jpg


IMG-0764.jpg

Zoals je kan zien, puilt de zijwand van dit dek een beetje naar buiten, dit komt omdat ik geen lijm tegen de frames bevestig, uiteindelijk zullen de zijwand in het gareel moeten gehouden worden door het dek die er bovenop komt.

Wordt vervolgd...
 
Ben benieuwd, ik hoop dat de opzet lukt. Gebruik je nu die lijm niet om meer flexibiliteit te houden voor straks?
 
Wel een grote jongen dit schip.
Ben ook wel benieuwd naar vervolg.
 
Toch nog altijd speciaal maar wel mooi zo een papier bouw
Succes verder maat
 
Netjes bijgekleurd daar waar nodig, word en mooi scheepje.
 
Zo, hier zijn we dan met de laatste update voor deze week...

We gaan dus verder met de bovenbouw.
Eerst wordt er nog een frame geplaatst die de vorm van de voorste bovenbouw al weergeeft, lijkt simpel maar bedenk wel dat papier zich niet zo gemakkelijk laat vormen als pakweg dunne messingplaat of styrene (met behulp van hitte)...
IMG-0766.jpg


Dus om de vorm toch min of meer juist te krijgen moet men weer met verschillende stukken papier werken :
IMG-0767.jpg


Om tot dit resultaat te komen :
IMG-0770.jpg


Helaas heb ik bij een paar stappen vergeten foto's te nemen, maar ondertussen zitten we alweer een paar stukjes papier verder :

IMG-0772.jpg

IMG-0771.jpg

IMG-0773.jpg


@Roy vd M. het niet aanbrengen van lijm op de spanten heeft hier niets met flexibiliteit te maken, maar wel met wat men soms wel eens op engelstalige modelbouwfora het "starving cow syndrome" noemt. Door lijm aan te brengen op de verticale spanten of frames kan het gebeuren dat deze nadien prominent zichtbaar zijn doorheen de huid, net zoals ribben die uitpuilen, dit zie zeer vaak bij papierbouw schepen, met name aan het onderschip.
 
Laatst bewerkt:
Heel mooie vooruitgang opnieuw, begint te lijken op één van de superjachten van die oligarchen.
 
Niet evident allemaal met deze vormen knap.
 
Soms verschiet je er toch van welke vormen je kan maken met papier.
Goe bezig. (y)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan