Hoofdsponsor

1/16 Sd.Kfz. 184 Elephant [wip]

Ron, normaal spuit de Vallejo Air toch lekker ? Heb er eigenlijk nog geen problemen mee gehad.
Kan het zijn dat je de verkeerde verdunning gebruikt ? Met de reducer heb ik er geen problemen mee.
Ga je dan met Tamiya aan de slag gaan ? Overigens mag je de Vallejo naar België sturen als je wil, kan ik nog wel wat mee doen...:laugh: :D

Mark
 
zelfde reden waarom ik mijn Valleyo allemaal buiten gegooid heb.
Nog enkele busjes gehouden om te chippen
 
Ik vind vallejo ook kl*te verf.
Hechting is ook allesbehalve...

Vallejo is een goed voorbeeld van: we steken enorm veel geld in reclame en dan zal iedereen dat wel kopen...
 
Vallejo is geen klote verf zolang je in een keer door kan spuiten zoals grote oppervlaktes maar een camoflage patroon wat meer werkzaamheden betreft met de airbrush geeft in 95% problemen.
 
Aha, begrepen Ron. Waarschijnlijk omdat ik meestal grote oppervlakten doe, dat ik nog geen problemen heb gehad.
Is toch iets om te onthouden. Je kan er alleen maar bij gebaat zijn.

Mark
 
fijne zaken zijn ook mogelijk om te doen, maar het is lastiger om mee te werken dan bvb gunze of tamiya, omdat je het niet zo vlot kan opbouwen en sneller druipers hebt
 
@ Silenoz : ge bedoeld waarschijnlijk "aflopers" ...... :8
 
Ach hier in Nederland noemen ze het weleens een druiper in plaats van een zakker, of zoals jullie het noemen een afloper :)
 
Oei een druiper is hier in Antwerpen geheel iets anders!!!:wub:;)
Verder schitterend werk...
 
Jaja hier eigenlijk ook maar is ook een stukje vak jargon van de huisschilders, en zo zie je maar weer wat leuke taal woordspelingen tussen Belgie en Nederland :)
 
En Danny Jeurissen begrijpt wat ik bedoelde.
 
Dit is ondertussen de vierde poging om de camo een beetje naar mijn zin te krijgen en hmmm nog niet echt maar laat het wel zo en zie wel hoe het uitpakt na de wheathering want nu is het wel maagdelijk schoon en dat geef toch ook wel weer een ander beeld.

DSC_9517.jpg

DSC_9518.jpg

DSC_9519.jpg

DSC_9520.jpg
 
Prachtig Ron...!!!!!! Maagdelijk mooi eigenlijk ;-)

Grtz yves,
 
Wat bevalt er je niet aan die camo? Ziet er heel goed uit.
 
Aha Ron, ik zie welk type camo je wil zetten op je panzer. Het is dat type die bestaat uit duidelijk afgebakende slierten, niet ? allez zo noem ik dat toch zo.
Nu moet ik zeggen dat het toch redelijk geslaagd is want op andere modellen heb ik dat type nog nooit gezien en dat is waarschijnlijk omdat hij moeilijk te maken is.
 
Ziet er mij een zeer geslaagde camo uit Ron.
Knap spuitwerk ook.
Benieuwd naar de weathering nu...

Mark
 
Bedankt mannen.

Famo dit soort patronen kwamen toch wel met regelmaat voor op deze bakbeesten en zoals je al zij ziet er redelijk uit en dat is voor mij niet goed genoeg, niet dat het 1oo% goed moet zijn maar dit staat me toch een beetje tegen.
Ik denk dat de bruine kleur mij ontzettend stoort die spring er telkens te erg uit :( ik ga er toch nogeens over nadenken of ik hem nog een keer aanpak met spuiten :wub:
 
Ron, zou het kunnen zijn dat je bruin een te rode toon heeft ?
Kan natuurlijk ook de belichting zijn, maar als ik het zo bekijk en nu je het zegt, lijkt het bruin mij nogal aan de rode kant...
Misschien ietsje verdonkeren ?

Mark
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan