Hoofdsponsor

1/35 miserie in parijs ww2 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Pascal je schildert de figuren erg mooi. Ik zou willen dat ik dat zo kon. Ik heb eigenlijk een vraag. Ik ben nu met mijn tweede dio bezig en heb er niet zoveel ervaring nog mee maar is het een idee om jouw figuren nadat je ver bent opgeschoten een schaduw te geven van het zonlicht op de straat of op het trottoir?. Of past dat niet in een dio?.

in een schilderij schilderen ze schaduwen maar op diorama moet je van goede huizen komen wil je dit doen want dat betekend dat je rekening moet houden van figuren straat huis eigenlijk alles maar ik ondervind met kunstlicht dat de schaduwen vanzelf vallen op diorama en hou ik daar geen rekening mee wegens te moeilijk.
Er zijn mensen die al zo ver zijn en die dat aankunnen maar zover ben ik zelf nog lang niet.
wat de figuren betreft moet je eigenlijk naar eerste figuur kijken en het laatste dan zou ik eigenlijk het eerste terug moeten herbeginnen en de ene dag is de andere niet als ik schilder ook geeft het 1 figuur meer motivatie dan de ander maar dit is echt wel persoonlijk en weet niet hoe anderen dit ervaren.

Bedankt Marc Erwin en Jan dit neem ik mee als compliment en motivatie groeit.

Een pracht diorama.Het is ongelooflijk wat je hier allemaal te zien krijgt.Net een fragment uit een film.
Marc S

Pascal, kan die hoed niet iets beter op het hoofd staan van die madam?
Nu ziet ie er letterlijk opgeplakt uit en bij de minste wind is ie foetsie, geen enkele haarspeld houd dat tegen.
Tevens lijkt het of ze met haar hoofd bezig is die hoed balancerend op zijn plaats te laten zitten.
Sorry hoor maar zo komt het toch over bij mij, valt misschien niet op in het geheel, maar toch....

Ja dat is eigenlijk van een ander figuur om afwisseling te krijgen maar ze zal het zonder hoed moeten doen want is eigenlijk was het wel een wel raar zicht.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Ja Pascal da gaat hier nogal vooruit zeg ;) Enne...dat hoedje inderdaad he is beter zonder. :)

heb gelukkig die gruwelijke oorlogstijd niet meegemaakt, maar hadden de nylonkousen van de dames in die tijd geen zichtbare naad aan het achterbeen ?

Eric

ja ben op dreef doomwad vooral met dit weer en torro nylonkousen was een luxe dat deze dames niet konden veroorloven schaars en te duur en blij dat ze kunnen aanschuiven aan de bakker ( miserie).

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Nylonkousen waren inderdaad een luxe in die tijd maar deze die er waren hadden meestal inderdaad een naad achteraan. Kan het weten want mijn madam draagt er dergelijke als ze in haar typische kleding rondloopt in Normandië.
Wel gebeurde het dat de naden van de nylons nagebootst werden door een streep te trekken op de benen. Vooraf hadden de dames dan hun benen ingewreven met chocolademelk of het cacao derivaat ervan om ze wat bruiner te laten overkomen.

Hopla weeral bijgeleerd in de mode ww2 ,want wist dit niet en zal het misschien eens toepassen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Mooie setting, Pascal. Wat is er die kerel overkomen, heeft die ook een robbertje gevochten?

Steven dat ziet er me toch geen kwade uit en zijn oog zit niet dicht he.

attachment.jpg

attachment.jpg

straat aangepakt en ineens nat effect eens gebruikt zodat het de indruk geeft dat het geregend heeft en aan het drogen is gedurende de dag ( dat was het idee ) op de gebouwen valt het nat minder op maar is er wel.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg