Hoofdsponsor

1/35 miserie in parijs ww2 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik begrijp ons Swaken als hij stelt dat meer bloed logisch zou zijn met zo'n snee in het gezicht, maar veel bloed leidt tot een 'visuele hotspot', waardoor de aandacht fel afgeleid wordt van het moois welk er op het diorama te zien is. Ik zal daar ook mee moeten opletten als ik mijn gesneuvelde Duitser ga afwerken.

ben er nog niet uit waar ik ze ga plaatsen en inderdaad wou ik niet overdrijven met bloed maar deze kerel is wel zijn kwelgeest.
weet niet waarom deze weer blinkt op foto want hij is toch mat met het blote oog.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Ik begrijp ons Swaken als hij stelt dat meer bloed logisch zou zijn met zo'n snee in het gezicht, maar veel bloed leidt tot een 'visuele hotspot', waardoor de aandacht fel afgeleid wordt van het moois welk er op het diorama te zien is. Ik zal daar ook mee moeten opletten als ik mijn gesneuvelde Duitser ga afwerken.

ik had willen schrijven, bij de gesneuvelde duitser, waar gaat die ene plaats krijgen.

Het stukje wat je nu toont, inderdaad op de knieen en handen in de nek. Naast vlak bij, een gesneuvelde duitser, waar zoiets gebeurd, zou ik die soldaat achter je mannetje zetten, van als hij dood is, krijg jij je nekschot. De Duitser in niet gesneuveld, die is vermoord. Dan kom ik toch terug, de officier die achter het raam staat te kijken, naar mijn beleving, als dat mannetje geen nekschot krijgt, gaat de soldaat voor gaas....

Aris5 ik denk dat je 2 diorama's door elkaar aan het halen bent.
intussen helm afgewerkt met riempje dat eigenlijk een stukje draad is en dan foto genomen in daglicht.

attachment.jpg

Pascal, effe een tip dat naar realiteit draait.
Je mag de schoenen/laarzen héél lichtjes bestoffen rond zolen en bovenkant van de voet (in de plooien), niet overdreven.
Zal een héél subtiel kleurverschil meebrengen dat heel realistisch overkomt.
Op de meeste dio's dat je ziet dragen de soldaten bijna altijd perfect gepoetste laarzen maar je weet heel goed dat je schoenen proper houden in werkelijkheid niet zo heel lang duurt.

Erwin bedankt om dit aan te halen en zal zeker gebeuren alleen ben ik er niet uit welke kleur wash ik er zou voor gebruiken dus tips zijn welkom.
intussen nog 1 afgewerkt.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Gewoon stof pastel zoals Light Dust of City Dust om enkele MIG producten te noemen, er zullen nog andere zijn.
City Dust zal, denk ik, het best overeen komen omdat dit een licht grijze kleur heeft.

Heb hier wat ik nodig heb Erwin en intussen is inhoud laatste gebouw af en kan ik de moed gaan bijeen rapen om aan de bevuiling straat en schoenen te beginnen maar ga daar mijn tijd voor nemen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

En nu om een idee te geven welke richting het uit gaat en let op de mensen die zo geplaatst zijn om met afschuw te kijken wat er verderop gebeurd.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Heb al een tijdje niet gekeken,maar mijn mond valt steeds verder open......PRACHTIG werk Pascal !

Pascal, het is maar een insteek hoor vriend, maar als ik jou was, zou ik aan de voorkant van je diorama, de andere straatzijde dus, ook meerdere figuren zetten, op die manier zal je diepte maken in het geheel. Ik vraag me ook een beetje af of de menigte zo kortbij zou durven komen, die sukkelaar staat op het punt gedood te worden. Ikzelf zou maken dat ik weg was eerlijk gezegd.

Na geruime tijd dit project weer bijgebeend...ik ben enorm onder de indruk van jouw vorderingen Pascal,daar dit dio al van het begin al veel moois tentoonstelde ,neemt de bewondering met elke nieuwe post ongekende proporties aan..respect voor wat je hier aflevert man...!!

Grtz yves,

Mooi werk met veel details.

Zou het niet realistischer zijn om de deur van de bakkerij open te zetten? Er staat volk binnen en een rij buiten, als ik een rij volk bij een bakker zie staan dan is de deur steeds open.

Dat is leuk een andere manier van kijken, ik zag die rij met mensen, die kijken wat er gebeurd en de gedarme die ze op afstand houd, voordat iemand iets gaat zeggen. In deze stand lijkt hij op een colloborateur, zo je hem omdraaien. kan hij meedoen met de publieke verontwaardiging en mensen waarschuwen niet dichter bij te komen

bedankt mannen wederom voor mooie woorden en de tips om bij te sturen waar nodig.
Guy : bedankt voor insteek die ik waardeer maar mijn idee in afbeelding is dat man geen ster draagt en word niet neergeschoten op straat maar opgeladen want ze zijn er nog niet klaar mee vandaar de citroen als dit lukt en er moet nog een koffer komen met pamfletten dus eerder iemand onder verdenking van verzet.
alsook zijn er figuren voor op de voorgrond zoals de fiets taxi en kinderen enz. maar moet het allemaal nog bekijken.
ook onder voorbehoud een truck als het niet te vol word en ik het gemaakt krijg.
vergeet niet dat ik nog lange niet zo ver sta als jullie in modelbouw maar stel mijn eisen steeds hoger voor mezelf wat betekend dat ik me geweldig amuseer.
Artex: het is zoals bouwen van huis dat wil zeggen als het af is had je sommige zaken anders willen doen achteraf maar het is niet meer mogelijk zonder brokken te maken .
ook tracht ik geen loopje te nemen met de geschiedenis op dit moment lente 1942 waar de bezetter nog kalm bleef in Parijs (reden was het vichy regime in het zuiden van Frankrijk waardoor het gevoelig lag in die tijd voor de bezetter in heel Frankrijk ) en het pas grimmig word later bij het verlies in Rusland en het opkomen van meer verzet.

schoeisel bevuilen zal gebeuren als ze allemaal af zijn want moet nog wat uit proberen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan