Hoofdsponsor

1/35 miserie in parijs ww2 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
De lichtsatijnen glans van de automobiel had ik persoonlijk niet gekozen; maar wellicht ben je nog over te halen om daar een (niet al te hard blinkende) glanslak overheen te leggen.

Daarnaast is er de grille, waarvan de spijlen veel te dik zijn. Dat benadruk je ook nog eens door alles chroom te laten, hoewel flink wat 11cv's een in de kleur van de body gespoten grille hadden.

Dat zijn de mij het meest in het oog springende zaken.

Het is nochtans geen satin verf en inderdaad komt daar een mate vernis op want Erwin had me daar al op gewezen.
in alle eerlijkheid had ik blinkend geprobeerd maar draaide uit op fiasco en gril ja dat ga ik opzoeken maar zit hier volledig buiten comfortzone.
Je wil niet weten wat die al heeft mee gemaakt zucht grt.

Je wil niet weten wat die al heeft mee gemaakt zucht grt.

Klinkt als een leuk knutselprojectje voor tijdens de ledendag (=alternatieve grille scratchen). Als het niet naar believen lukt, kun je de oude altijd laten zitten.

Laat maar weten of je daar zin in hebt.

zeker wel maar ga me niet kunnen houden want dat idee speelde al vanaf dat ik uw opmerking had gelezen temeer ik er twee had gekocht waarvan 1 citroen de carrosserie stuk is en met die reserve gril kan ik wat proberen maar eerst ga ik deze al eens proberen af te maken want ga deze keer eerst stappen en dan pas lopen we zijn hier ongewild in verkeerde topic bezig Roy want de auto word besproken in voertuigen rollend materiaal en miserie zit erin vermeld grt.

Hey,

Dat veranderd hier heel snel zo te zien. Maar, ik dacht dat het geregend heeft op je diorama, of ben ik verkeerd??
Nu, mocht blijken dat het inderdaad heeft geregend, zou je dan de broek van ons slachtoffer aan de knieën willen nat maken, dat zal nog realistischer overkomen. Ik weet het, ik zit nu te vitten, maar dit is zo'n mooi werk aan het worden dat ik graag mijn steentje wil bijdragen aan nog meer realisme....:)
Mooie vorderingen tot nu toe...;)

Goede terechte opmerking van Swaken en als je dan toch iets aan het veranderen bent in die richting kan je misschien één van de wachtenden aan de bakkerij een dichtgevouwen paraplu meegeven tegen de volgende bui.

Yves bedankt he man ik doe mijn best .
Swaken : dit zal zeker gebeuren als ik ze vast plaats en boots militairen moeten ook nog bevuilt worden.
Erwin die paraplu zegt mij wel wat en zit al te denken.

Pascal is de stoep niet wat smal? Heb je hier gekeken naar voorbeelden in Parijs?

Er zijn wel dat soort stoepen maar is de daarnaast liggende weg dan ook niet nagenoeg altijd smal?

Gigantisch mooi Pascal, en geweldig leuke foto's weer, ik zit naar een film te kijken, top !

Roy : Ik heb deze foto gebruikt als referentie en heb de twee mannen die zitten genomen om te meten en zal er niet ver naast zetten temeer ik u in Antwerpen u in straten kan brengen waar je elkaar niet kan kruisen zonder op de straat te moeten.
Die zijn nu wel enkelrichting en winkelstraten geworden maar ze zijn er zeker nog in groot steden als Brussel Gent Antwerpen en Parijs.
misschien had het nog 1a2 mm mogen krijgen maar dat is te laat.

attachment.jpg

attachment.jpg

Guy we zijn er aan begonnen en ben zelf een paar keer gaan in-en uitstappen uit mijn wagen of houding kon en het kan dus in hoop van zege ben ik eraan gestart he

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Dat lees ik graag zie, dat men eerst eens zelf probeert om een bepaalde pose aan te nemen alvorens men een figuur nabouwt. Dat kan alleen maar de realiteit ten goede komen.

das toch weer prachtig hier he als ge al zelf voor model gaat poseren dat kan alleen maar goed aflopen
Marc

Pascal, extreem goed bezig.
Voor je custom mensen, probeer je draad op de zelfde plaats aan te brengen als het menselijk bot. Op het figuur dat je toont zit het ter hoogte van zijn long, misschien krijg je dit nog goed door zijn jacket maar bij nauwer aansluitende uniformen of kledij heb je een probleem. En heb geen schrik om je scalpel te gebruiken , laat enkel de delen over die je echt wilt gebruiken. bv. de schoen en de onderste 2-3 mm van de broek, de hand en de laatste 2 mm van de jas enz.

grtx Jan

Jan bedankt voor hulp want die kan ik hier gebruiken.
De reden dat ik dit zo gedaan heb is om een voorbeeld van plooien en maat te behouden of simpel gezegd voorzichtig beginnen.
heb wel gedaan wat je zegt en positie draad veranderd want was direct mee wat je bedoelde .
nu zoals je kan zien heb ik een beetje dieper gebleven onderaan de vest om later na droging verder te gaan met milliput whit (fijner) om details van vest te normaliseren (proberen toch ). zo had ik het begrepen van introfilm van milliput.
Nu ben ik bezig met tandenstoker bij gebrek aan boetseermateriaal maar dat zal vlug veranderen.

attachment.jpg

attachment.jpg

Pascal, de reden waarom ik aanraad om meer weg te snijden is dat de epoxy harder wordt als het materiaal van het figuurtje (buiten green stuff, maar dit is niet te schuren). als je dus nadien iets wilt schuren zal je sneller materiaal van je figuur schuren dan van de delen die je bijgemaakt hebt en draait het toch uit op snijden en bijwerken. Wat je boetseer materiaal betreft, voor kleine figuren gebruik ik nog altijd mijn houten stokjes en een kleine ijzeren haak om te boetseren. Bill Horan heeft me eens op een beurs verteld dat alles te kopen is maar men dan uiteindelijk dat gebruikt wat iemand het beste ligt en dat meestal iets is dat niet te koop is.
Voor je tandenstokers, ik heb mijne verschillende keren in secondelijm gedrenkt en daarna geschuurd en gevijld in de dingen die ik nodig heb.
ondertussen gaan die dingen al een jaar of tien mee.

Grtx Jan

Roy : Ik heb deze foto gebruikt als referentie en heb de twee mannen die zitten genomen om te meten en zal er niet ver naast zetten temeer ik u in Antwerpen u in straten kan brengen waar je elkaar niet kan kruisen zonder op de straat te moeten.
Die zijn nu wel enkelrichting en winkelstraten geworden maar ze zijn er zeker nog in groot steden als Brussel Gent Antwerpen en Parijs.
misschien had het nog 1a2 mm mogen krijgen maar dat is te laat.

Die foto stond me ook nog voor de geest, maar ik besefte niet dat de stoep daarop zo smal was. Ik ben het met je eens wat betreft de breedte van de stoep. Echter, krijg ik nu het idee van een grote open ruimte die zich vóór de huizen bevindt. Dat is cognitieve dissonantie, die wellicht niet alleen in mijn hoofd speelt maar ook in dat van anderen. Het komt neer op het volgende: de kasseien lopen door tot helemaal het begin van het diorama. In mijn hersenen tekent zich dan het beeld af, dat die straat nog wel dubbel zo breed zou kunnen zijn... terwijl het wellicht een heel smal straatje was maar jouw diorama ophoudt precies daar waar het einde van de straat is. Hopelijk begrijp je tot zover wat ik wil zeggen.

Deze hersenschim wordt versterkt doordat zich geen gebouwen bevinden aan de andere kant van de straat (=de voorzijde van het diorama), terwijl die daar in werkelijkheid wel zouden staan en je die dus als kijker in beginsel ook verwacht. Zo wek je onbedoeld de suggestie van een grote open ruimte in plaats van een smal straatje. Ik denk dat een methode om dit tegen te gaan is, om een paar rijen straatstenen (het dichtst bij de kijker) te vervangen door stoep. Dan krijgt de kijker toch het idee dat de straat niet eindeloos breed is.

Als je een betere toelichting wilt, laat maar weten; ik zal het dan proberen te verduidelijken. Ik denk dat deze vrij eenvoudige aanpassing een behoorlijk effect zou hebben op het uiteindelijke totaalplaatje en hoe de kijker deze scene beleeft. Het is sowieso al een akelig schouwspel, maar in een smalle steeg geldt dat des te meer en zal het benauwender werken. Ik denk dat je dergelijke gevoelens misschien wel zou willen opwekken bij degenen die dit diorama bekijken.

Ik denk dat een methode om dit tegen te gaan is, om een paar rijen straatstenen (het dichtst bij de kijker) te vervangen door stoep. Dan krijgt de kijker toch het idee dat de straat niet eindeloos breed is.

Roy heeft daar wel een punt en waarschijnlijk is dit niet zo moeilijk om nog uit te werken.
Ik denk hier ook bij dat je de intentie hebt om enkele figuren van de overkant van de straat te laten kijken naar de arrestatie. Die figuren zouden dan op het nieuwe trottoir aan de overzijde kunnen staan. Tevens breken zij dan de open vlakte en geven zij de toeschouwer de indruk dat hij/zij een beetje deel uit maakt van het publiek.
Misschien wel het overwegen waard.

Tevens breken zij dan de open vlakte en geven zij de toeschouwer de indruk dat hij/zij een beetje deel uit maakt van het publiek.

Een interessante aanvulling, die mij een beetje doet denken aan het gigantische diorama in de Efteling. De Eftelingkenners weten hem te vinden, ergens aan de voorzijde van het diorama... sinds een aantal jaren zie je daar een miniatuurversie van Anton Pieck met zijn schildersezel en penseel, die hetgeen hij beziet lijkt te schilderen.

Op die manier trek je de kijker inderdaad wat meer de scene in, je personifieert de kijker als het ware met de toeschouwer (c.q. Anton Pieck).

Zie hier.

Goed bezig Pascal, ik denk dat je figuurtje er prima uitziet zo, je hebt de houding raak getroffen.

...dit smaakt naar meer he...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan