Hoofdsponsor

Mercury comet 67 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goeienacht mensen ik ga zo meteen naar bed,maar eerst nog dit.

attachment.jpg
een pose van de mercury,de koplampen zijn voorzien van lenzen die ik kocht bij burglar.
attachment.jpg

attachment.jpg
Het achterste glas ingelijmd met houtlijm
attachment.jpg
En dit dan als resultaat he,ziet er goed uit dacht ik zo.
Zo en morgen doe ik de glaasjes vooraan en aan de zijden.Het voorste moest een behandeling ondergaan met Sols plus want er waren heel wat krassen op.
Dus eerst alles dr uit geschuurd en gepolijst met 2000 tot en met 12000.Dan netjes gewassen en de handel in de sols plus gedrenkt.Ligt nu uit te harden en hoopp dat de schade mooi is herstelt..
Tot morgen allemaal
Patje.
 
Toon maar eens de pics van de herstellingen met schuurpapier en Sols+, Patje.
Normaal moet dit gelukt zijn.
 
Ja patje ziet er weeral mooi uit ook de BMF ziet er goed uit.
Ben ook benieuwd naar het herstellen van de raampjes Patje hoe je dat gedaan hebt.

Gr
Dirk
 
Nou Dirk, heel eenvoudig zelfs,je schuurt de ergste krassen eruit met korrel 2000,daarna doe je nat schuren met 4000 tot en met 12000 dus he.Ik deed dit onder stromend water daar het schuurstof er netjes kon afvloeien en geen verdere schade zou kunnen aanbrengen,tenslotte ook stof kan minuscule krasjes veroorzaken he.Het raampje werd almaar mooier en mooier,uiteraard niet helemaal top glanzend he maar was al voor 70 procent doorzichtig weer en schuurde dus verder met 12000 tot ik er netjes door kon kijken.Polijsten dus he.zeker tien minuten gedaan aan elke zijde,dan waste ik het raampje af met sterk vloeiend water,dus goed laten stromen en ja hoor was nog veel beter resultaat na het afdrogen ervan.Je kan het zo een beetje vergelijken alsof het raampje wat bedompt was.Onmiddelijk na het drogen legde ik het is zuivere parket plus haalde het eruit en na twee minuten dompelde ik het nogmaals er in.Resultaat was dat het heel mooi zn glans teug heeft en lekker doorzichtig is.Uiteraard kon ik niet alles herstellen want onderaan het raampje zie je nog steeds lichtjes de restjes van de diepste krassen.
Ik moet zeggen dat het resultaat er mag zijn en dat ik er dik tevreden mee ben Dirk.
Als je zoiets doet voor de eerste keer verwacht je uiteraard niet dat het ineens goedkomt.
Ik hoop dat dit veel verduidelijkt voor je.
Vanavond zet ik het raampje er in en doe ik de veiligheidsriemen in de wagen.Daarna is het grote moment aangebroken en kan ik de body netjes gaan over het chassis gaan zetten.Daarna doe ik de bevestiging van de motorkap en koffer deksel en dan is het de beurt aan de deuren.Dan pas kan ik zeggen de mercury is af!!
Na deze handelingen allemaal kan ik de figuurtjes nog wat bewerken want er zijn kleine foutjes die dienen herstelt te worden he Dirk maatje.
Zo ik ga eerst aan de maaltijd en dan begin ik aan de verdere afwerking van deze toch wel schitterende kit.
Tot later mensen
Patje.
 
Dank je wel maatje;)
Even een korte samenvatting van het behandelde raampje.
Hieronder de foto's,dus ik heb de krassen eerst eruit geschuurd met korrel 2000 waterproof.
Stelselmatig bouwde ik de grofheid van het schuurpapier op naar fijner en fijnere korrel per vierkante mm
Dus ik deed eerst 2000 nat
dan 4000 dan 6000 dan 8000 en als laatste 12000
steeds nat gewerkt.Eenmaal goed gepolijst legde ik het raampje in sols plus en haalde het er weer uit,hield het drie minuten vast zodat de sols plus wat kon opstijven en legde het opnieuw erin.Ik was wel zo slim het raampje niet te gaan kantelen en hield het vlak dus kon de sols plus netjes gaan uitdrijven over het hele raampje en werd het spiegelglad van oppervlak.Na enkele uren drogen keek ik weer en de grootste schade was al heel erg verminderd.
Nu vanavond zet ik dit bewuste raampje in de comet vast en ga dan nog de zijraampjes ook gaan plaatsen.
Zo en dus hier de foto's.
attachment.jpg
om te zien dat het wel degelijk doorzichtig is legde ik het op het dak van de mercury body
attachment.jpg

attachment.jpg
zo das het resultaat na een half uur schuur en polijst werk.Hier is het raampje reeds twee dagen al kunnen drogen.
Patje.
 
ziet gelukt uit ,patje

is er eentje om te onthouden;)
 
Goed opgelost, Patje.
Ik behandel alle raampjes met Sols Plus. Ze blinken dan mooier.
 
Laatst bewerkt:
Zo das echt leuk en doet deugt te kunnen lezen dat jullie het goed vinden.
Dominiekske maat je heb gelijk ook want ik vind als je het niet doet en ze zijn ongeschonden dat ze toch dat ietsje meer moeten hebben he.daarom doe ik het ook.
Ook het achterste raam kreeg een sols plus laagje hoor.Strakjes doe ik het voorste raam erin en dan doe ik de zij raampjes ook nog.En dan he.........
LOLLOL dan is ie klaar om samen gebouwd te worden he mensen.
 
Snel nog even dit.

om het raampje echt goed te fixeren maakte ik twee beugeltjes om het raampje te dragen uit metaal van een floppy diskette.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
het raampje word op die manier erg goed vast gehouden.men zal er niks van kunnen zien en het zit nergens in de weg.
Zo en morgen de eindfase van de beglazing.
slaapwel mensen.
Patje.
 
Laatst bewerkt:
Ja kijk ik heb soms zo van die ideetjes he en deze keer voerde ik het gewoon uit.Ik denk eraan om dit te gaan toepassen bij al mn wagens.Ben momenteel aan het bedenken hoe dit te doen aan zowel de onder als de bovenzijde van die raampjes.Gezien de dikte van het metaaltje kan dat makkelijk worden verborgen onder een textiel lapje als binnen bekleding bijvoorbeeld.en op het metaaltje een binnenspiegeltje monteren dus snap je.
 
Goed gevonden Patje dat met dat voorraam komt er ook geen lijm op het glas.
Bedankt voor de tip.
Bouw vorderd gestaag man netjes hoor.

Gr
Dirk
 
Hoi Luc maatje ,ja ik zat zo te denken van als ik nu es haakjes zet die slechts 0.6 van dikte zijn moet kunnen he.
En ja hoor het woord bij de daad gevoegd en zo komt er ook geen lijm op de ramen he,heb de zonnekleppen als lijmvlakken genomen aan de bovenkant,na het verfen zie daar toch niks van das dat was een optie op zich.
@mind9:idd maatje en ik zit een oplossing uit te broeden voor de bovenkant van de raampjes,en ik denk dat ik ook daar ondertussen uit ben.Kijk naar de vlgende schets.

attachment.jpg
 
Goede avond allen hier,ik keek zojuist naar de uitgeharde geplaatste raampjes en alles zit lekker vast zonder enig spoor van lijm .Het project gaat erg goed en ben toch wel fier op wat ik al bereikte met deze toch wel schitterende mooi Mercury comet cyclone GT67.
Ook mede dankzij Droop,Jelle,Dirk(mind9) en niet te vergeten Dominiek alias exserco kon ik deze schitterende kit bouwen tot wat die nu is..
Mijn volgende project is reeds gestart en het gaat zeer goed.Maar dat terzijde nu.Strakjes doe ik de zijraampjes dr in en ga ik de body zijn definitieve plaats geven.
Eenmaal dit mooi is klaar gespeeld kan ik uiteindelijk de deuren gaan bevestigen en de wagen is dan af.maar eerst nog wat afwerkingen doen.
Tot later
Patje.
 
Hoi Luc maatje ,ja ik zat zo te denken van als ik nu es haakjes zet die slechts 0.6 van dikte zijn moet kunnen he.
En ja hoor het woord bij de daad gevoegd en zo komt er ook geen lijm op de ramen he,heb de zonnekleppen als lijmvlakken genomen aan de bovenkant,na het verfen zie daar toch niks van das dat was een optie op zich.
@mind9:idd maatje en ik zit een oplossing uit te broeden voor de bovenkant van de raampjes,en ik denk dat ik ook daar ondertussen uit ben.Kijk naar de vlgende schets.

http://www.modelbouwen.be/attachment.php?attachmentid=8250

Geweldig gevonden Patje dit zijn gouden tips die ik zeker zal gebruiken (met toestemming van de uitvinder ;) )
Geweldig gedaan dat raam ga ook dat spul inslaan ziet er goed uit.

Gr
Dirk
 
Jullie hebben geen toestemming nodig van me want ik zet dit hier niet zomaar maatje.iedereen mag het gebruiken ook al vond ik dat uit.
Denk eraan mensen dat je wel degelijk metaal gebruikt met dezelfde dikte als het metalen schuifje op floppy disketten want die zijn echt dun dus maar wel stevig genoeg ervoor. en nu weer een kleine update he

attachment.jpg
Even vast getaped om de scharnieren te kunnen plaatsen zonder te verschuiven he
attachment.jpg
hier zijn ze reeds geplaatst,een how to om ze te maken volgt na de afwerking van de comet.
attachment.jpg
Gezien de zichtbaarheid ervan verfde ik ze reeds,rest me enkel nog de klep te retoucheren he
Het lijkt rommelig geverft de klep maar wees gerust ik deed het er dus wel voor ook,het is niet de bedoeling een nieuwe wagen te laten zien
maar eentje die word gebruikt dus kan je gaan zien als gebruikers schade zeg maar he.
Mensen ik ga slapen en tot morgen dan he,het vervolg maar dan met de motorkap,heb ik ook een idee al voor met zelfde materiaal.
En nu zullen jullie dus zitte wachten erop hahahaha!!! leuk he zo af en toe een teasertje lollol
Patje. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan