@Beyond@Roy: Bedankt heren voor de mooie comments en info..!
@Beyond: Die evergreenbuisjes zijn een uitdaging tevens een mogelijke oplossing..!

@Roy: Heb de filmpjes bekeken(waarvoor dank trouwens),en stel vast eveneens na herhaaldelijk zoekwerk op het net.
Dat de cilinders uit twee delen bestaan en het inschuifbare gedeelte over heel de lijn dezelfde dikte heeft,dus in vervoerstand mag er geen kleurverschil zijn op het bovenste gedeelte,wat wel kan en zoals je ook aangaf is dat bij in stellingstand het leuk is om het uitschuifbare gedeelte van slijtage te voorzien dmv metaalslag..
Aangezien ik voor het dio iets in gedachte heb om een situatie te schetsen van een tussenstop van een colonne,is de eerste optie voor mij de meest hand voorliggende..denk ik..

De haakse steun moet zowiezo ingekort worden,ik denk misschien dat wanneer ik die inkort alsook de cilinders het misschien overeen komt om terug de cilinders netjes op mekaar te plakken..maar dat is moeilijk op voorhand vast te stellen...mijn gedacht?
Of ik probeer het eerst op deze manier en wanneer het blijkt dat de cilinders niet mooi uitkomen de optie van Beyond toe te passen...?
Zit effe vast..maar kom er wel uit met jullie hulp...
Grtz yves,