Hoofdsponsor

1/72 M2 155mm Gun Long Tom [wip]

• Onderwerp starter Onderwerp starter yves
  • Startdatum Startdatum
Wat een werk maak je ervan zeg om zo'n ukkie te te bouwen :)
Maar respect voor je inzet om de geschut zo gedetailleerd mogelijk te bouwen, dus ik zal zeggen zeer goed bezig en ik pak er een stoeltje bij.

@Marc@Ron:hartelijk dank heren voor deze bemoedigende complimenten ben ook zeer blij dat ik stoelen moeten gaan bijhalen..!!:wiggle:

Grtz yves,

Hallo,hallo,

Weer eens tijd voor een kleine update waar veel tijd is ingekropen...!;)

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Het was lang zoeken in hoever ik met de details zou gaan met de remmen maar dit leek mij de gulden middenweg,nu de bekabeling en nog twee remmen op de andere wielas...

Tot de volgende...

Grtz yves,

De toegevoegde details geven dit kleine modelletje veel extra.
Maar ik heb even een foto geleend om iets te tonen:
attachment.jpg

De rode pijl toont nog een naad die waarschijnlijk nog zichtbaar zal zijn na het schilderen,
en de witte pijl toont een wiel die niet mooi recht staat...
Niet dat ik wil muggenziften, maar wou je er toch even op wijzen, wellicht dat je er nu nog iets kan aan doen? ;)

@Beyond: No problemo vriend,er zijn gewoon dingen die me ontgaan door te veel op het ene of andere te focussen.;blij met deze opmerkingen,de naad wordt verwijderd..
Alleen zie ik het nie van het wiel,kan je mij in de goede richting duwen..?Zijn het de twee wielen tov van mekaar of het geheel(ik denk da tweede)?

Grtz yves,

Het is het geheel die een beetje schuin staat volgens mij, heb er even een andere foto voor geleend ;)

attachment.jpg
Het best kan je het zelf controleren door er een dun metalen latje tussen te leggen (of een stukje plasticcard/bankkaart/..) zodat je tijdens het vastzetten de wielen op gelijke afstand van het chassis kan plaatsen, en tegelijk de richting van de wielen met het gebruikte latje/plasticcard/.. kan rechtzetten...
Is de uitleg begrijpelijk?

@indi: Mercikes makker..;-)
@Beyond: Zie het nu...,bedankt voor de toelichting,ga da proberen recht te zetten(inde twee betekenissen).
Is wel juist de wielas die al wat te verduren heeft gehad...maar just is just!!

Grtz yves,

Ik volg dit topic in stilte, omdat ik van het onderwerp niets weet maar het wel een prachtige machine vind en met zorg gebouwd.

Heel in het algemeen kan ik wel zeggen dat er op de plaats waar jij een gietnaad wilt verwijderen, soms ook echt een naad zit. Altijd even kijken dus op referentiefoto's of het misschien toch de bedoeling is.

Ga zo door met deze bouw, hij is leuk en interessant om te volgen.

@Roy:Bedankt voor de motiverende reactie,de naad moet wel degelijk weg die hoort daar niet thuis;) ..
Het is vooral de wielen die mij zorgen baren om terug degelijk te bevestigen,zij zijn namelijk al eens afgebroken geweest...

Grtz yves,

Het is vooral de wielen die mij zorgen baren om terug degelijk te bevestigen,zij zijn namelijk al eens afgebroken geweest...

Zijn gaatjes boren in de wielen, en terug bevestigen aan een koperdraad met de dikte van het gaatje dat je geboord hebt geen optie?

Niet teveel zorgen over maken. Die komen gewoon weer goed te zitten als je ze weer terug lijmt. Zie hier voor een dunne verbinding die brak en die toch weer sterk moest zijn. Als je de delen opnieuw lijmt met liquid poly en daarna met secondenlijm zekert, komt het wel goed.

En als het echt sterk moet zijn, zoals dragende onderdelen, dan kun je in beide stukken een gaatje boren en een stukje ijzerdraad in lijmen alvorens het plastic te lijmen.

@Beyond@Roy: bedankt heren voor de link en info,heb dit al reeds eens moeten toepassen..maar het probleem van nu is dat ik reeds een ijzerdraad in de voorgeboord stang heb vastgelijmd,omdat anders de voorste stang rond de ijzerdraad draaide en dat zou niet goedkomen met de remstangen erop gemonteerd..nu is mijn hoop dat ik de ijzerdraad er nog zonder schade kan uittrekken om dan het volgens jullie methode te herstellen..hoop da mijne uitleg wa duidelijk is mannen..? ;-))

Grtz yves,

Ik lees nu pas dat dat Beyond me net voor was ;)

Ijzerdraadje zou ik dan met een tangetje langzaam en voorzichtig proberen los te wrikken. Je kunt trouwens ook houtlijm gebruiken voor het in perfecte positie brengen van het wiel, voor het vullen van het resterende gaatje waar de ijzerdraad in komt te zitten. Houtlijm heeft als voordeel dat het niet meteen vast zit als je het aanbrengt, en het wordt toch mooi hard. Eventueel kun je ook tweecomponentenlijm gebruiken, dat wordt nog sterker. Persoonlijk zou ik Gator Glue gebruiken maar ik neem aan dat je dat niet toevallig hebt liggen.

Goeieavond heren....

Avondje herstelwerken...
attachment.jpg

attachment.jpg

Tot de volgende..

Grtz yves,

Dat ziet er goed gelukt uit, en dat zal zeker een meerwaarde geven aan je afgewerkt model.
Op het einde van de rit zal je blij zijn dat je de moeite hebt genomen om dit recht te zetten (letterlijk en figuurlijk ;) )

@Beyond:Ben er nu al blij mee...:D,Bedankt....!
Is nog redelijk vlot verlopen,wiel eraf gedaan,proper gemaakt alsook de ijzerdraad en terug tussen de legoblokjes haaks gemonteerd..

Grtz yves,

Terug
Bovenaan