Hoofdsponsor

1/72 M2 155mm Gun Long Tom [wip]

yves

Well-known member
Registered
Lid geworden
13 mei 2013
Berichten
1.902
Hello boys and girls,

Ben aan mijn laatste voertuig begonnen voor mijn dio;de long tom.
Even een kleine update van hoever ik sta,moesten er eventuele veranderingen aan gebeuren dat ik dan nog kan ingrijpen..

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Sorry voor de eerste drie onscherpe foto's,het zal een korte bouw worden mijn gedacht,of er moesten hier of daar nog verrassingen uit de hints of tips komen..

Tot de volgende ...
Grtz yves,
 
Bedankt Beyond voor de comment en de infolinks, deze komt achter mijn High Speed Tractor M5,dus als getrokken geschut..

Grtz yves,
 
De hints en tips bij die oudjes zijn altijd dezelfde hé: goed opkuisen en verfijnen, goed kijken naar de documentatie en superdetailleren als je wil door het aanbrengen van kabels, bedrading en andere kleinigheden. Micro painting komt op dit stuk zeker tot zijn recht.

Wat mij nu jammer genoeg opvalt aan deze kit is de aanwezigheid van de onderdelen 37 welke waarschijnlijk de remcilinders moeten voorstellen en deze grote cilinders zijn nergens terug te vinden op referentie foto's, daar zijn het andere systemen.
Ik ga eens duiken in mijn Normandië documentatie waar ik een Long Tom heb gefotografeerd aan het museum te St.-Laurent-sur-Mer of die er met uitgerust was.
 
Hier zet ik een stoeltje voor bij dit gaat schitterend topic worden...
 
Pure nostalgie, begin 1964, artillerie school Brasschaat ( polygoon ) wat was dat een karwei om die op waak te brengen arghh
 
@Erwin:Ben benieuwd voor uw info maat ,hoop dat het nog te doen is om eventuele veranderingen aan te brengen??
Die kabels en/of bedradingen ga ik eens bekijken..merci alvast!!
@Danny:Hoop dat ik je kan bekoren met dat plaatjes op die stoel in het verdere verloop van dit topic..!:8
@ISOLA2:Voor mij valt het alleszins mee om hem te verplaatsen..:D

Grtz yves,
 
Hello again!
Allereerst bedankt Erwin voor de informatie!!:dry:
Het gaat geen kort bouwke worden da weet ik nu al!!
Ik ga voor het maximum dus zal het zo ver mogelijk proberen uit te werken op 1/72..
Heb ondertussen ook nie stil gezeten en heb wat gegoogled en gevonden,tot mijn grote verontwaardiging trof ik nog een aantal fouten van de frabrikant (en geen kleine).
Als je de handleiding volgt zoals ik gedaan heb ivm de remmen blijkt het dat ze omgekeerd geplaatst worden vergeleken met de realiteit!!
Het middenstuk vooraan loopt ook verder dan int echt.. ga dit proberen duidelijk te maken van wat ik bedoel aan de hand van de volgende foto's(hoop dat het een beetje duidelijk is en wie weet wat ik nog gaan tegenkomen :O !?
Dus..heb genoeg denk-en doewerk voor een tijdje..!!!
attachment.jpg

attachment.jpg

Tot de volgende...

Grtz yves,
 
wordt idd opletten als je van bij het begin al fouten ontdekt. het begin ziet er anders al goed uit, dat moet lukken he
 
Zeer goed opgevolgd Yves toch een beetje raar dat het op het bouwplan verkeerd staat aangegeven,nogmaals het bewijs hoe belangrijk referentie materiaal wel is in onze hobby. .
 
Dag heren en dames,nog een update van de werken die gestaag vorderen..
Het middenblok is ingekort en dichtgemaakt, bijkomende inkepingen erachter waarvan links en rechts bouten zouden komen ,hoe da weet ik nog nie..
attachment.jpg
attachment.jpg

De remmen zijn ook bijgeschuurd,dunner gemaakt en ingekort(daar ben ik er nog niet over uit).
attachment.jpg

Het geschut is ook al gevorderd...
attachment.jpg
attachment.jpg

Is ook de bedoeling van in de mate vant mogelijke de nodige bekabeling te voorzien...

Ziezo dat was het voor nu..tot de volgende..!

Grtz yves,
 
Heerlijk topic van een kleine grote, ik bouwde ooit de AFV kit in 1/35, ook nog zo'n geweldig mooie kit. Enige minpunt waren de rubber wielen waar je niks mee kon uitspoken...
 
Blijft genieten Yves kijk ook uit naar de bekabeling die je gaat aanbrengen...
 
@GUnit:Allereerst bedankt,heb via Erwin zeer goede info doorgekregen op een model van 1/35 en je kan er idd ver ingaan,alleen op 1/72 moet je keuzes maken van wat kan en wat niet..probeer nu de gulden middenweg te zoeken.
Het probleem dat bij mij van toepassing is ,is de technische kant van de voertuigen en ik dikwijls niet goed kan formuleren waar mijn struikelpunten liggen...
Maar we gaan er het beste uit halen:D
@Danny: Eveneens bedankt voor de interesse voor mijn topic,voelt altijd goed aan wanneer gerenomeerde bouwers je bouwverhaal met de nodige interesse volgen ,dat geeft je moed om telkens die stap verder te zetten...!!:8

Grtz yves,
 
Hoi,
Heb nog wa wijzigingen kunnen klaarkrijgen,het gaat traag maar zit dan ook veel te piekeren hoe ik het moet voor mekaar krijgen..ziehier het tussentijds resultaat!
Na veel proberen om een stuk sprue uit te boren had de eigenlijke wielas het begeven,ijzerdraad door de sprue en dit is het resultaat.
attachment.jpg

Bovenop het middenstuk heb ik links en rechts die stukjes opgezet omdat die hoger moesten komen(zie ook referentiefoto's).
attachment.jpg

En als laatste toevoeging voor vandaag heb ik de bouten proberen na te maken,voor de zeskantige koppen had ik spijtig genoeg geen punch en die-set(das iets voor onder de kerstboom...hoop ik?) dus heb ik het zou goed mogelijk proberen na te bootsen met een mesje..
attachment.jpg

Ziezo collegabouwers tot hier ben ik(nog maar of al)geraakt...

Grtz yves,
 
Ge zijt heel sterk bezig Yves, ge moogt fier zijn op jezelf.
 
Het niveau van deze bouw gaat met zevenmijlslaarzen vooruit, super Yves!
 
@indi: bedankt makker..!(ik hoop het):P
@Erwin@Beyond:Hartelijk dank voor deze mooie reacties mannen,da geeft moed en een koppel rode wangen!!:08:

Grtz yves,
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan