Hoofdsponsor

1/25 Liebherr L586 2plus2 wiellader - schaal 1:25 [wip]

Schitterend Joost. Wat een prachtresultaat. Die gaan niet van echt te onderscheiden zijn, eenmaal ze voorzien zijn van hun kleurtje.
Prachtig hoe je de belettering van de band hebt gedaan. Zoveel reliëf dat je er hebt weten in te krijgen. Is dat enkel papier, die letters ?
Ben benieuwd naar het vervolg.

Mark
(4000)
 
het is zekers een stukje prachtig modelbouw in karton
 
Bedankt voor de lovende woorden.

@ Mark: de letters voor de banden is inderdaad "gewoon" 160 gr papier. Met een beetje geduld een een vaste hand lukt dat wel.
attachment.jpg

attachment.jpg

3 van de 4 banden zijn 100% schilderklaar. Voor ik met de afwerking van de 4e band begin wou ik eerst toch iets anders. Ik heb dan maar de achtertrein van een laag vernis voorzien. Ik heb ook de antislipstrips boven op de wielkassen geplaatst.
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Voor die strips heb ik schuurpapier gebruikt. Zwarte verf en matte lak.
attachment.jpg

Nu komt de 4e band aan de beurt...

Grtz,
Joost
 
Bedankt voor de toelichting Joost.
Schitterend werk wat je hebt bijgevoegd weer.
We blijven steeds weer benieuwd naar meer...

Mark
 
Mooi werk aan de banden Joost. Kan me voorstellen dat je even wat anders wilt :O

Fred
 
Oef! Dat bandwerk is achter de rug:34:.
Nu nog een gepast kleurtje geven.

attachment.jpg

Grts,
Joost
 
Schitterend resultaat Joost. Eenmaal in hun kleurtje gaan ze haast niet van echt te onderscheiden zijn.
Ben echt benieuwd...

Mark
 
Ik ben zelf ook wel benieuwd. De dekking moet echt 100% zijn. Elk wit stipje, hoe klein ook, zal afbreuk doen aan het eindresultaat.
Ik schat dat ik er toch wel 6 à 7 keer zal moeten overgaan.

Grts,
Joost
 
Ja, dat is ook juist. Je schildert alles met het penseel... Dan zouden 6 of 7 keer misschien genoeg kunnen zijn.
Het voordeel is dan wel weer dat je heel precies kan werken, to the point als het ware...
Voor zulke grote onderdelen is een airbrush dan toch best wel gemakkelijk en ook heel goed te doseren.

Mark
 
Dat is zeker een mooi setje sloffen.
Met het kleurtje erop zal het echt heel mooi worden!

Fred
 
Joost, ik post hier veel te weinig.
Maar ik kan niet meer uitbrengen dan WOW en Amai.
Het blijft me verbazen wat je allemaal kan met papier en karton.
 
Joost op de beurs in Duitsland was echt een halve hal voor de papierbouwer voorzien.

Je zou daar is naartoe moeten gaan en ik denk dat jij daar die mensen groote ogen laat trekken met je werk
Zeer knap u uitvoering.

En op de beurs zie je echt allerhande technieken die die mensen gebruiken
Ik vond wel dat er weinigen bij waren die snijden

De meeste knippen met schaartjes.
Hoe klein ook en da was wel straf

Davy
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan