Hoofdsponsor

1/25 Liebherr L586 2plus2 wiellader - schaal 1:25 [wip]

Gisteren kon ik die banden in het echt bewonderen.....precies echt rubber!
Klasse Joost!
 
deze ook mogen bewonderen knap staaltje prachtig gedaan .
gr dirk d
 
En als je de wielen dan in je handen gehad mag hebben.......respect!
Zoals velen met mij gisteren met verbazing staan kijken Joost, klasse van hoog niveau!

Fred
 
dit was top :eek:

net nog enkele pagina's van je topic nagekeken. Ik blijf gefascineerd door die wielen. Het relief op de banden, dat zijn allemaal kleine stukjes... maar dat papier, plak je dat ergens op? Ik zie precies zoiets bruin/grijs eronder, dus ik gok karton of hout??
 
Die banden waren fenomenaal mooi Joost. Dit is een ware kunstvorm.
Veel respect had ik ook voor de Jeep die je bij had als "schaal referentie". Wat een knoert is die Liebherr...
Ik kijk nu weeral uit naar het vervolg.
Enne Jordi, het is dus 1mm dik karton...

Mark
 
dat is het zekers een staaltje modelbouw in papier
 
@ allen: Bedankt voor jullie bewondering. Maar er is nog een hele weg af te leggen en ik ben er zeker van dat ik jullie raad nog nodig zal hebben om dit tot een goed einde te brengen.

@ Hooy: Als deze bouw afloopt zoals ik er van "dagdroom", zal ik er zeker eens mee naar Duitsland trekken, waar papiermodelbouw inderdaad meer ingeburgerd is.
Bij die Duitsers zitten echte papierkrakken tussen, hoor. Daar kan ik echt nog wat van leren.

Voor diegenen die niet op de ledendag waren: de banden hebben een kleurtje gekregen en het begin van de velgen zit er al in:
attachment.jpg

attachment.jpg

Dit is zoals de aanwezigen op de ledendag ('s namiddags) voor het eerst een totaalbeeld kregen van deze Liebherr.
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Alles staat gewoon nog los op elkaar. Ik durf dit nog niet definitief vast te zetten. Eerst eens 7 stappen verder kijken om te zien of ik mezelf den duvel niet aandoe:).

Tot de volgende keer.
Joost
 
zeer verstandig joost met nog wat te wachten ik heb deze bewonderd op de leden dag en ik sta versteld wat je met papier kan doen prachtig werk
gr dirk d
 
Hey,

Indd Joost, wat een werk man.
Hele knappe voortgang van deze, je kan bijna niet zeggen dat dit papier is, je werk is gewoon fantastisch.
Je beschildering lijkt me ook heel goed, ik hoop dat je deze wat gaat verweren, hij vraagt er gewoon om.... :)
 
is dit papier? o_O
Ziet er prachtig uit, kunnen menig metaal en styreenbouwers een puntje aan zuigen.
Nog veel succes met dit project.
mvg Bruno
 
Nogmaals dank aan allen voor zoveel lof.

@ Swaken: hij vraagt idd om verwering: krassen, stof, modder, olie, smeer, ... Maar zoals ik het nu zie ga ik dat niet doen. Er is uiteraard nog meer dan tijd genoeg om mij van gedacht te doen veranderen:8.

Ondertussen zijn alle velgen ingebouwd. Hier en daar nog wat bijschuren en verven. Foto's volgen later deze week.
Ook heb ik al een begin gemaakt aan de motorkap.

Grtz,
Joost
 
dat is echt prachtig gewerk joost op naar het vervolg
 
Ik blijf me erover verbazen wat je met papier allemaal uithaalt Joost!
 
Bedankt, mannen;)!

De velgen zijn volledig afgewerkt.
attachment.jpg

Hieronder al enkele losse onderdelen van de motorkap.
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Als de motorkap meer vorm krijgt, volgen er weer meer foto's.

Grts,
Joost
 
Het ziet er mooier uit dan mijn plastiek modellen. Niet te geloven dat zoiets mogelijk is met papier.
 
@ MrArtex : Alain, ken je dat liedje van B.T.O. "You ain't seen nothing yet ?"... ?
Wel, je had er op de ledendag moeten bij zijn. Man daar is mijn mond pas open gevallen van wat er mogelijk is met papier.

@ PaperShaper : Bijna als naar goede gewoonte zou ik zeggen, pracht werk wat je weer toont Joost.
Velgen zien er geslaagd uit, maar als het kan doe dan eens een zij aanzicht van het wiel...
Start van de motorkap ziet er ook weer veelbelovend uit.

Mark
 
Bij deze het verzoeknummer van Mark:

attachment.jpg

Ondertussen ploeteren we verder aan het vervolg waarover later meer uitleg en beelden.

Grtz,
Joost
 
De velgen zien er prachtig uit Joost, bedankt voor het plaatje.
Nu ik dit zo zie, rijst bij mij de vraag, ga je de bouten ook nog plaatsen ?
En daaruit voortvloeiend de onvermijdelijke vraag : en worden die dan ook uit papier gemaakt ?
Hoe meer ik dit zie hoe meer en hoe vaker mijn mond openvalt van verbazing.
Dus ik zou zeggen, blijf me verbazen a.u.b.

Mark
 
Een mega project, met mega stalen zenuwen tot dit mega perfect resultaat en meesterschap verheven.
Paper "Rules" !!! En Papershaper is daar een Mega bewijs van. Pure klasse, Pure magie en streling voor het oog.
 
Laatst bewerkt:

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan