Hoofdsponsor

1/25 Liebherr L586 2plus2 wiellader - schaal 1:25 [wip]

Ongelooflijk, wat een geduldwerk, ik doe het je zeker niet na.
Ik blijf volgen in stilte.
 
Knap, echt knap

Als collega papierbouwer heb ik echt respect voor je werk
 
Joost ff een vraagske

Je zegt altijd ik moet hier en daar wat schuren,
Bedoel je daar dan mee waar de naden zich overlappen zodoende dat deze tot een minimum beperkt worden ?

En je geeft je modelen naderhand een kleurtje dus maw je kan evengoed blanco printen als het model dat toelaat ?
Kleur je deze dan in met bvb vallejo in de airbrush of doe je het met een penseel ?

Davy
 
@ allen: bedankt voor de complimenten en de aanmoedigingen:wub:.

@ Davy: als je goed kijkt op de laatste foto zie je dat op de hoekjes hier en daar wat papiervezeltjes recht staan. Met de fijne kant van een kartonnen nagelvijltje erover en ze zijn weg.
Voor de rest probeer ik papier zo weinig mogelijk te laten overlappen. Ik snij nog liever de lijmtab weg en plak die eronder. Op die manier krijg je een vlakke verbinding.
Ik doe alle verf- en verniswerken met penseel. Ik ben hoogstwaarschijnlijk één van de enkelingen hier die geen airbrush heeft. Ik werk zowel met Vallejo als Revell Aqua Color op dit model.
Opgepast: ik heb ook al tot mijn scha en schande ondervonden dat niet elk model geschikt is om te verven. Maar als er een blanco versie van bestaat (zoals dat bvb. bij de Yamaha-motoren het geval is), zou het model hiervoor geschikt moeten zijn.

@ allen: de komende weken zal ik iets minder tijd aan deze hobby kunnen besteden. Binnenkort hebben we op de school onze jaarlijkse kinderfuif. Dit jaar hebben we "circus" als thema en er dient ook daar één en ander in mekaar te worden geknutseld. Als lid van de ouderraad wordt mijn creatieve inbreng zeer op prijs gesteld:D, met veel plezier overigens.
Toch probeer ik tussendoor de banden verder af te werken.

Tot de volgende update.
Joost
 
Hey,

Joost, prachtwerk man, en dat voor 1 band al...
Jawade, ge zijt goed bezig. Schaal 1/25, dat gaat toch al iets van grootte worden vermoed ik... :)
 
nu weten we waar we onze banden kunnen bestellen ze bij joost
 
Joost,

Bij u heb ik het precies nog niet gezien maar wat doe je indien je een blutsje in je stukken hebt na het verlijmen
Bvb door het vouwen en rillen van de onderdelen.

Plamuur je dit bij of wat is de beste oplossing voor zulk probleem?

Davy
 
Davy,

Plamuren lijkt mij niet te doen. Enfin, ik heb het nog nooit geprobeerd.

Als je een "blutsje" (of andere ongewenste oneffenheden) hebt, zou je je de volgende vragen moeten stellen:

1) Hoe komt dat blutske daar?
Ligt het aan de onstabiliteit van het onderdeel zelf? Dan kan je proberen te verstevigen met papier en/of karton.
Of ligt het aan de werkwijze? Je moet jezelf in vraag durven stellen en proberen om op een andere manier tot het gewenste resultaat te komen.

2) Als je toch met dat "blutske" zit, kan je je wel nog de vraag stellen of het storend zal zijn voor het eindresultaat.
Als het antwoord nee, laat dat blutske dan gewoon zitten.
Als het antwoord ja is, is herbeginnen de beste optie. Niet leuk op het moment zelf, maar als je het niet doet kan je d'er zeker van zijn dat het blutske het enige is dat je altijd zal blijven zien van het volledige model. En papiermodelbouw laat wel makkelijk toe om bepaalde stukken te kunnen herbeginnen.

Je wil niet weten hoeveel keer ik bij vroegere modellen herbegonnen ben vooraleer het resultaat OK was. Zelfs bij dit model heb ik bepaalde onderdelen verschillende keren moeten aanpakken, denk maar aan de trapjes...

Ik hoop dat mijn uitleg niet te ontmoedigend is...:worried:, en dat je d'er iets aan hebt om je vaardigheden te verbeteren. Hoe beter je iets kunt, hoe plezanter het is. Maar alleen oefening baart kunst.

Grtz,
Joost
 
Niet normaal meer, als je dit met papier kan...
 
Aan allen, bedankt voor de aanmoedigingen.

Tussen alle andere activiteiten door heb ik toch nog wat tijd gevonden voor een bandje te "profileren":D.

2 gedaan, nog 2 te doen.
attachment.jpg

Veel meer heb ik momenteel niet te melden. Ik ga nu nog wat snijden...

Grtz,
Joost
 
Tussen alle andere bezigheden door heb ik heel af en toe wat tijd gevonden om verder te plakken.
Nog 1 band te gaan.
Vanaf volgende week kan ik weer meer tijd spenderen aan modelbouw. Oef!!

attachment.jpg

Tot gauw,
Joost
 
Vreselijk mooi werk zeg :yikes:
( Hoop binnenkort ook weer eens wat tijd te krijgen want als ik dit zie...... )

Fred
 
Hey Joost,

Hoedje af man.
Wat een monnikenwerk zeg.
Het type voertuig is een type dat mij niet echt aanspreekt maar het is hier (voor mij als newbee) zeer leerrijk.
Ik blijf ook volgen.
 
we blijven je zekers volgen je leverd prachtwerk in karton
 
Om het geheel nog iets realistischer te krijgen moet de buitenkant van het profiel afgerond worden. Een beetje schuren dus...
Op de foto zie je vooraan de hoekige versie, achteraan de meer afgeronde versie.
attachment.jpg

Hoog tijd om het merk en type-nummer op de band te zetten.
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Klaar om te schilderen (als de andere 3 ook klaar zijn)
attachment.jpg

Dit was het voor nu.

Grtz,
Joost
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan