Hoofdsponsor

1/24 Kruising Mad Max/2CV met Alien Bugs. [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Je rots formatie ziet er zo veel echter (lees natuurlijker) uit Alain.
Goed bezig zeggen wij hier...

Mark
 
@ Walesha: het is papier. Zelfklevend en overschotten van op het werk die anders in de vuilnisbak belanden. Geen geknoei met lijm en het is perfect schilderbaar.

Verder bedankt iedereen voor de steun en de reacties.
 
Nog de overgang van de rotsen naar de grond bijwerken en het landschap is klaar. Dan de figuren er op en het diorama is klaar.

attachment.jpg
 
Begint er goed uit te zien Alain. Je kan al bijna met de poeders aan de slag...

Mark
 
Een mooi landschap dat je gemaakt hebt.
Ik zou de strook tussen het gras kan je in een donkere grijze en of zwarte kleur schilderen met een lichte
drybrush over bepaalde plaatsen zou je een beschadigde baan kunnen krijgen.
Zo wordt ook de egale kleur van de ondergrond een beetje onderbroken.
Dit is maar een idee en zeker geen kritiek.

Grtn

Dikkie dik
 
Een soort van beton- of asfaltweg eigenlijk? Klinkt goed. Zal er zo meteen een bij gaan zitten en het bekijken want het is wel heerlijk om met verf te experimenteren en te kliederen. Beetje het kind die terug naar buiten komt zeker? :18:
 
Ik wil zeker niet negatief klinken hoor, maar waarom je het zo moeilijk maken? Als ik rotsen opbouw uit isolatieplaten dan snij ik ze al direct op maat. Daarna vast zetten en nog eens bijwerken met een mes.
Daarna alles insmeren met polyfila, eventueel nog even effenen met een natte borstel. Daarna schilderen. Kijk eens naar mijn "Pointe du Hoc" daar zie je mooi de opbouw ervan.

GrtzBart.
 
Ga je die rotsen zo laten of ze nog bewerken met kleurtjes en begroeiing?
 
D-Day 1944: jouw methode is inderdaad makkelijker maar de gebruikte materialen had ik liggen en waren gratis. Vandaar dat ik deze techniek heb gebruikt. Ik probeer om zo goedkoop mogelijk te leven dus ook in de modelbouw, tweedehandsdozen bvb en ook afvalmateriaal om een diorama te bouwen.

Walesha: de rotsen krijgen nog kleurtjes en wat begroeiing, was ik gisteravond aan begonnen maar een foto komt pas als ik tevreden ben over het resultaat.
 
ik heb er niets op aan te merken nu nog de poeders en het word een pracht stuk.
gr dirk d
 
Beste mensen, hou jullie vast...morgen de eindfoto's van El Cabra Maxima.

Nog een klein beetje werk maar eerst wat drogen.
 
Het is zo ver…El Cabra Maxima is klaar om aliens af te slachten. Hier de foto's.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Tot mijn schaamte moet ik zeggen dat het geen professioneel resultaat is, er zijn delen die niet helemaal naar m'n zin zijn. Maar...ik heb veel bijgeleerd en dat zal ten goede komen aan de volgende projecten. Nu zal ik er echter niet meer aan prutsen want dat zal - mezelf kennende - verkeerd aflopen.
Het plan om eind augustus mee te doen aan de wedstrijd van de beurs georganiseerd door HobbyTime blijft bestaan en misschien is er een klein kansje. Fingers crossed.

Wel nog een vraagje: hoe werk ik best de zijkanten van de houten plank af? Zo is het te lelijk.

Ook nog een naamplaatje maken voor er bij. Misschien beter nog niet bij de afgewerkte diorama's plaatsen tot dit ook in orde is?
 
Ziet er goed uit maar ik zou toch iets meer begroeiing aanbrengen op de rotsen, vooral in de diepe plooien waar zand zich kan ophopen en vegetatie zoals gras en struiken kan groeien.
 
Aan begroeiing heb ik gedacht maar doordat het een streek met droge periodes is (zie het dode gras vooraan) weet ik niet goed als planten in de rotsen wel een mogelijkheid zijn? Misschien enkele dode graspollen?
 
Gewoon zand, stof, aarde of een mix hiervan. Een steenpartij bestaat nooit uit alleen maar rots, er zijn altijd wel kleinere stenen, gruis en dergelijke.
Dat zand mag ook gedeeltelijk over de weg gewaaid zijn.
Geef je rotsen ook eens een beetje diepere grijstinten, je zal zien dat het veel realistischer overkomt.
Als je zou overwegen om dieren toe te voegen aan de rotsen zou ik opteren voor een ratelslang of een schorpioen, niet te ver af van het figuurtje op de rotsen.
De zijkant van je plank gewoon effe vlak schuren en zwart of donker bruin schilderen. De rug van je dio mag je integraal schilderen in de kleur van je omlijsting.
 
Beste mensen, dit zijn echt gouden tips maar ik zit er wat mee in om nog iets te veranderen. Wat als het helemaal verkeerd loopt?
 
Alain, een beetje meer geloof in je eigen kunnen kan zeker geen kwaad.
Het resultaat wat je tot nu het neergezet, mag meer dan gezien worden.
De gegeven tips zorgen ervoor dat je inderdaad je werk naar een hoger niveau kan tillen.
Doe het desnoods in een aantal stappen en maak telkens wat foto's en toon ze hier zodat we kunnen bijsturen al dan niet.
Je gaat nog meer tevreden zijn met het behaalde resultaat en versteld staan van je eigen kunnen.
Gewoon doen. GO FOR IT!!!

Mark

P.S. Ik wacht om je werk in de galerij te plaatsen zoals gevraagd.
 
Oké dan, morgenavond zal ik de hobbykamer opruimen want het is een gigantische puinhoop waar niks meer terug te vinden is. Tijdens het weekend zal er dan tijd vrij komen om de tips toe te passen en de bijhorende foto's te posten. Na het weekend zie en hoor ik dan wel hoe de toestand van het diorama is en als het toonbaar genoeg is om het naar Blankenberge te verslepen.
 
Knap resulteert man.
Ik ga wel mee met de rest wat betreft de rots iets levendiger te krijgen.
Gewoon drybruschen met een lichtere tint kan al wonderen doen.
Voor de zijkant kan je een houten molure gebruiken of delen van een kader op maat zagen en er op bevestigen.
 
Drybrush heb ik nooit goed onder de knie gekregen, zal nog wat oefenen worden eerst.

Hoe boots je zand en steentjes na? Of is het een goed idee om zand van op het strand te gebruiken?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan