Hoofdsponsor

1/24 Kruising Mad Max/2CV met Alien Bugs. [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Tja zand en zand is tig... er is heel fijn zand, grof zand en een aantal soorten daartussen. Strandzand zou ik niet gebruiken maar het losse zand van de duinen lijkt me wel geschikt eveneens Rijnzand voor het grovere deel. Heel fijn zand vind je bvb in zandlopers maar daar is moeilijk aan te komen, als alternatief kan je aluminiumoxide gebruiken. Dit wordt gebruikt bij zandstraaltoepassingen en een klein potje kost niet zoveel.
Betreft begroeiing... ook in een dor landschap zoals woestijngebied vind je vegetatie tussen rotsen hoor zoals taai gras en sommige woestijnplanten. Ook in een dorre streek is er tenslotte leven: hagedissen, insecten, kleine zoogdieren... dus enige vegetatie tussen de rotsspleten is zeker mogelijk.
Enne, drybrush is al een oude techniek die enige oefening vereist, eens je het onder de knie heb is het vrij eenvoudig, het resultaat hangt op de eerste plaats af van de hoeveel verf op je borstel: hoe minder, hoe beter het resultaat en niet te veel druk uitoefenen op je borstel, gewoonweg echt "borstelen".
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zeer mooie ombouw van de geit en een mooi dio.
Knap geheel!
 
Misschien nog eerst een donkere wash geven voor dat je gat drybrushen. Dit zal de scheuren en kieren vullen daarna een drybrush en je zult zien dat er veel meer leven komt in je rotsen.
Bij het drybrushen heel weinig verf op een droge borstel doen, meerdere malen drybrushen is beter dan een te dikke laag.

Grtz Bart.
 
Mr. A. al gehoord van de CHUPACABRA ????
 
Het is goed als je project klaar is en je denkt " het kan volgende x iets beter , dat en dat moet ik volgende x zo doen, want dan is het mooier of beter"
maar zeggen " ik vind het niet goed ik stop er mee " heeft geen enkele zin.
Telkens je iets bouwt vind je van jezelf dat er grote fouten in zitten, maar dat is omdat jij weet waar de fout zit en je voor jezelf er een fout ter grootte van een olifant van maakt. Maar een ander merkt die zelfde fout niet eens op.
Je moet dus leren van je eigen fouten maar ook van de commentaar hier op het forum. Als iedereen zegt dat het prima is , geloof het dan maar, anders krijg je genoeg tips om het te verbeteren.
Dat je voor jezelf de lat steeds hoger legt komt alleen je toekomstige bouwprojecten ten goede, maar ga niet hard lopen voor je kan wandelen.

Ik vind dat je een prima diorama hebt neergezet en zou graag van je een volgend project zien verschijnen.
vgr
Marc
 
El Cabra Maxima is klaar, te bezichtigen komend weekend op de Hobby-Time beurs te Blankenberge. We zien wel als er iets van komt.

Foto's zullen binnenkort hier komen.
 
Nu doe ik er niks meer aan, alles is klaar voor de wedstrijd dit weekend. Benieuwd wat de jury er van zal vinden.

attachment.jpg

Mensen die het geval zien of gezien hebben mogen hun mening geven (liefst positief motiverend).
 
Rond de middag, op weg naar mijn werk ben ik even de Duinse Polders binnen gewipt om je dio eens in het echt te zien. Het is echt wel mooi gemaakt hoor, neem dat maar van me aan.
 
Ferm wijf ook ,die Maxime..............
 
Dankjewel Dancooper, en Kassei…er is nog steeds geen gsm-verkeer mogelijk dus kan je haar niet bereiken. :tongue:
 
El Cabra Maxima heeft vandaag brons gewonnen op de HobbyTime beurs te Blankenberge.

Morgen volgen de eindfoto's.
 
dikke proficiat, en jij dacht dat je ondermaats aan het bouwen was.
opweg naar het volgend prijsbeest dan maar.
vgr Marc
 
Proficiat met de behaalde prijs Alain. Je ziet dat je nog zo slecht niet bezig bent...
Op naaqr je volgende werkje, maar neem er je tijd voor...

Mark
 
Alain wat lees ik daar tof man ge ziet het wel he ? Ik heb het altijd geweten dat gij een prijsbeest was en ge ziet uw droom is uitgekomen goe he man
Proficiat Marc
 
Proficiat met je medaille. 'k neem aan dat je je dipje nu wel overwonnen hebt.
Zo'n medaille geeft je een mega boost.
 
De droom is uitgekomen, de boost is er en het dipje is overwonnen.

Momenteel ben ik bezig met het kever diorama, vooral om m'n gedachten wat van m'n vader af te leiden.
 
zo wil ik het horen zie je wel dat ik het juist gezien had dat het iets mooi ging worden en brons hallen dat is niet niks he een dikke proficiat met de behaalde prijs op naar zilver nu .
gr dirk d
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan