Hoofdsponsor

1/24 Kruising Mad Max/2CV met Alien Bugs. [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.

MrArtex

Well-known member
Registered
Lid geworden
23 jan 2014
Berichten
2.896
Zoals iedereen wellicht al doorheeft vind ik mijn draai niet in de modelbouwwereld. Vandaar dat ik het nu eens over een andere boeg gooi en richting Science Fiction ga.
Qua dioramabouw is er al heel veel mooi werk verricht in de richting van de Tweede Wereldoorlog en daarheen ga ik niet want het vereist heel veel opzoekwerk om historisch correct te zijn. Petje af voor de mensen die daar zoveel werk in steken en dan heel mooie dingen bouwen. Ikzelf ben echter gezegend (of vervloekt?) met veel fantasie en vandaar dat ik de Science Fiction richting uitga. Star Wars/Star Trek toestanden zijn ook niet voor mij omdat daarvan al veel standaard te kopen is.
Wat ik vannacht bedacht heb (modelbouw laat me dus nooit los :O ) is een diorama die losjes gebaseerd is op de auto van Mad Max maar dan in de vorm van een 2CV. Die auto komt in een woestijnomgeving te staan en staat op het punt aangevallen te worden door een buitenaards insect. Vorm nog nader te bepalen. Misschien komt Mad Max er zelf ook nog bij te staan of liggen maar ook dat is nog nader te bepalen. Het kan evengoed zijn dat hij al weggevlucht is of met - wat men kleurrijk kan omschrijven - de vliegende spetter zit.
Het zal voor een deel scratchwerk worden en uiteraard kunnen jullie je aan een hele reeks (domme?) vragen verwachten.
Eind augustus wil ik er mee klaar zijn en ja…het is voor een wedstrijd. Later vandaag zal er een duidelijk plan komen met eventueel foto's.
 
Miss dat de fantasie-richting je beter afgaat, ik kan mij daar ook goed mee bezighouden naast het realistische.
 
De fantasierichting voelt goed aan momenteel dus dat kan goed komen.

By the way: het is allemaal schaal 1/24.
 
Het leuke aan gefantaseerde modellen en dio's is dat alles kan, alles kan, niks moet... je kan eindeloos combineren, samenstellen, kortom: gewoon je gang gaan! :D
En niemand die kan zeggen dat het niet klopt of niet kan! :laugh:
 
Da's een heel groot voordeel van fantasie.

Zou het kunnen dat een gemiddeld persoon van 1m80 op schaal 1/24 zo'n 7,5cm is? Of is m'n wiskundetalent niet zo goed?
 
Dat is inderdaad een zeer handige tabel. Ik zal deze week eens kijken om die printer weer in gang te steken dan kan ik het mooi uithangen naast de werktafel.

Ondertussen heb ik al wat foto's uitgezocht die zullen helpen bij de verbouwing van de 2CV. Ik weet het, het is weer een onnozel maf idee maar misschien is dat de richting die me het beste ligt in de modelbouwwereld. We zien wel en ik hou de geïnteresseerden op de hoogte met foto's en tekst.
 
Heilligenschennis, zo'n mooie dyane misbruiken, echt moet echt niet mogen hier!

Dit vraagt, nee roept om een ban for life!!
























































:wall::laugh::laugh: Zet hem op Alain!!!!
 
:yikes: Ban for life :17:
Don't blame me, blame it on Crazy Maxime. Zij heeft die mooie auto een facelift gegeven om aliens te bestrijden.
 
Wil geen spelbreker zijn maar dat is geen Dyane maar wel degelijk een 2CV.
 
Hoe het ook zei, dit doe je niet met een Citroën! !
















Go Alian ;)
 
Succes met je nieuwe uitdaging ,inderdaad fantasie is grenzeloos..... :)
 
Fantasie is heerlijk en Haddewadde: de citroën krijgt een upgrade op die manier.

Een vraag aan alle forumleden: zijn er mensen die ergens in hun ongebruikte parts wapens in schaal 1/24 hebben liggen? Een .50 bvb of een .30 of bazooka toestanden? Alles wat maar enigszins kan schieten en veel schade kan aanrichten. Voor een zacht prijsje liefst als het enigszins kan.

Aan de moderatoren: Staat die vraag hier goed? Ik vond geen 'gevraagd' op het forum, enkel 'te koop' of 'te ruilen'.
 
Aan de moderatoren: Staat die vraag hier goed? Ik vond geen 'gevraagd' op het forum, enkel 'te koop' of 'te ruilen'.


Van mij mag het gerust blijven staan ,maar als er nog reactie's bijkomen zie je je vraag niet meer natuurlijk ;)
Als je naar Marktplaats gaat, dan "Nieuwe discussie starten" ...... daarna kan je kiezen uit

- Te koop
- Ruilen
- Groepsaankoop
- Gezocht
- Online aangeboden

Dus kun je gerust je vraag nogmaals posten bij "Gezocht", is duidelijker :)
 
Het is bij deze gepost onder gezocht. Dankjewel PeiperJ.

Ondertussen is het plan aan verandering onderhevig. De motor van een 2cv is nogal licht en daarom zal ik proberen om er een motor van een '70 dodge challenger in te passen. Kan leuk worden kan tegenvallen. De motor van de 2cv heb ik ondertussen als geplakt maar die kan ik gebruiken in een garage diorama om ergens in een hoek te leggen.
 
Sorry Haddewadde, misschien kijk je beter niet naar de volgende foto's :yikes:

Hieruit heb ik de motor gehaald om in de 2CV te steken, afwachten hoe dat zal aflopen.

attachment.jpg

Hier zijn beide gebouwd en er is toch wel enig verschil te zien tussen de originele motor links en de Dodge motor rechts. Die grote motor moet dus in die 2CV gepast worden.

attachment.jpg

Morgen haal ik die dremel bij den Aldi en dan zie ik wel hoe en wat hé. De meer ervaren bouwers mogen gerust iets van zich laten horen.
 
Alain zet hem op man ik vind het een waanzinnig idee en kijk met grote naar het vervolg en vol spanning
Marc
 
Voor een meer mad max gehalte kan je er misschien voor zorgen dat de luchtfilter (happer) door de motorkap uitsteekt.
(is vermoedelijk toch nodig omdat deze motor groter is dan de 2CV motor.)
 
Bij de dryfit is inderdaad gebleken dat de luchtfilter boven de motorkap zal uitsteken. Dat zal een geweldig effect geven en enig pas-, zaag- en snijwerk vereisen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan