Hoofdsponsor

1/24 Kruising Mad Max/2CV met Alien Bugs. [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bij de dryfit is inderdaad gebleken dat de luchtfilter boven de motorkap zal uitsteken. Dat zal een geweldig effect geven en enig pas-, zaag- en snijwerk vereisen.

Dat denk ik ook, het zal wel een ruwere look geven aan de 2CV.
 
Ik zou de "hot-rod" toer opgaan en de motorkap en de spatborden eraf laten. Misschien ook wielen met bredere banden plaatsen?
 
Die bredere banden zal ik proberen te plaatsen, de motorkap en spatborden echter zou ik willen laten zitten omdat het een soort combat-vehicle is en dus toch enige bescherming nodig heeft. Een gepantserde geit zeg maar.
Vanavond eens die gekochte Aldi-dremel uitproberen om de motor te doen passen.
 
De volgers zijn allemaal welkom en wie tips heeft mag dat zeker laten weten.

Ondertussen ben ik op een probleem gestoten. Op de foto is te zien welke band ik wil gebruiken (net als de motor komt die van de Dodge) maar die band past niet achteraan. Hoe kan ik het achterspatbord breder maken? Uitzagen is geen probleem maar er breder weer aanzetten is een ander paar mouwen. Zou dat lukken met plastiek van bvb een toespijspotje? :1zhelp:

attachment.jpg
 
Alain, in principe moet dat lukken. Maar waarom probeer je niet om de wielkast naar buiten uit te drukken ?
Ik bedoel daarmee : opwarmen en met een in vorm geschuurd houtblokje, de kast openduwen...
Anders afzagen en de breedte die je wil toevoegen in styreen (Evergreen) afsnijden en aankleven en dan plamuren en schuren...
Zijn nog enkele mogelijkheden.

Mark
 
Dat verwarmen zou wel eens verkeerd kunnen lopen. Het zal zagen en schuren worden.

Net wat zitten foefelen om die topcraft in gang te krijgen en dat is uiteindelijk gelukt. Dan één van de achterste spatborden er afgezaagd en uit een potje een nieuw spatbord gezaagd. Het er aanhangen zal voor binnen enkele uren zijn want toen ik het wiel er op monteerde kwam de achteras los. Alles terug vastgelijmd en nu ligt alles te drogen. Straks een update over hoe het allemaal verlopen is.
Met styreen heb ik nog nooit gewerkt maar zal ik zeker in de toekomst eens proberen.
 
Ik heb ooit eens de wielkasten van een VW Käfer breder gemaakt omdat er woestijnbanden dienden aangebracht te worden en heb daarvoor het metaal gebruikt van een theelichtje. Uitzagen, aanbrengen en verlijmen en vervolgens plamuren en schuren net zoals het bij de echte voertuigen gebeurd. Plastiek van bv. een botervlootje moet volgens mij ook doenbaar zijn maar je moet er toch even met experimenteren. Het zal in ieder geval niet van een leien dakje lopen.

Vind je project van de 2CV kas met de zware Dodge motor heel leuk maar toch effekes terug naar de realiteit.
Die motor is zo zwaar en sterk dat hij met het chassis alleen zal vertrekken en de kas zal achterlaten dus ik stel voor dat je toch hier en daar in en rond het motorcompartiment enkele verstevigings- of verbindingsbalken zou aanbrengen. Kwestie van het geheel gewoon wat reëler te laten lijken.
Veel succes verder.
 
Erwin: daar had ik ook al aan gedacht vorige nacht dat er problemen kunnen komen met zo'n zware motor. Ik ben er nog niet uit hoe dat op te lossen maar het zal zeker komen.

Dat van dat theelichtje zal waarschijnlijk een betere oplossing zijn dan plastiek ergens uitsnijden. Eén kant ben ik al aan begonnen en het is inderdaad niet makkelijk.
 
Eén van de twee achterspatborden ligt te drogen. Morgenochtend zal ik weten als het gelukt is of niet (fingers crossed). Het is gemaakt van doorzichtig plastiek van een krab-surimi potje. Het was dus een heel gefoefel en die nieuw gekochte aldi-dremel heeft zijn nut bewezen, het is een mooi stukje gereedschap.
Wel twijfel ik een beetje over die modelbouwlijm…misschien beter met secondenlijm? Afwachten en zien hé.

attachment.jpg

Weet er iemand waar en hoe die verstevigingsbalken waar Erwin over sprak best komen?
 
Alain ik zou onderaan een complete chassis bouwen met stukjes spreu een soort x- chassis en daar de geit op monteren zoals bij een dragster en een stock-car
dat eingelijk de kas dient als versiering maar dan wel compleet erop bouwen met bodem en al
 
was ik nog vergeten het begint er weer aardig goed uit te zien dat customizing of tuning daar kun je nu toch alle kanten mee uit en dat vind ik leuk
Marc
 
Alain voor fotokes over de verstevigingen : GOOGLE is je beste vriend...
Je moet niet noodzakelijk naar versteviging van een Dodge- of een Citroën -chassis zoeken.
Het gaat om een fantasie project dus het zijn meer richtlijnen qua versteviging die je nodig hebt...
Styreen is trouwens datgene waaruit je kit is gemaakt ofte wel plastic plaat. De balken zijn ook Evergreen...

Mark
 
De verstevigingen zijn 'in onderzoek'. Verslag volgt later nog.

Ondertussen is het eerste achter-spatbord gelukt. Enkel nog wat bijwerken om het helemaal mooi te maken. Maar het ding blijft hangen en daar ben ik blij om. Nu is die nog doorzichtig wat het een vreemd effect heeft maar uiteraard zal die een schilderbeurt krijgen.

attachment.jpg
 
In verschillende buitenlandse fora kom ik de naam Large Scale Armory tegen. Dat zou een webshop zijn die wapens en accessoires maakt op schaal 1/24 maar ik kan die shop nergens vinden. Enkel aankondigingen er van die dateren van 2011 en 2013. Weet iemand meer over die webshop of is dat nooit van de grond gekomen?
 
Da's een goeie link Caretaker, ik zal er zeker voor kijken.

Ondertussen heb ik dit gekocht bij Verbrugghe. De bovenste doos zal dienen als donor om de 2CV te bewapenen. Hoe zal nog bekeken worden. De onderste doos bevat de figuren die ik zal gebruiken als aanvallende aliens. Hoeveel zal ook nog bekeken worden.

attachment.jpg

De foto hier is er één met beide brede spatborden, is niet zo heel slecht vind ik voor de eerste keer dat ik zoiets onderneem.

attachment.jpg

Nu twijfel ik nog als ik er een open dak van zal maken of gewoon zoals het is. Gesloten lijkt me iets handiger.
 
Als je het dak gesloten gaat maken, hoe ga je dat dan doen met die wapens?
 
Monteren op de spatborden of op de deuren. Moet ik nog eens goed over nadenken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan