Hoofdsponsor

1/24 Kruising Mad Max/2CV met Alien Bugs. [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zou voor het open dak gaan Alain.
Dit geeft je toch wat meer mogelijkheden qua plaatsing van de bewapening...
Geeft je trouwens ook de kans om bemanning in de CitroDodge te zetten...
Succes met waar je ook voor kiest.

Mark
 
Het zou inderdaad meer mogelijkheden openen dat open dak. De bemanning echter is een probleem, ik vind niks geschikt. Een sexy vrouwelijke Mad Max figuur wil ik er bij. Ben nog op zoek.
 
Je kan natuurlijk overwegen, om bv een bagagedrager op het dak te plaatsen waarop je dan weer je "wapens" kan monteren.
Ook een "Bull bar" vooraan zou niet misstaan. Oogt tevens ook heavy ;)
 
Een bull bar is een goeie optie, het plan was om een soort bulldozerschop te monteren aan de voorkant maar dat zou misschien te lomp ogen. Een bagagedrager op het dak kan verschillende wapen huisvesten. Zal ik vanavond eens van dicht bekijken.
 
:@ De carrosserie moeten verhogen omdat de voorspatborden tegen het wiel kwamen, nu nog zorgen dat alles weer mooi aaneengesloten komt.

attachment.jpg

De bagagedrager op het dak, gemaakt van lege sprue's. Dat was leuk. Als alles droog is de boel nog wat bijvijlen en mooi afwerken. Dan de wapens testen.

attachment.jpg

Het model is nog niet definitief samengeplakt, het is dryfit.
 
Alain, ik wil je bagagedrager niet afschieten hé, maar zoals jij het hebt bevestigd zit alles in het zeildoek dak bevestigd...
Je werkt nu éénmaal met een "blikken" carrosserie van een 2 pk en die is nu éénmaal niet sterk.
Dus ga je minstens de bevestigingen moeten doortrekken tot op de vloer zodat er ondersteuning is.

Mark
 
Daar had ik inderdaad ook al aan gedacht bij het bekijken van de foto's. Er klopte iets niet.
Aan de binnenkant zal ik inderdaad verstevigingen moeten doortrekken tot aan het chassis, daar heb je volkomen gelijk in. Dat zal voor morgen zijn. Ondertussen heb ik het probleem van de verhoging van de carrosserie ook al opgelost, morgen eveneens de uitvoering.
 
Er zullen inderdaad wapens op dat rek komen.
 
Deze morgen had ik geen zin in modelbouw maar het is toch niet zo makkelijk om het te laten. Paar kleine dingetjes gedaan aan de versteviging van het dakrek en ook -- heel belangrijk -- onder invloed van het forum iets losgemaakt en opnieuw gedaan omdat het niet 100% naar m'n zin was, bij eerdere modellen liet ik dingen die niet naar m'n zin waren gewoon zo. Nu is het veel beter. Dankjewel forum.
 
Goeie ideeën Alian!, ik zou de bagage drager wel ieler maken, hou er maar eens een wapen bij voor de schaal, dit is denk ik ( veel) te zwaar zo. En dan zoals mijn naamgenoot ook al aangaf de zelfde dikte aan staven in de cabine eronder steken.

Bediening van het wapen kan je gewoon door het canvas dak heensteken.

Ga je nog amor beplating aanbrengen op de auto? Voorruit/achter en zijruiten? Of gewoon overal?
 
De ruiten zou ik willen afdekken met muggengaas om de indruk te geven dat er een metalen rooster voor zit. De bewapening van het dakrek zal nog bekeken worden, er komen misschien wapens op van die Warhammer doos. Dat zijn nogal zware dingen maar het kan zijn dat de bagagedrager inderdaad te zwaar is zo.
 
ja hier zal wel iets leuk uitkomen denk :)
 
Holy cow: ik heb een figuur gevonden die me heel erg aanspreekt om te dienen als Crazy Maxime. De figuur is 70mm hoog wat dus perfect overeen komt met schaal 1/24.
Wat denken jullie? Eerlijke mening hé, zeggen wat jullie denken (telt trouwens voor alles wat ik post).

attachment.jpg
 
IMO past die na wat kleine aanpassingen erg goed bij het thema wat je wilt bereiken.
Kleding een beetje meer richting leer enzo. :)
 
Dat is inderdaad een geschikt figuur voor wat je in gedachten hebt Alain.
Zoals Jim ook al aangaf, qua kleding dan meer in de "leder"-stijl gaan...

Mark
 
Ja,die mad maxers hadden allemaal verweerde lederen pakken aan !
 
De verweerde lederlook is the way to go. I like it.

Hier een foto van de dryfit van de bewapening, zoals ik het zie zou het misschien beter zijn om de bagagedrager zo zwaar te laten. Die buizen lopen door naar het chassis ter versteviging.
Iedereen mag vrijuit spreken.

attachment.jpg
 
Graag deze opmerking, opnieuw een beetje realiteit en fictie vergelijkend:
Als je de steunen van de bagagedrager zoals die nu is naar beneden doortrekt dan komt de steun te midden van het portier te staan. Het zou mijns inziens beter zijn om de bagagedrager of naar voren te verplaatsen of naar achteren.

Uitleg:
- als je hem naar voor brengt dan kan zijn voorste steun gelijk vallen met het begin van het dak en zo recht naar beneden. De achterste steun komt dan te midden de achterdeur maar dat geeft niet want ik denk niet dat er iemand anders zal meerijden als passagier.
- als je hem naar achteren opschuift dan kan de voorste steun samenvallen met de middensteun van de beide portieren. De achterste steun steek je dan via het achterraam tot beneden. Op die manier kan het achterste portier ook nog gebruikt worden voor het vervoer van de reserve munitie.

De beide voorste steunen moeten onderaan zeker met elkaar verbonden worden; in feite moeten de 4 steunen onderling verbonden zijn met een X of je constructie stuikt in elkaar bij het eerste schot.
Ik zou dan ook overwegen om de extra steun voor de zware motor te koppelen aan de voorste steunpalen waardoor je een stevig solide frame krijgt waar de 2CV bijna rond gebouwd is.

Wat de wielen betreft zou ik er off-road banden op leggen i.p.v. mooie siervelgen.

Blijft een leuke bouw. Blij dat je je goed voelt in de kit-bashing tak van de modelbouw.

Erwin
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan