Bon, we hebben weer een beetje voort geknutseld.
Eer ik de PE-fenders van de panzer kan plaatsen moet er een beetje verbouwd worden aan de plaat die de hull afdek.
Eventjes een foto van de bovenplaat
Die plaat heeft een dikte (logisch é) maar het is wel aan die dikte dat de PE fenders zullen moeten bevestigd worden daar de pvc fenders verwijderd moeten worden.
de dikte van de bovenplaat
de plaats waar de PE-fenders moeten komen (momenteel lucht)
Met andere woorden de hull is te laag om de fenders te plaatsen wat je hier ook duidelijk kan zien op de plaats waar de achterste fenders uit de kit moeten komen (worden ook vervangen)
De voorplaat (met chauffeursluik) en pvc fenders hebben de juiste "verhogings-dikte" van de hull.
Nu kan je zeggen snij die pvc-fenders los ,plaats plasticcard en opgelost. Juist ,maar !
Aangezien de voorplaat en het achterste stuk (met motorkap) op een perfecte afstand en plaats staan en zo perfect passen op de hull wil ik dat ook zo houden zodanig dat ik nadien niet moet zitten uitmeten en passen wat het geval zou zijn als ik alles lossnij.
Dus heb ik een frame gemaakt met stukken sprue voordat ik begon los te zagen. Stukken om de afstand te bewaren en een kruisverband om alles recht en in lijn te houden.
Dan de kettingzaag ter hand genomen

en er eventjes mijn gedacht tegen gezegd met dit als resultaat.
eventjes een dryfit
bij het uitzagen er wel op gelet dat de stukken van de pvc-fenders (tussen de rode pijltjes op foto2) die normaal op de hull verlijmd worden, zo weing mogelijk beschadigd worden want deze worden wel op de hull gelijmd om dan de PE-fenders op de lijmen. De achterste pvc-fenders werden ook afgezaagd.
Hier zie je waar de verhogingsstrookjes (die stukjes tussen de rode pijltjes) zullen komen om een gelijke hull-hoogte te bekomen.
voila , zover zijn we al.