@ GUnit & Churchill : weet ik Guy & André ,maar zoals gezegd wil ik ze bij de afwerking nog laten uitkomen, maar aan de ander kant dat ik ze misschien een beetje platter maak. Deze foto komt uit een goeie walk-around die ik ook gedownload heb en inderdaad daar zijn ze platter. Maar we zien wel é
@ D-DAY 1944 : tja, wat die referentiefotoos betreft is het wel in boeken snuisteren en het internet afspeuren en dan zijn het meestal dezelfde fotoos die terugkeren, maar we behelpen ons. Veel zakens kan je ook terug vinden op de Jagdpanzer IV/70(V)
@ Sheriff & Swa : een volgende update ? zie hieronder
Een update van het wielen geheel.
Zoals eerder gezegd heeft deze panzer aan weerszijden 4 staalwielen en 4 wielen met rubber bekleed. Eventjes uitleggen waarom er staalwielen geplaatst werden. Daar er een zwaarder en langer kanon geplaatst werd en ook dikkere pantserplaten geplaatst werden op de Jagdpanzer IV werd ook het gewicht die de vorenste wielen moesten dragen groter. Dat bracht met zich mee dat het voertuig moeilijker te besturen was en dat de rubberen ringen die voordien op die wielen lag enorm rap versleten/kapot waren.
Met dit soort nieuwe wielen was dat probleem grotendeels opgelost. Deze wielen hebben wel een rubberen ring zitten tussen de buitenste ring en het binnenste (grootste) gedeelte . Dit rubber dient ook een beetje als schokdemper
De rubberen ringen van de achterste wielen (zowel de binnenste en de buitenste) hebben een make-over van beschadigingen gekregen. Er zit er ééntje tussen die het hard te verduren kreeg.
En dan plaatst men de wielen op de onder-romp en wat zien we dan ? inderdaad de 4 vorenste en 4 achterste staan niet in lijn. De vier achterste staan juist maar de 4 vorenste staan te ver naar buiten en staan ook duidelijk niet juist t.o.v. het trekwiel.
Dus eens goed doorvloeken en ketteren en dan maar aanpassen zekers.
En zo geschiedde !
Eventjes nog enkele weetjes.
-Zoals gezegd heeft men eerst een langere loop geplaatst in de Jagdpanzer IV/70(V) maar door de lengte van de loop had men bij het rijden last van trillingen.
-Ook gebeurde het dat de lengte van de loop nog een totaal ander nadeel had in zo'n laag voertuig (IV/70(V) ). Als ze over ruw terrein op en neer crossten gebeurde het dat die gasten hun eigen loop gewoon de grond inboorden

.... Tja en dan ben je tanks aan het jagen.
Nu, er werd aan beide problemen een mouw aangepast door een " travel lock" in te bouwen.
-De naam "Zwischen Lösung" werd hoogstwaarschijnlijk na de oorlog gebruikt en niet tijdens de oorlog.
- De jagdpanzer die ik hier aan het maken ben, kon 90 stuks 75mm granaten meenemen
Tot hier deze lezing volgens Famo