Hoofdsponsor

1/12 Hell from Hell (Yamaha V-Max schaal 1/12)[WIP]

Alain, mocht je nog kneedbaar hout of allesvuller hebben, kun je dat over het graf aanbrengen. Je kunt het zeer fijn schuren (ik heb het ook gebruikt op de mal voor de schouw en het schuurt zo glad je maar wil).

Dat is inderdaad een optie DanielDB maar ik vraag me af als het niet beter zou zijn om van die vulpasta aan te brengen en er dan met een zachte borstel een licht reliëf in aan te brengen. Zo'n monument is van steen en zeker de oudere zijn toch wat ruw als ik me niet vergis? Ik zal voor alle zekerheid de graf-foto's nog eens goed bekijken.

Nu nog een afrastering rond de grafsteen met witte keitjes erin en klimop tegen het kruis , en nog wat halfronde zerken die helemaal schuin staan , nu kan je , je laten gaan he
Marc

Ik zal me zeker laten gaan maar het zal dan wel een kapotte verzakte afrastering moeten worden. Met een roestige ketting die half op de grond ligt…allemaal dingen om nog verder over te fantaseren.

Op dit teststukje heb ik geprobeerd om het reliëf weer te geven waar ik voor wil gaan. En dan grijs schilderen met wat groene verwering.

attachment.php

Ik zal opnieuw beginnen met het grafmonument, enkel het kruis is geslaagd en de rest is inderdaad veel te grof. Met schuren zal er nooit genoeg af gaan om het mooi te maken. Misschien zelfs een bredere basis en wat hoger zodat het op een echt monument lijkt?

Alain, zomaar een ideetje : duivel en kruis ... houden niet erg van mekaar. Misschien het kruis enigszins beschadigen of laten verzakken ?

Gr,
Daniel

De duivel en een kruis is inderdaad niet zo'n goede combinatie maar op deze manier kan hij (of zij?) verloren zieltjes gaan ophalen. Even nadenken over een amulet of zo waardoor een kruis geen effect meer heeft op de duivel.

Beetje aan het prutsen geweest met ijs-stokjes…

attachment.jpg

…dan buiten (ervaring leerde me dat binnen daar de plaats niet voor is) bewerkt met de dremel…

attachment.jpg

…nu nog bijwerken met grof schuurpapier en de onderkant langer maken...

Laatst bewerkt:
Nou ja…

…even een nachtje laten rusten en dan zien als het al dan niet bruikbaar is op het diorama…het doet me nu nog niet waauw zeggen dat kruis…

attachment.jpg

Het valt inderdaad beter mee dan ik gisteren vond. Maar vannacht nog een idee gekregen om er wat verbetering aan te brengen, vanavond eens uittesten en dan volgt uiteraard een foto.

Alain een hoopje zand met een scheef getrokken zerk en een hand die tevoorschijn komt uit het zand ( nog een ideetje he )
Marc

Hey,

Alain, ge zijt aan het bouwen met den tijd mee..... Halloween... :) ;)
Prachtig tot nu toe, en het idee van onzen Coachke vind ik zeker niet slecht, iets zombie-achtigs kan daar zeker bij..... ;)

Er mag zeker iets zombie-achtigs bij zitten, een hand die uit de grond komt is daar ideaal voor. Dat zal in de planning ingeschreven worden.

En dan is het nu tijd om m'n nachtelijke idee te tonen aan de modelbouwwereld. (Soms heeft insomnia een positief effect…maar meestal is het gewoon balen.)

Het kruis was oké en bruikbaar maar het waauw-effect ontbrak er aan en tegenwoordig ga ik voor het waauw-effect. Daarom heb ik een touwtje en een kleverige substantie genomen…

attachment.jpg

…dan een grote pot geduld opengetrokken met dit als resultaat…

attachment.jpg

Hier en daar in het touwtje is de geweven structuur te zien wat dan meteen een extraatje geeft, waar die structuur niet te zien is dan houden we het maar op erosie door de weerselementen. Om die structuur te behouden zal ik schilderen met sterk verdunde verf en eerst eens een teststukje onder handen nemen.

Hey,

neen neen, dat is juist goed gezien. Dat kruis geeft zoveel meer nu, zeker goed gedaan. Met sterk verdunde verf is zeker aan te raden om het detail van de koord niet te verliezen.😉

Persoonlijk zou ik het zonder oogje of blad doen, als je het (binnen de fantasie) realistisch en geloofwaardig wilt houden. Het past niet bij de gotische stijl van de kruis. En... less is more, soms. Ik denk dat je met een minutieuze verwering met regensporen bijv. ('streaking grime') meer kunt bereiken.

Maar dat is een persoonlijke mening (weliswaar van een architectuur- en kunstliefhebber).

Kruisen kregen dikwijls de letters INRI (Iesus Nazarenus, Rex Iudaeorum) of in het Nederlands: Jesus van Nazareth, koning der Joden.
Toen ik als kind ooit eens aan mijn vader vroeg wat INRI betekende, zei hij: "Hier Ligt Hij". 🙏🏻
Sorry voor de gelovigen onder jullie, ik ben een ongelovige ketter. 🎃

Terug
Bovenaan