Hoofdsponsor

1/12 Hell from Hell (Yamaha V-Max schaal 1/12)[WIP]

Letters...die moeten er ook nog op komen. Dat zal weer een experiment worden.

Dat oog of blad zal er inderdaad teveel aan zijn, die zullen ooit wel eens in een ander project gebruikt kunnen worden.

Net bezig geweest met het zoeken naar een figuur...2 bruikbare gevonden maar ze kosten zo'n 50 euro per stuk...beetje veel vind ik om er dan een hand af te zagen. Misschien eens proberen zelf te maken uit klei? Stof om over na te denken dus.

Misschien kan dit je verder helpen als je de hand in klei wil maken.

Kruis ziet er goed uit, goed idee dat touw errond.

Dat is een goede link Eric, die sla ik zelf ook op.

Kwam van daaruit bij een handig filmpje uit van dezelfde methode, zelfde auteur; zie hier.

Wil hier niet direct reclame maken maar ga eens kijken op de site van Unicorn Models, misschien zit daar iets nuttigs tussen.
Ten andere, als je kruisjes of Jesus figuurtjes wil kan je toch je ding vinden in de winkeltjes in toeristisch Brugge zelf waar jij woont?
Een Christus beeldje waar de armen van zijn afgehaald is nog altijd zeer decoratief en je kan dan de arm + hand gebruiken voor je ander idee.

Een howto om een hand in klei te maken is interessant, dat zal ik 'vastzetten' en zeker eens proberen.

Erwin: die winkeltjes in toeristisch Brugge zijn inderdaad een optie om zo'n figuurtjes te vinden maar ze hebben één groot nadeel en dat is het toeristische gedeelte. Een massa door elkaar krioelende mensen, auto's, (brom)fietsers, koetsen, vrachtwagens,... De site van Unicorn lijkt me wel wat alhoewel ze geen figuurtjes hebben in 1/12 maar 1/16 kan er ook mee door in feite. De Brugse winkeltjes zal ik als laatste optie houden, als al de rest niet zou lukken.

Zopas wat nagedacht over dat diorama en misschien is het een goed idee om de V-Max weg te laten en er een puur scratch-diorama van te maken? Misschien zal de link tussen de motor en de duivel niet zo duidelijk zijn en verwarring zaaien met de titel? Als er zombieachtige dingen aanwezig zijn op het kerkhof zal de link wel duidelijk zijn. Er moet wel nog een kop van een ram vooraan op de V-Max gemonteerd worden maar zal dat voldoende naar de duivel verwijzen?

Straks maak ik een grote wandeling en is er tijd om daar verder over na te denken. En uiteraard is jullie inbreng welkom.

Nou Alain, zonder V-Max zou je er zeker een fraai spooky tafereeltje van kunnen maken :ph34r:

Door wat jij zei, begon bij mij ook de raderen weer te draaien....

Je zou de V-Max toch kunnen plaatsen, maar zonder de Duvel erbij :

Stel dat deze duistere heerschap aan is komen denderen op zijn moto... dwars door het hekwerk het
kerkhof op geraasd en toen met een klap tot stilstand is gekomen tegen een fors grafmonument.
Uit de grond komt een hand die zijn middelvinger omhoog houdt.
Vanaf de gecrashte V-Max zie je grote voetsporen die doorlopen tot achteraan het dio.
Geheimzinniger wordt het als de voetsporen plotseling ophouden naast het grafmonument.

Pas op, het zijn maar mijn bedenksels he... doe vooral uw eigen ding, ik mag nou eenmaal
graag fantaseren :8

Enne... letters op grafstenen kun je ook maken van stukjes koperdraad, of misschien met een
soldeerbout met fijne punt inbranden in het hout ?

In ieder geval veel plezier met het vervolg :D

Hoe kan den duvel feitelijk schakelen mee die tuffer,die heeft toch bokkepoten?.............................................................

Een zombie die de duivel de vinger geeft…da's iets helemaal anders dan de gangbare theorie…valt over na te denken.

En Kassei…heb je ooit de film Bedazzled gezien? Met Elizabeth Hurley als duivel? Geen bokkepoten te zien hoor…

attachment.jpg

Geen spectaculaire update tot nu toe. Ik ben bezig met een touwtje aan de achterkant van het kruis te kleven en eveneens heb ik een stuk karton genomen als teststukje om gras te maken met verfborstels. Nog nooit gedaan dus is een teststukje zeker nodig om een flop te vermijden.

attachment.jpg

attachment.jpg

Straks ook eens kijken in de howto's op het forum en op het net. Ik vrees er voor dat het niet echt natuurgetrouw zal zijn dat gras van verfborstels. Maar…daarom dus eerst een test.

Een teststukje? Een tekening maken? Geduld uitoefenen?

Wat is er gebeurd met de oude MrArtex? :D

Ga zo door!

Roy: die is het beu om ergens achteraan te bengelen, het moet mogelijk zijn om op de modelbouwladder te klimmen en dat is een poging daartoe.

Over het teststukje heb ik m'n bedenkingen, dat zal nog wat oefenen worden en/of andere materialen zoeken. Het idee is om eerst met vulpasta de bodem te maken, dan zo'n laag gras her en der te kleven en dan daartussen wat steentjes en hoog gras gemaakt van verfborstels. Alhoewel dat laatste nog wat oefening zal vergen.

attachment.jpg

Net deze doos uit de voorraad gehaald, ik was vergeten dat die daar nog tussen zat. Het is dan wel gemaakt voor modelspoor schaal HO maar er zal wel iets tussen zitten dat bruikbaar is denk ik. Er bestaan tenslotte ook kleine bloemen en anders zal het toch scratchen worden.

attachment.jpg

Gras maken met borstelharen is zeer doeltreffend. Je moet wel enkele zaken in de gaten houden.
*Neem niet te veel haren in één keer om te kleven, beter meerdere kleine plukjes bij elkaar planten.
*Zorg er voor dat de haren niet allemaal even lang zijn, dit komt zeer kunstmatig over.
*Schilder de borstelharen met verschillende tinten groene verdunde verf.
Als je dit in gedachten houdt kan je al veel bereiken met deze haartjes.

Verder ga je op je wandelingen in de natuur eens je ogen moeten open houden en naar de planten kijken. Vele planten hebben bloemetjes die klein genoeg zijn om te gebruiken in onze hobby. Zeker voor op deze schaal moeten er te vinden zijn die zullen passen.
Droog de bloemen wel eer je deze gebruikt. Je kan ze eventueel in de microgolf leggen om eventuele beestjes uit te schakelen...

De natuur zal inderdaad ook een bron van inspiratie worden maar om ze te drogen zal het op een andere manier moeten gebeuren. De microgolf is de deur uit omdat die bijna nooit werd gebruikt.

Gisteren deze link gevonden tijdens m'n howto-zoektocht. Dat lijkt me een ideale methode omdat je het gras op voorhand kan schilderen en er dus geen gevaar is om de rest van het diorama de bekliederen. Ook kan je zo minder gelukte graspollen makkelijker aanpassen. Ik zal echter gebruik maken van een glasplaatje en niet van zo'n dure pan.

http://www.nproject.org/nl/modelspoor-scenery/strookjes-gras-en-polletjes-onkruid.html

Het kruis heeft veel meer waauw-effect nu vind ik, het is iets om tevreden over te zijn. Als alle kanten zo bewerkt zijn kan het schilderen en beletteren beginnen.

attachment.jpg

Ge ziet Alain dat ge het wel kunt he daar had ik zelf nooit op gekomen
Goe makker ge zijt er terug goed me weg ik zou roepen BIS BIS
Da ga ne knaller worden
Marc

elke Artex heeft zijn kruisje........................................................

Terug
Bovenaan