Hoofdsponsor

1/12 Hell from Hell (Yamaha V-Max schaal 1/12)[WIP]

en misschien een stukje vleugel 'afbreken' :)
niet veel oude stenen beelden op een oud & verlaten kerkhof zijn nog in goede staat, als je weet dat er zelfs op de drukste kerkhoven van Frankrijk beelden en graven worden vernield..

Als er konijnen zitten dan mag je niet vergeten om enkele konijnengaten aan te brengen in je dio.

He het schiet me net te binnen... een van de mooiste verweringen denkbaar is die van koperpatina. Het koper wordt dan groen en wit en van alles en nog wat (kopercarbonaat). Zonder risico kun je dat eens uitproberen bij een staf of lans of iets dergelijks, die je de engel in de hand zou kunnen geven.

Het bekendste voorbeeld van koperoxidatie:

Vrijheidsbeeld.jpg

(Wikimedia commons)

Vaak was bij het soort beelden zoals jij nu gebruikt de basis in steen en de fragiele onderdelen die niet of moeilijk in steen of marmer konden worden gemaakt, in koper of ander metaal (zie het fronton van het Paleis op de Dam in Amsterdam). Dat ging dan oxideren. Door zo'n groene laag versterk je de illusie van ouderdom.

Het beeld vind ik alvast prachtig aan het worden. Inderdaad nog wat verweren (beton krijgt na een tijd algengroei ;) ), en niet vergeten dat vogels graag op het hoogste punt gaan zitten en dan wel eens iets durven laten vallen...:huh:
Goed op weg hoor...

Terwijl ik de voorgaande reacties in me opneem kunnen jullie genieten (misschien toch?) van m'n eerste stukje basisgras. Ikzelf ben er nog niet zeker van maar daarom is die foto er, die kan ik rustig bekijken en overwegen als het goed is zo. Voorlopig blijft het bij dat stukje tot er zekerheid is over de manier van werken.

attachment.jpg

Ziet er alvast goed uit, zo van de foto. Ik denk dat dit dan relatief kort gras is, maar dat kan.

ik vind het gras erg geslaagd omdat op oude kerkhoven (er wordt nog weinig onderhoud gedaan) het gras niet meer zo egaal is als pakweg op ons eigen gazonneken...........................................en al zeker niet als ze daar met nen tuffer liggen door te roefelen.....................

Laatst bewerkt:
Beeldje en gras/onkruid zien er goed uit. Misschien nog enkele 'toefkes' helemaal tegen de pilaar planten met daarin enkele langere sprieten.

grtn Eric

Het is inderdaad heel goed doenbaar dat gras, nu er licht is is het beter te zien. Als test ook eens twee toefjes borstel tegen de pilaar gestoken en dat ziet er ook niet slecht uit. Omgerekend is dat korte gras zo'n 10cm hoog wat eigenlijk wel goed kan. Ook wil ik er nog wat andere kleine plantjes laten in groeien maar dat moet nog bekeken worden om het niet te overdadig te maken.

attachment.jpg

Alain fantastisch alleen 1 ding die graspollen zie er te aangelegd uit dat wil zeggen het is net aangelegd door een hovenier versta ( mijn inzicht he ) als ge het wil meer verwilderd te zijn dees ziet er te braaf uit verder gewoon bijna echt hoor dat hoog gras komt nog in kleur of wat ik kan het niet goed zien maar anders GEWELDIG
Marc

Het idee is om het hoge gras zo te laten want in m'n bos zie ik dat ook, groen gras met bruine stengels die er boven uit steken. Wel zal ik nog enkele stengels afknakken en plat leggen.
Het ziet er inderdaad een beetje aangelegd uit zo maar er komen nog kleine plantjes tussen te staan, een beetje biodiversiteit toevoegen dus. Klimop staat ook nog op de planning.

Ok das fijn nu denk ik juist het is een oud achtergelaten kerkhof he voor de poort wat rommel leggen dat de brave mensen achterlaten he sluikstorten
weer een ideetje van mij
Alain ik ga u een e-mailtje sturen seffens
Marc

Hey,

Alain, je bent goed op dreef zie ik, maar toch enkele tips meegeven.
Eerst en vooral is het misschien beter om je pilaar te verweren, zeker naar de grond toe, nu lijkt hij nog te maagdelijk. Verwering naar de grond toe mag sterk zijn omdat het oude steen is die al jaren wat te verduren heeft gekregen. Denk aan verschillende kleuren en zeker met mosverwering toe naar onderen.
Nadien kan jij je focussen naar de begroeiing rond de pilaar, dit om je het gemakkelijk te maken.
Je moet steeds denken dat hetgeen dat het diepst ligt eerst dient aangepakt te worden, hier dan je pilaar.

Wat rommel zal er zeker ook liggen, dat hoort nu eenmaal bij verlaten plekken. Wat precies zal de tijd nog uitwijzen.

Swaken, je hebt gelijk. Dat verweren had ik over het hoofd gezien, een mooi werkje voor vanavond.

Dat is alles dat ik vanavond heb gedaan, morgen eens kijken om alle afleiding weg te halen uit de hobbykamer want zo schiet het ook niet echt op.

Er is nog wat werk aan om het te laten opgaan in de rest van de muur maar dat komt goed. Ik vond die decal wel passen op deze plaats, donker en met uitlopers.

attachment.jpg

De eerste laag is aangebracht maar de decal is nog te zichtbaar als decal. Iemand een tip daarover? Of gaat dat weg met de volgende lagen vervuiling? Het plan is om nog met zwart wat drybrush aan te brengen. Meteen een goede gelegenheid om die techniek onder de knie te krijgen want tot nu toe is het nog niet gelukt om een deftig toonbaar resultaat te bereiken daarmee.

attachment.jpg

Terug
Bovenaan