Hoofdsponsor

1/12 Hell from Hell (Yamaha V-Max schaal 1/12)[WIP]

Super , Alain kan jij op de computer uw tekst niet verkleinen normaal gaat dat in een fotobewerkingsprograma
Marc

Hey,

Alain, zeer mooie vordering aan je pilaren, maar het is zeker nog niet gedaan. Je mag gerust verschillende washes aanbrengen van bruine tinten, vuil en regensporen, en onderaan mosgroei met groene tinten. Daarna mag je gerust een drybrush geven over je pilaar met een lichtere tint van je basiskleur. Eveneens mag je zelfs aan 'micropainting' doen met hetzelfde basiskleur om verschillende stukjes te accentueren. Of met een tint lichter zelfs.
Je dacht dat het al gedaan was, awel, je bent nog maar pas begonnen.....😀
Eerst je pilaren afwerken, dan kan je denken aan het 'behang'....😉
Vooral een dikke proficiat, je bent zeker goed op dreef nu, nu moet je gaan voor volle afwerking. 😉

... is er iemand die een getypt A4'tje zo kan verkleinen en uitprinten dat het past in het kastje van 2cm x 3cm? ...
Alain,

Mocht je nog geen vrijwilliger gevonden hebben, stuur je tekst maar per PM op. Ik zal proberen er een verkleinde PDF van te maken die je dan zelf zo vaak kunt printen als je zelf wil.

Groetjes,
Daniel

Dankjewel allemaal voor de mooie woorden.

Normaal gezien zou het moeten in orde komen met het kleine A4'tje, in m'n kennissenkring zit er een computerwizzard en ik had niet aan hem gedacht. De vraag een beetje te snel gepost dus, toch bedankt voor de mensen die het wilden doen.

Swaken: dat is een flinke boterham die je daar opsomt, dat zal wat research- en testwerk vragen met een nog beter resultaat. Enkel die micropainting begrijp ik niet goed, qua vertaling wel maar niet hoe dat dan toe te passen. Ook effe opzoeken dus. Het kastje zal ik wel al verweren tussendoor maar dus nog niet ophangen.

Nu begin ik aan de aankondiging voor in het bakje. Dat zal fun zijn.

Alain,

Met micropainting wordt bedoeld hele kleine verfstipjes/vlekjes die een lichtere variant van de basiskleur zijn, dit om te suggereren dat daar de verf nog niet of niet geheel is weggevaagd door ouderdom. Uiteraard met een grove structuur op de pilaar zal dit iets moeilijker zijn om te proberen, maar dan denk ik eerder naar het kastje dan die je er wilt bijhangen, daar kun je het op uitoefenen, verkeerd doen ga niet doen, je moet het enkel proberen en doen.
Voor de pilaar ga voor de washes en de drybrush, je zal een groot verschil zien komen. Het is een kleine moeite om te doen met een groot resultaat. Heb je vragen, stel ze gerust, we pogen je uit te leggen hoe het werkt.
In modelbouw zijn geen geheimen enkel het proberen en doen, je staat versteld van het resultaat. 😉

Misschien een klein tipje voor het verder afwerken voor de pilaren (maar ook in het algemeen).

Nieuwe technieken uitproberen doen we best op een proefstukje inderdaad, maar soms
durf ik wel te beginnen zónder zo'n testje :
Dan begin ik fijn aan de kant die het minst opvalt (achterkant, onderkant, binnenkant).
Meestal worden de effecten beter als ik even bezig en ziet uiteindelijk de opvallende zijde het best uit.

Mooi berichten kastje heb je daar ! misschien mooi te kleuren met donkere houtbeits ?

ideetje? : in plaats van vogelnestje : een slapende vleermuis in het kastje hangen (of eronder).

Vleermuisje zou je misschien kunnen maken met behulp van een plaatje zoals deze :
bat_silhouette_zps3strlfm1.jpg

Heb dit nooit gedaan, maar zo zou ik het proberen :
Print een plaatje van een eenvoudige vleermuis op een gewenste maat (net als dat A4tje),
Snij de vleermuis uit,
Van vleugeltip tot vleugeltip vouwen als een harmonica.
Dan beetje bewerken waarschijnlijk voor de gewenste look van een vleermuis in slaapstand,
en dan schilderen.
Is maar een idee, Origami voor modelbouwers zegmaar;)

Ook leuk om een Bat tegen een pilaar te plaatsen...of ergens anders...:ph34r:

Have fun :D

Een vleermuis is inderdaad een optie voor onder het kastje, een soort van 'geheim' detail waarvan ik er nog wil invoeren op het diorama (en toekomstige diorama's).

Op het kastje zal ik zeker eens proberen met die micropaint, de stukken die min of meer beschermd zijn tegen de regen zullen meer verf hebben dan de andere onbeschermde stukken. Ideaal om dat uit te testen.

Op de pilaren heb ik net lekker kunnen knoeien met bruine en groene verf (de jeugd komt dan weer naar boven) en dit is het resultaat. Morgen nog verder bijwerken tot het een schitterend resultaat is.

attachment.jpg

attachment.jpg

Hey,

Alain, in 1 woord, waouw.... :)
Kleurpracht is ongelooflijk goed gelukt. Let wel dat je telkens van boven naar onder wrijft zoals de regen afloopt. Het is echt prachtig uitgevoerd.
Als je gaat drybrushen moet je erop letten dat je het zeer lichtjes uitvoert, dus je borstel moet goed 'droog' zijn voordat je gaat beginnen met drybrushen. En ook steeds van boven naar onder toe wrijven, zo creëer je automatisch het spel van licht en schaduw, waarbij de onderste stukken niet worden opgelicht zodat je het zenithal-effect gaat bekomen.
Aan de onderkant van de pilaren mag je overdrijven met groentinten omdat daar het mos aanwezig moet zijn.
Knap werk Alain, doe verder op die weg...;)

Ik haat het als ik op zoek ben naar een klein puntje van verbetering en ik het dan niet meer kan vinden!!!

Dankjewel mensen, zelf vind ik inderdaad ook dat het net echt is.

Roy: ik zal proberen op die weg verder te gaan en Swaken, bedankt voor je tips. Het oplichten is voor morgen, net nog wat met groen bezig geweest. Hopelijk niet teveel maar dat zal ik bekijken door lang naar de foto's te staren.

attachment.jpg

attachment.jpg

Probleempje: ik heb de indruk dat de vulpasta 'oplost' bij gebruik van tamiya verf. Ik gebruikte steeds muurverf op waterbasis maar om een ander kleurtje te kunnen gebruiken ook wat tamiya en dat is blijkbaar niet zo goed. Misschien is er als ik morgen opsta geen bepleistering meer...het groen is wel van die muurverf.

Terug
Bovenaan