Hoofdsponsor

1/12 Hell from Hell (Yamaha V-Max schaal 1/12)[WIP]

ik heb een klak gevonden en heb ze afgedaan.......................................

Ik *** weer maar wat maar heb je er aan gedacht dat op de noordkant altijd meer mos groeit?..................................oei,drie sterretjes?

Prachtig, de kleuren komen mooi bijeen, van de iets te donkere voorkant is niks meer te zien, de decal is ook zo goed als volledig in het geheel opgegaan. Heel goed bezig. En inderdaad als ik zo naar de foto's voor en na de tamiya verf kijk, lijkt het pleisterwerk er wat zachter, minder korrelig uit. Wat het zeker niet slechter maakt hé, integendeel ziet er volgens mij nu nog meer uit als oud pleisterwerk. Dus misschien een geluk bij een ongeluk :), maar toch opletten dat het niet te veel oplost.

grtn Eric

De mooie woorden doen deugd.

Wat de noordkant betreft, daar zal ik de voorkant voor nemen want die is sowieso al donkerder.

Verweren is makkelijker dan ik dacht, het komt er vooral op neer om eerst foto's te bekijken dan teststukjes te maken en te luisteren naar tips van medebouwers met als bijkomend ingrediënt geduld.

Om het allemaal eens goed te kunnen bekijken heb ik wat buitenfoto's genomen. Niet dat het zoveel scheelt want het is zwaar bewolkt maar het geeft toch een iets beter beeld.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Op de eerste twee foto's is te zien dat er daar nog wat met donkere kleuren mag gespeeld worden dacht ik. De laatste twee foto's van de voorkant zijn helemaal naar m'n zin maar wie een andere mening daarover heeft mag dat zeker laten weten.

Alain jongen , ik hoop dat je nu eindelijk overtuigd bent van je kunnen !
ga zo verder en je mag naast de hele goeie gaan staan zonder jezelf te min te moeten voelen .
je hebt hier al laten zien dat met durf en geduld je een heeeel eind kan komen .
chapeau en petje af voor je ontwikkeling .
gr van Lode

Hey,

Alain, that's it.... :)
Kleurnuances komen fantastisch uit en het is een prachtstuk om naar te kijken. Indd, geduld en de tips ter harte nemen die je krijgt en uitvoeren, man wat een verschil met ongeveer 6 maand geleden.... ;)
Ik raad je nu aan te drybrushen, maar zeer lichtjes zodat je de korrel van je structuur naar boven kan brengen want washes dienen om diepere gedeeltes te bewerken, drybrush dient om de opliggende gedeelten te benadrukken. Als je drybrusht moet je ervoor zorgen dat je borstel zo goed als bijna geen verf meer afgeeft op je papier/vod/.... noem maar op, en dan kan je pas over je werkstuk gaan. Zoals ik al gezegd heb, van boven naar beneden zodat van je uitstekende delen (de grovere korrels) de onderkant niet wordt voorzien van een lichtere kleur. Zo bekom je terug een schaduw in je korrel die de zenithal-procedure benadrukt. Je creëert als het ware een schaduw terwijl je aan het oplichten bent. Hiervoor gebruik je uiteraard een lichtere variant van je basiskleur, dit om de slijtage van je plakwerk te benadrukken.
Succes m8. ;) :)

Voordat je gaat drybrushen, áls je gaat drybrushen, eerst even proefje doen op een teststuk.

Ik zou hier ook nog wel een drybrush aan durven wagen, maar zou het begrijpen als je het zo wel goed zou vinden.

ik verdenk Alain ervan dit dio'ke door iemand anders te laten maken, want zo een totaal andere werkwijze en dan nog zo'n een resultaat :o

grapje. Je bent echt goed bezig. Ik denk dat je zelf 2 maanden geleden nooit gedacht zou hebben dat je zoiets zou realiseren
doe zo verder ;)

Ik geef toe dat het er ongelooflijk uitziet maar het is wel degelijk door mij gemaakt 8) just be cool en het gaat vanzelf.

Die drybrush zal ik eerst eens uittesten want die techniek is me nog nooit gelukt.

Drybrush getest en toegepast. Is dit het te bereiken effect? Mij bevalt het in ieder gevel en ik zal het zo laten, morgen beginnen met de aanplanting van de dode klimop en ook het kastje verder afwerken. Een goede gelegenheid om de micropainting toe te passen.

attachment.jpg

attachment.jpg

Beetje prutsen met verf op het kastje, morgen het serieuze werk zodat het net zo goed is als de zuil.

attachment.jpg

Drybrush ziet er goed uit, als ik het juist zie tenminste; de foto's voor en na zijn niet goed te vergelijken. Maar het lijkt erop dat je de verschillende uitsteekseltjes van het pleisterwerk goed hebt uitgelicht.

Mag ik concluderen dat je het leuk begint te vinden om deze pilaar te vervolmaken? Je blijft er maar niet vanaf; ik vind dat leuk om te zien. Ik wilde eerst ter vergelijking een foto van je eerdere werk bij het nieuwere werk zetten, maar laat het initiatief daartoe bij nader inzien aan jezelf over.

Ik hoop niet dat je van dit succes overmoedig wordt, ook van de positieve commentaren die je krijgt, want zoals je begrijpt is elk project (zelfs elk object in een project) weer een leerweg, zijn geen twee dingen hetzelfde en kan het ene weer tegenvallen ook al is het andere nog zo goed gelukt. Wie hoog klimt, kan laag vallen!

Maar de instelling die je nu hebt, kan er voor zorgen (met proefjes maken zodat het 'in het echie' goed gaat) dat je een fantastisch diorama gaat neerzetten; weliswaar zal dat de nodige tijd kosten, maar je hebt dan ook echt een pronkstuk waarvan zelfs onbegrijpende familie onder de indruk zal zijn. Als alles op dit diorama van dit niveau zou zijn, is de kans dat je hier goud mee gaat halen groter dan de kans dat je er zilver mee gaat halen. Het fijne is, dat je dit diorama volgens mij niet per se voor de prijzen aan het bouwen bent maar voor jezelf en voor ons.

Ziet er prima uit. Zie dat je reeds de tweede pilaar een laagje hebt gegeven :) en het 'prutsen' met verf op het kastje ziet er ook al veel belovend uit.

ziet er inderdaad prachtig uit Alain , de verwering is cool en ik vond de achtergrond ook leuk buiten met die bliksemschichten . ;)
Doe zo voort man , je bent echt serieus gevorderd .

grt Nicolas

Het zal inderdaad zaak zijn om m'n hoofd bij de bouw te houden en niet ergens hoog in de wolken. Elk onderdeeltje moet even goed zijn als de zuil anders is het gewoon opnieuw beginnen met dat onderdeeltje. Hoewel de bouw anders is dan al het voorgaande wil ik toch wel deelnemen aan wedstrijden maar dan wel zonder deadline.

Die bliksemschichten waren een eerste experiment met m'n toendertijd nieuwe airbrush. Achteraf gezien konden ze beter maar het breekt toch wel wat de eentonige muur.

Het gepruts aan het kastje (prutsen omdat het zo klein is) is verder gegaan maar niet zo helemaal naar m'n zin. Er zal nog meer gepruts aan te pas komen om het helemaal perfect te krijgen.

attachment.jpg

Het is wel opletten met die fijne onderdeeltjes (het deurtje is 2,5mm dik) want bij teveel druk uitoefenen kan het snel breken. Schuurpapier is dus geen optie om het bij te werken. Later vandaag zie ik wel hoe en wat met dat kastje, het is nog niet verloren.

Nu bevalt het kastje me al veel beter, enkel nog wat van die micropainting toepassen op de stukken die beter beschermd zijn tegen weer en wind. Maar welk kleur weet ik nog niet. Weet iemand welke kleur het meest gangbare was voor zo'n kastjes of was het meer een kwestie van eigen smaak of wat ze hadden staan indertijd?

attachment.jpg

Nu een paar detailfoto's om de 'rottende' stukken te tonen. Die zijn goed gelukt vind ik, het zijn eigenlijk stukjes hout die beschadigd waren maar die ik dan maar gebruikt heb als 'rottende' stukken.

attachment.jpg

attachment.jpg

Misschien is het beter om blauw te gebruiken als kleur voor het kastje op de beschermde stukken, er zit al een blauwe schijn in van de onderlaag.

Terug
Bovenaan