Hoofdsponsor

1/12 Hell from Hell (Yamaha V-Max schaal 1/12)[WIP]

Hey,

Alain, indd, gebruik van het basiskleur bij micropainting is belangrijk. Je mag zelfs een tint lichter gaan omdat je verf met de tijd ook afslijt, dus met een tint lichter stel je dit voor. Let wel, micropainting is vlug teveel. Die dit doordacht en op plaatsen waar je denkt dat de weerinvloeden weinig of geen vat hebben. Onder de afloop van de dakje lijkt me dit wel goed te zijn. Uiteraard mag je ergens ander ook deze techniek toepassen maar begin eerst heel klein om zo op te bouwen.
Voor je verrot hout onderaan kan je tevens tewerk gaan met washes van bruin en groen naar je 'gaten' toe te werken. Ook hier kan je dan micropainting toepassen met het basiskleur van je hout of zelfs 'blank' hout die het verrottingsproces ondersteunen.
Goe werk man, ;) :)

Lekker bezig Alain !

Misschien nog een klein handvat aan het deurtje voor het makkelijk openen en sluiten ?
Dat kan al met een speldeknop of iets dergelijks...

Het kastje is klaar wat de verf betreft, straks nog het glas er insteken en het vogelnestje (daar kijk ik naar uit) en als dat allemaal droog is kan het aan de zuil bevestigd worden.

Een handvatje was eigenlijk gepland maar was ik vergeten toe te voegen. Bij deze hangt het er aan, het is een stukje van een tandenstoker geworden. Een speld slopen leek me nogal drastisch.

attachment.jpg

Het 'rottende hout is bijgewerkt, enkel nog de onderkant van het deurtje een likje verf geven misschien.

attachment.jpg

attachment.jpg

Wel niet met blauw, want de onderkant wordt meestal vergeten ;)
Zoals het rottend hout zou wel beter passen denk ik..

Ik heb het met olive drab gedaan, blauw zou inderdaad niet juist geweest zijn. Als ik schilder vergeet ik ook al eens de onderkant, daar heb je gelijk in.

Enkele stukken glas in het deurtje gelijmd. Misschien zijn de stukken wat te groot? Dat zal ik nog eens goed bekijken, alhoewel ik veel foto's van gebroken ramen heb gezien en er zijn er geen twee gelijk. Alles kan eigenlijk, maar het oog wil ook wat dus moet het goed zijn.

attachment.jpg

Bijkomend vraagje: is het een goed idee om het glas een wash te geven of is er een andere manier? Want ik kan me voorstellen dat het glas in zo'n geval niet proper en doorzichtig zal zijn.

ziet er zeer geslaagd uit, zal zeker niet mis staan op de pilaar.
misschien wat fijn stof tegenaan spuiten met AB in vorm van wat wit en grijze verf
vgr Marc

Marc w: met de AB zal dat niet lukken want dat ding heb ik nog bijlange niet in vaste hand. Die gebruik ik eigenlijk enkel maar om grote vlakken of voertuigen te spuiten. Er is echter een test bezig momenteel met primer van Tamiya (flat base X-21) en dat droogt als witachtig stof op. Als die test geslaagd is zal ik dat gebruiken en met een penseel aanbrengen. Leren werken met de AB is toekomstmuziek.

Terwijl de teststukjes drogen zal ik aan het vogelnestje beginnen. Een tijd geleden heb ik onderstaande doos eens gekocht en daarmee zal het zeker lukken. Dat zal ik dan ook gebruiken om een dode klimop tegen de pilaar te hangen, rond het kastje.

attachment.jpg

X21 is is een goedje om glans verf mat te makken, dus geen vernis voor het geval als je het eens wil gebruiken als mat vernis :)

Snelcursus vogelnestje maken…

Je neemt houtlijm, een stokje van een wattenstaafje (lijkt me de perfecte afmeting voor 1/12) en een sliert van die JoeFix jungle vegetatie...

attachment.jpg

…dan doe je wat houtlijm aan het topje van het wattenstaafstokje, rondom en ook onderaan, en je draait de sliert er mooi rond…

attachment.jpg

…beetje op duwen zodat de lijm er wat kan intrekken en dan het nestje er afhalen om te vermijden dat het aan het stokje blijft plakken. Nu mooi platleggen en bijwerken naar eigen gevoel. Ik heb het wat platter geduwd en dan de opening wat groter gemaakt zodat het mooi kan drogen.

attachment.jpg

De draadjes die er uithangen kunnen dan later eventueel afgeknipt worden en als de lijm hard geworden is zal ik het nestje in het kastje vastlijmen (met een drupje lijm dus en niet met een halve tube).

Dat was het dan…poepsimpel en nu kan iedereen die dat wil een vogelnestje maken. Alhoewel ik het wel eens zou willen zien doen op schaal 1/72…lijkt me een gepriegel maar het moet haalbaar zijn in theorie. Met een speld of een naald denk ik.

Ron: ik dacht dat het primer was, weer iets bijgeleerd dus. De test lijkt me niet zo heel goed geslaagd, het is te wit en niet meer doorzichtig. Op zoek naar een alternatief dus. Ik wil dat er een waas over het raam ligt maar dat je er toch nog een beetje kan door kijken.

Tips en meningen zijn welkom.

attachment.jpg

Dus als ik het hier goed begrijp heb je alles hiervoor zonder primer gewerkt,je kan ook even naar de brico gaan en daar dan een spuitbus primer aanschaffen...

Ik heb een primer staan in spuitbus maar dat is een witte en het glas zou nog doorzichtig moeten zijn. Enkel wat vuil wil ik er op.

Ik zou het glas met schuurpapier bewerken,daar wordt het vuil en troebel van?.............................

ja,misschien dat halfdoorzichtige tape wel beter is,en zeker als je geen oefenmateriaal hebt...........................................

Terug
Bovenaan