Hoofdsponsor

1/12 Hell from Hell (Yamaha V-Max schaal 1/12)[WIP]

Inderdaad Kassei, als de zware V-Max van de duivel tegen zo'n hekken knalt zal er al iets scheef zitten.

Peter: je had me aan het denken gezet en dit is het resultaat, mijn initialen in de krullen op de hekkens. Bijkomend voordeel: van welke kant je het ook bekijkt, de letters staan juist.

attachment.jpg

Om het uit te testen met die decal had ik eerder vandaag een teststukje voorbereid…

attachment.jpg

…dan de decal er op aangebracht met Micro Sol…

attachment.jpg

…en tot het besluit gekomen dat het dus werkt maar dat ik een zachtere borstel moet gebruiken om de decal aan te drukken. De beschadigingen aan de N en de G zijn door een te harde borstel. Misschien ook de sol wat langer laten inwerken zodat de decal nog wat zachter is. Het blinkende kan later weggewerkt worden met een groene wash want oud pleisterwerk is meestal groen en een oude graffiti zal dus ook mee groen worden.

Dat klopt, zelf met de hand schilderen zal niet lukken en daarom heb ik de test verder gezet en de boel een groene laag gegeven en het blinkende is weg nu. De test mag geslaagd genoemd worden en later zal de graffiti op de kolom gezet worden. Daar komt nog bij dat de structuur op de kolom zelf niet zo grof is dus zal het makkelijker gaan. Het teststukje heb ik wat extreem gemaakt.

attachment.jpg

Bedankt voor de positieve reacties en de onzekere Artex zit nu wat op de achtergrond. Tot nu toe blijft die daar.

Net een plannetje gemaakt voor een grafmonument, het is op ware grootte en zou in real life 1m26 hoog zijn. Nu enkel nog nadenken over het materiaal waarin het te bouwen. Zo meteen de 'afvalberg' eens doorspitten, er zal wel iets te voorschijn komen. Bij voorkeur iets waar in kan gekrast worden maar dat zal even zoeken worden denk ik. Ik weet dat er van alles in de handel te verkrijgen is maar wegens een te beperkt hobby-budget zal het met afval moeten gebeuren.

attachment.jpg

De hekkens hebben hun roest-kleur-onderlaag gekregen. Later volgt dan de pigmentering zodat ze een roestige korrelstructuur krijgen.

attachment.jpg

Zo tegen je HZ rekje leunend is het niet helemaal duidelijk, maar lijkt mij wel een goed begin.

Good point Eric B…

Nieuwe foto:

attachment.jpg

Wat het kruis betreft, het zal in hout gebouwd worden, met het latje waar de steentjes uit komen en met ijs-stokjes. Hout kan mooi bewerkt worden als verweerde steen en er kan in gekrast worden en het ligt hier te liggen.

attachment.jpg

…en ja, ik heb nog een lang stuk van dat latje. Dit zou niet genoeg zijn.

Enkele gebouwde onderdelen…

attachment.jpg

attachment.jpg

Het kruis schuift in de bovenste gleuf en kan ik zo weer verwijderen om makkelijker te kunnen verweren en schilderen.

attachment.jpg

Nu alles goed laten drogen en dan verweren, beetje experimenteren met vulpasta zodat het op natuursteen lijkt en niet op een samengeplakte hoop hout.

De basis is omgerekend naar het echte leven 80cm x 80cm en de totale hoogte is 160cm. Groter en hoger leek me niet interessant omdat het dan een te groot geheel zou worden en daarbij komt dat het monument(je) achteraan het diorama komt te staan wat dan kan meehelpen om het dieptezicht te bepalen. Of zie ik dat verkeerd?

Coachke, ik begin de indruk te krijgen dat ik beter ben in scratchen dan in bouwen met gekochte kits. Daar zal ik me eens in verdiepen met het oog op toekomstige projecten.

Respect voor de manier waarop je dit project leven inblaast Alain..doe zo verder man...!!

Grtz yves,

Goed bezig Alain.
Met betrekking tot de laatste foto: probeer het eens uit met het kruis wat meer naar links en naar voor te plaatsen en misschien 1/8ste gedraaid richting motor, kwestie van het recht op recht vanaf de linkerzuil te breken.
Is maar een idee he.

eerst en vooral knap werk Alain, hele mooie vorderingen, je graftombe en kruis vind ik net iets te grof, misschien toch overwegen om dit in gyproc te maken?
Je kan dan afschuren tot de gewenste dikte en bovendien schade of afbrokkeling aanbrengen naar wens.

Grtz Bart.

Hey,

Indd, waouw, dat komt hier heel goed....😉
Je test op de plaaster met de decal is zeer goed gelukt. Dat hij wat beschadigd is heeft helemaal niet, daar dit te meer realistisch overkomt. Mocht je zoiets toepassen op je diorama, hoef je je hoofd niet over te breken.
Het hekken is zeer goed. Als je wil kan je de haarlaktechniek gebruiken om het roesteffect op het gekleurde hek te maken. Je hekken in ander kleur steken 'breekt' het diorama en brengt meer leven in het spel.😉
Je ziet wel wat je doet, maar je planning begint vruchten af te werpen.

ik volg Erwin zijn mening ivm het kruis. Zorgen dat het in dezelfde lijn staat als je pilaren ;) dus nog tikje draaien, lijkt me

De lijn wat veranderen is geen probleem, bij de montage zal ik daar rekening mee houden. Het ziet er wel beter uit zo.

Het plan was eerst om het hekken volledig roest te maken maar het zal een mooier effect hebben als er wat kleur op zit, donkergroen zal het worden. De bedoeling is om enkel donkere kleuren te gebruiken om zo de grimmige sfeer van de nacht en de duivel weer te geven.

Wat het grof zijn betreft, na je opmerking er over zag ik het ook en daarom ben ik begonnen met schuren om zo alles wat te verzachten. Dit is het resultaat tot nu toe maar er zal nog meer af gaan (echter buiten want m'n hobbykamer is nogal stoffig aan het worden nu). Gyproc heb ik niet en voorlopig zijn aankopen uitgesteld. Ook zal er wat klimop over groeien wat nog meer zal bijdragen aan het verzachten.

attachment.jpg

Terug
Bovenaan